اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش نگران کننده زنان سرپرست خانوار


مدیرکل امور بانوان استانداری تهران گفت: مقایسه آماری بین سال‌های 85 و 90 از رشد سه درصدی زنان سرپرست خانوار خبر می‌دهد و در حال حاضر بیش از 12 درصد خانواده‌ها توسط زنان سرپرستی می‌شود که دلایل مختلفی برای این رشد نگران‌کننده وجود دارد.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران: مدیرکل امور بانوان استانداری تهران گفت: مقایسه آماری بین سال‌های 85 و 90 از رشد سه درصدی زنان سرپرست خانوار خبر می‌دهد و در حال حاضر بیش از 12 درصد خانواده‌ها توسط زنان سرپرستی می‌شود که دلایل مختلفی برای این رشد نگران‌کننده وجود دارد.
 
 با حضور مدیرکل اموربانوان استانداری تهران مراسم گرامیداشت سالمندان کمیته امداد امام(ره) اسلامشهر برگزار شد.
 
در حاشیه این مراسم زهرا ساعی با اشاره به تهیه آمار دقیق در سطح کشور در خصوص زنان سرپرست خانوار گفت: مقایسه آماری بین سال های 85 و 90 از رشد سه درصدی زنان سرپرست خانوار خبر می‌دهد و در حال حاضر بیش از 12درصد خانواده‌ها توسط زنان سرپرستی می‌شود که دلایل مختلفی برای این رشد نگران کننده وجود دارد.
 
مشاور استاندار تهران، طلاق، اعتیاد همسران و مرگ و میر جاده ای را مهمترین دلیل سرپرستی خانواده ها توسط زنان دانست و بیان کرد: در استان تهران مهمترین خواسته زنان سرپرست خانوار بحث اشتغال است و دومین موضوعی که این روزها به مشکل تبدیل شده است بدسرپرست بودن خانوادها است یعنی اینکه بیکاری و اعتیاد همسران موجب به وجود آمدن معضلات بسیاری برای خانم ها و خانواده ها شده است.
 
طرح جامع حمایت از بانوان در استان تهران تدوین شد

این مسئول از تهیه طرح جامع حمایت از بانوان استان تهران خبر داد و افزود: در این طرح مواردی همچون اشتغال زنان سرپرست خانوار، حمایت‌های قانونی از خانواده‌های بدسرپرست، سلامت و بهداشت روحی، سلامت اجتماعی، اوقات فراغت و بحث آموزش خانواده‌ها دیده شده است که طی هماهنگی با معاونت امور بانوان ریاست جمهوری مقرر شد این طرح به صورت پایلوت در استان تهران اجرا و سپس با برطرف کردن کمبودهای آن در سطح کشور به اجرا درآید.
 
وی ادامه داد: در فاز اول از ماه مبارک رمضان امسال شهرری را به عنوان نمونه انتخاب کردیم زیرا شهرری دارای بیشترین آمار زنان سرپرست خانوار در سطح استان تهران است.
 
ساعی اجرای طرح جامع حمایت از بانوان را در دو بخش برشمرد و متذکر شد: در مرحله اول تهیه بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود و بخش دوم ورود به مرحله توانمندسازی بانوان و کسب مهارت‌های زندگی است، تلاش دستگاه‌های مختلف در طول سالیان گذشته برای اشتغال بانوان سرپرست خانوار کافی نبوده و هماهنگی لازم بین اکثر ادارت همچون کمیته امداد، بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای وجود ندارد و موازی کاری صورت می‌گیرد که به منظور هم افزایی بیشتر دستگاه های مرتبط در کارگروه زنان و خانواده‌های استانداری تهران جلساتی برگزار شد و نتایج مثبتی نیز بهمراه داشته است.


ویدیو مرتبط :
بیمه زنان سرپرست خانوار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش سالانه تعداد زنان فقیر / کاهش سن زنان سرپرست خانوار



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,زنان سرپرست خانوار

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: 81 درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد به علت فوت همسر، 14 درصد طلاق و پنج درصد به علل دیگر به این نهاد مراجعه کرده‌اند.

علی محمد ذوالفقاری در گفت‌وگو با ایسنا ، ضمن بیان آنکه تعداد زنان فقیری که برای دریافت خدمات حمایتی به کمیته امداد مراجعه می‌کنند هرسال در حال افزایش است، افزود: سن زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد کاهش یافته است به طوریکه 10 درصد از مددجویان کمیته امداد را خانواده‌های طلاق تشکیل می‌دهند.

وی درخصوص علل طلاق مددجویان تحت پوشش نیز اظهار کرد: اعتیاد، بیکاری، مشکلات اقتصادی، نداشتن الگوی مناسب در زندگی، نداشتن مهارتهای زندگی، فساد، ازدواج مجدد، ناباروری، وابستگی زوجین به اطرافیان و جهت گیری آنها از دلایل طلاق در میان مددجویان است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد در ادامه ضمن بیان آنکه یک میلیون و 49 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند افزود: 55 درصد مددجویان روستایی و 45 درصد شهری بوده که 57 درصد آنان زن و 43 درصد مرد هستند.

ذوالفقاری در ادامه درخصوص عمده علت پوشش مددجویان اظهار کرد: فوت سرپرست، از کارافتادگی، طلاق، بیماری و معلولیت سرپرست از عمده‌ترین علل تحت پوشش قرارگرفتن خانواده‌هاست.

 

اخباراجتماعی  -  ایسنا