اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش پدافندهای نیروگاه بوشهر



 

 

 

 

یک مقام ارتش: افزایش پدافندهای نیروگاه بوشهر / در حال برطرف كردن نیاز به اس 300 هستیم

ما S300 را برای نیازهای عملیاتی خود خریداری كردیم، ولی این سامانه را به ما تحویل نداده‌اند؛ به گونه‌ای باید این نیاز عملیاتی تامین و با استفاده از دانشكده‌های داخلی و تولیدات داخل كشور برطرف شود.

معاون هماهنگ كننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش، وضعیت ایران از نظر تهیه و تولید سیستم‌های راداری را بسیار خوب ارزیابی كرد و گفت: رادارهای ما قادر هستند اهداف با سطح مقطع بسیار پایین را نیز كشف و شناسایی كنند.

رادارهایی كه حتی پرنده‌ای به اندازه یك عقاب كشف می‌كنند

سردار محمدحسن منصوریان در گفت‌وگو با ایسنا تاكید كرد: رادارهای VHF با سطح مقطع 20 سانتی‌متر مربع ساخته شده است و این یعنی حتی پرنده‌ای به اندازه یك عقاب نیز توسط این رادارها قابل كشف و شناسایی است.

در زمینه سیستم‌های راداری هیچ وابستگی به كشورهای خارجی نداریم

وی با بیان این‌كه « رادارهای زمینی ما رشد بسیار خوبی داشته است» افزود: سیستم‌های راداری در باندهای مختلف در داخل كشور در حال تولید است و افق بسیار روشن و مشخصی دارد. سرعت ما در زمینه تولید رادار در داخل كشور بسیار خوب بوده است و خیلی سریع نیازهای خود را برطرف می‌كنیم، به طوری كه می‌توان گفت در این زمینه هیچ وابستگی به كشورهای خارجی نداریم.

در حال برطرف كردن نیاز خود به S300 هستیم

وی هم‌چنین درباره سامانه S300 و تحویل ندادن آن از سوی روسیه به ایران گفت: ما S300 را برای نیازهای عملیاتی خود خریداری كردیم، ولی این سامانه را به ما تحویل نداده‌اند؛ به گونه‌ای باید این نیاز عملیاتی تامین و با استفاده از دانشكده‌های داخلی و تولیدات داخل كشور برطرف شود.

معاون هماهنگ كننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش با اشاره به تلاش صنایع داخلی برای تولید سامانه‌هایی با قابلیت‌های مشابه برای جایگزینی S300 اظهار كرد: در همین زمینه اقداماتی صورت گرفته است و ما در حال برطرف كردن نیاز خود در این زمینه هستیم و ان‌شا‌ءالله خبرهای خوب و خوشی را در این زمینه به مردم عزیزمان خواهیم داد.

برای مواجهه با خطرات احتمالی، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است

وی در ادامه با اشاره به سوخت‌گذاری نیروگاه بوشهر، از افزایش و تقویت سیستم‌های پدافندی برای حفاظت از این نیروگاه خبر داد و افزود: در زمان سوخت‌گذاری، آن منطقه را تقویت و سیستم‌های پدافندی بیشتری را به آن‌جا منتقل كردیم. تا تكمیل سوخت‌گذاری این نیروگاه توان آن‌جا را در سطح بالایی افزایش داده‌ایم و برای مواجهه با خطرات احتمالی، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

وی در پایان تاكید كرد: سیستم‌هایی كه به نیروگاه بوشهر منتقل شده‌اند سیستم‌هایی هستند كه عكس‌العمل آن‌ها در مقابل تهدیدات بسیار سریع است و در واقع در قالب یگان‌های واكنش سریع استفاده خواهد شد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
نیروگاه اتمی بوشهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وال استریت ژورنال : افزایش فعالیت های جاسوسی آمریکا از نیروگاه هسته ای بوشهر



وال استریت ژورنال : افزایش فعالیت های جاسوسی آمریکا از نیروگاه هسته ای بوشهر

روزنامه وال استریت ژورنال می نویسد بخش عمده ای از فعالیت های جاسوسی آمریکا از نیروگاه بوشهر شامل پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و نیز افزایش مانیتورینگ تصویری و شنود ارتباطات صوتی و تلفنی نیروگاه اتمی بوشهر می شود.روزنامه محافظه کار وال استریت ژورنال آمریکا از افزایش تحرکات جاسوسی این کشور از فعالیت های نیروگاه هسته ای بوشهر از از ماه اکتبر سال جاری میلادی(دو ماه پیش) بدین سو خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش عصر ایران این روزنامه به نقل از مقامات آگاه آمریکایی نوشت دلیل افزایش این تحرکات جاسوسی افزایش نگرانی های واشنگتن از امنیت پلوتونیوم موجود در این نیروگاه و نیز خروج میله های سوخت از ماه اکتبر از این نیروگاه عنوان شده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش اخیر خود مدعی شده است که ایران میله های سوخت رآکتور نیروگاه بوشهر را خارج و به استخر سوخت مصرف شدۀ اتمی منتقل کرده است. دیپلمات های نزدیک به آژانس معنای این اقدام ایران را خاموش بودن نیروگاه بوشهر عنوان کرده اند.

روزنامه وال استریت ژورنال می نویسد بخش عمده ای از فعالیت های جاسوسی آمریکا از نیروگاه بوشهر شامل پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و نیز افزایش مانیتورینگ تصویری و شنود ارتباطات صوتی و تلفنی نیروگاه اتمی بوشهر می شود.

یک مقام آمریکایی در این باره می گوید :" ادعای تهران درباره جاسوسی یک هواپیمای بدون سرنشین بر فراز آسمان ایران در اول نوامبر سال جاری (یک ماه پیش) که منجر به شلیک به سمت این هواپیمای بدون سرنشین شد، درست است. ایران مدعی است این هواپیمای بدون سرنشین مشغول جاسوسی از فعالیت های نیروگاه اتمی بوشهر بود ، این هواپیما در واقع جاسوسی می کرد اما نه از نیروگاه اتمی بوشهر بلکه از نقطه ای دیگر از ایران."

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود می نویسد جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی در تاریخ 19 نوامبر سال جاری میلادی (دو هفته پیش) با ارسال نامه ای به بان گی مون دبیر کل سازمان ملل نسبت به افزایش فعالیت های جاسوسی آمریکا از ایران اعتراض کرده است.

ایران در این نامه به افزایش پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا و نقض حریم هوایی این کشور در هفته های گذشته به شدت اعتراض کرده است.

آمریکایی ها در پاسخ به اعتراض ایران مدعی اند که پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آنها بر روی حریم هوایی ایران نبوده بلکه طبق حقوق بین الملل در حریم بین المللی صورت می گیرد./عصرایران