اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش میزان وام پرداختی به بازنشستگان


دبیر کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به ارائه توضیحاتی پیرامون روند پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: وام‌ها طبق روال سال‌های گذشته اعطا می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: محمد اسدی در گفت‌وگویی برای هر استان سهمیه‌ای در نظرگرفته شده است که بازنشستگان بر اساس آن در کانون‌ها ثبت نام می‌کنند، اما تعداد وامهای قابل واگذاری چندان بالا نیست که همه بازنشستگان بتوانند از این وام استفاده کنند. به عنوان مثال سال گذشته از 60 هزار بازنشسته یک استان، حدود 1400 نفر وام دریافت کردند.

دبیر کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه چه کسانی برای دریافت وام در اولویت قرار دارند؟ اظهار کرد: هر کانون در استان خود شرایطی را معین کرده و سیاست هر استان‌ متفاوت است. برخی استان‌ها با قرعه کشی و برخی دیگر بر اساس ترتیب ثبت نام وام پرداخت می‌کنند؛ البته کسانی که سال‌های گذشته ثبت نام کرده‌اند از شانس بالاتری برخوردارند.

اسدی با بیان اینکه سال گذشته مبلغ این وام حدود یک میلیون تومان بود، گفت: امسال مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی به دومیلیون تومان افزایش یافته است.

تامین اجتماعی برنامه‌ای برای ارائه سبد کالای رمضان به بازنشستگان ندارد

وی در پاسخ به اینکه آیا تامین اجتماعی برنامه‌ای برای ارائه سبد کالا یا بن ویژه ماه مبارک رمضان دارد؟ گفت: تا کنون ندیده‌ام تامین اجتماعی سبد کالای ماه رمضان به بازنشستگان مستمری بگیر ارائه دهد، تنها یک سال سبد کالای عیدانه اعطا شد که دیگر تکرار نشد.

دبیر کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: در حال حاضر بن خوار و بار به بازنشستگان تامین اجتماعی اعطا می‌شود که قبلا ماهانه حدود 22 هزار تومان بود و امسال به 30 هزار تومان افزایش یافته است.


ویدیو مرتبط :
پرداخت وام ضروری به بازنشستگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت/ 700 هزار تومان پرداختی با 30 سال حق بیمه



پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت/ 700 هزار تومان پرداختی با 30 سال حق بیمه

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی گفت: افزایش 25 درصدی حقوق بازنشستگان تحت پوشش این سازمان احتمالا در اردیبهشت ماه محاسبه و پرداخت می شود.

علی اکبر خبازها در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در سال جاری بر اساس مصوبه دولت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 25 درصد افزایش پیدا کرده است و این افزایش در حقوق ماه آینده آنان در نظر گرفته می شود.

وی از اختصاص اعتبار مورد نیاز برای افزایش حقوق ها خبر داد و تاکید کرد: هنگامی که افزایش 25 درصدی اعلام شده به طور حتم در بودجه اعتبار مورد نیاز برای تامین آن نیز اختصاص داده شده است و اگر هم چنین نباشد تا زمان پرداخت بودجه آن تامین می شود.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگران سازمان تامین اجتماعی با اشاره به حقوق 700 هزار تومانی بازنشستگان در سال جاری نیز گفت: حقوق 700 هزار تومانی شامل تمامی بازنشستگان نمی شود و تنها افرادی این حقوق را می گیرند که 30 سال حق بیمه کامل پرداخت کرده باشند که البته تعداد آنان نیز کم نیست.

به گفته خبازها، بازنشستگان حقوق فروردین خود را دریافت کرده اند به همین دلیل اعمال افزایش حقوق آنان از اردیبهشت خواهد بود و مابه‌التفاوت ماه‌ اول نیز همراه با حقوق به حساب‌شان واریز می شود./مهر