اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش پروازهای فرودگاه امام (ره) در نوروز


عضو هیات مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از افزایش ۲۰ درصدی پروازهای این فرودگاه در تعطیلات نوروزی خبر داد.

خبرگزاری مهر: عضو هیات مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از افزایش ۲۰ درصدی پروازهای این فرودگاه در تعطیلات نوروزی خبر داد.

حمیدرضا سیدی با اشاره به اینکه پروازهای نوروزی این فرودگاه از ۲۵ اسفند ماه سیر صعودی به خود گرفته است، گفت: افزایش پروازها در فرودگاه امام در برخی روزهای آخر سال  ۹۴ و ابتدایی سال ۹۵ به گونه ای است که در برخی روزها ممکن است تا ۲۵۵ پرواز در این فرودگاه انجام شود.

وی افزود: پروازهای فوق العاده و افزایش ۲۰ درصدی پروازها در فرودگاه امام خمینی (ره) تا اواخر تعطیلات سال جدید ادامه دارد و این روال پس از تعطیلات به حال عادی باز خواهد گشت.

عضو هیات مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اعلام اینکه بیشتر پروازهای خارجی ایران ازاین فرودگاه انجام می شود، از مسافران نوروزی خواست برای اطلاع از پروازهای خود با مراجعه به سامانه اطلاعات پرواز فرودگاه از شریط پرواز آگاهی یابند.

سیدی همچنین از آمادگی کامل کارکنان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برای خدمت رسانی بیشتر به هموطنان در تعطیلات نورزی خبر داد.

فرودگاه امام خمینی(ره) که به شهر فرودگاهی شناخته می شود، در فاصله ۳۵ کیلومتری تهران و در جاده تهران - قم قرار گرفته است. این فرودگاه به لحاظ تعداد پرواز، با انجام ۴۶ هزار و ۴۱۰ پرواز در ۱۱ ماه سال ۹۴ مقام سوم را در میان فرودگاه‌های کشور به خود اختصاص داده است. این فرودگاه در این مدت موفق به جابجایی ۶ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۷۴۷ مسافر میان تهران و بیش از ۳۰ کشور جهان شده است.

هم اینک یک هتل در بخش جنوبی فرودگاه در خدمت مسافران قرار دارد. خطوط حمل و نقل مسافر از جمله تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز مسافران را از این فرودگاه به تهران و سایر شهرها منتقل می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
فرود در فرودگاه امام خمینی (ره)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پروازهای حج از فرودگاه امام (ره) قطعی شد


مدیركل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت از قطعی بودن پروازهای حج تمتع ۹۳ از فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.

خبرگزاری مهر: حسن سرخوش با اشاره به اخباری كه درباره عدم انجام پروازهای حج تمتع ۹۳ از فرودگاه امام خمینی (ره) حكایت می‌كند، از قطعی بودن این پروازها خبر داد.

وی با بیان اینكه زائران 6 استان قم، لرستان، سمنان، البرز، قزوین و تهران از فرودگاه امام خمینی (ره) به عربستان اعزام می‌شوند، افزود: امروز در یك بازدید میدانی همه مدیران كاروانهای شش استان نامبرده در فرودگاه امام خمینی (ره) حضور یافته و از روند اعزام زائران مطلع می‌شوند.

به گفته مدیركل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت، اعزام زائران ایرانی حج تمتع از ۱۹ ایستگاه پروازی كشور انجام می‌گیرد كه نخستین گروه ۱۴ شهریور ماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

اعزام نخستین گروه از عوامل اجرایی حج امسال، ۱۰ شهریور ماه رأس ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد انجام می‌گیرد و نخستین گروه از زائران نیز ۱۴ شهریور ماه ساعت ۸:۲۰ دقیقه صبح با پرواز ماهان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

۵۰ درصد پروازها از سوی شركت هواپیمایی سعودی، ۲۵ درصد از سوی شركت هواپیمایی ایران ایر و ۲۵ درصد از سوی شركت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود و ۵۰ درصد زائران مدینه قبل و ۵۰ درصد نیز مدینه بعد هستند.

اعزام زائران مدینه قبل از ۱۴ شهریورماه شروع می‌شود و تا ۳۰ شهریورماه ادامه دارد و اعزام زائران مدینه بعد نیز از ۲۵ شهریورماه شروع می‌شود كه تا ۶ مهرماه ادامه خواهد داشت.

در مجموع ۱۹۰ عملیات پرواز برای انتقال رفت و برگشت ۶۴ هزار زائر و عوامل اجرایی به سرزمین وحی و جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد؛ تمامی پروازهای زائران مدینه قبل به فرودگاه مدینه و خروج آنان از فرودگاه جده است و پروازهای زائران مدینه بعد نیز به فرودگاه جده انجام می‌شود.