اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش وام مسکن به ۵۰ میلیون تومان



اخبار,اخبار اقتصادی ,وام مسکن

 

اخبار اقتصادی - افزایش وام مسکن به ۵۰ میلیون تومان

وی با تاکید بر ضرورت تامین مسکن برای اقشار کم درآمد به ویژه برای کسانی که ازدواج می کنند و از وام مسکن استفاده نکرده اند، اظهار داشت: این وام برای این افراد در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت با بیان این که وام مسکن زوج های جوان در کلان شهرها ۵۰ میلیون تومان شد، گفت: این وام در شهرهای کوچک 40 میلیون و برای شهرهای کوچکتر 30میلیون افزایش یافت، البته این وام ها متوجه زوج های جوان و اقشار کم درآمد است.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت امروز(چهارشنبه) در نشست خبری خود که به همراه ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی حضور یافته بود، افزود: هم سقف وام بالا رفته و هم ارزان شده است و ما به التفاوت آن را خود دولت باید تامین کند.

وی با تاکید بر ضرورت تامین مسکن برای اقشار کم درآمد به ویژه برای کسانی که ازدواج می کنند و از وام مسکن استفاده نکرده اند، اظهار داشت: این وام برای این افراد در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت همچنین ادامه داد: مجموعه اقدامات دولت برای ساخت و سازهای مسکن به فضای اقتصادی کشور کمک می کندتا دولت سیاست خروج از رکود ر را با سرعت بیشتری دنبال کند.

نوبخت خاطرنشان کرد: پیش بینی برای اجرای این مصوبه هیات وزیران بدین شکل است که به مدت 6 سال ، هر سال 300 هزار مورد و جمعا یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی تا انتهای برنامه ششم احداث شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: احداث این واحدهای مسکونی برای زوج های جوان، افراد کم درآمد و زنان بی سرپرست با اولویت خواهد بود.

به گفته نوبخت، این مصوبه هیات وزیران در راستای قانون حمایت از احیای بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری است. 

اخبار اقتصادی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
افزایش وام مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وام ساخت مسکن به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت



وام ساخت مسکن به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت

بانک مسکن در جدیدترین بخشنامه ای که توسط مجموعه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن تهیه شده وام ساخت مسکن را طی شرایطی به ۵۰ میلیون تومان افزایش داد.

به گزارش فارس، در تازه ترین تصمیم هیات مدیره بانک مسکن و کار کارشناسی مجموعه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن تصمیم بر این شده تا سقف وام ساخت مسکن از طریق اوراق حق تقدم و صندوق پس انداز مسکن به 50 میلیون تومان برسد.

*یک مقام مسوول بانک مسکن:بخشنامه افزایش وام ساخت تا فردا صادر می شود

یک مقام مسوول با تایید این خبر گفت:بخشنامه ای تنظیم شده که بر اساس آن از محل اوراق حق تقدم و از محل حساب صندوق پس انداز مسکن وام ساخت مسکن به 50 میلیون تومان افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد این بخشنامه تا فردا صادر می شود ادامه داد: بر اساس این بخشنامه اعضای یک خانواده (پدر،مادر،برادر و خواهر) می توانند تواما با داشتن اوراق حق تقدم و حساب پس انداز مسکن از وام 50 میلیونی ساخت مسکن بهره مند شوند.

در حال حاضر وام ساخت مسکن بانک مسکن 30 میلیون تومان است که 25 میلیون تومان آن برای متقاضیان قسط بندی می شود./فارس