اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش معافیت مالیاتی در راستای هدفمند كردن یارانه ها خواهد بود



 

 

افزایش معافیت مالیاتی در راستای هدفمند كردن یارانه ها خواهد بود

 

قائم مقام سازمان امور مالیاتی گفت: افزایش معافیت مالیاتی همراه سایر اقدامات حمایتی در راستای هدفمندكردن یارانه ها خواهد بود.

'محمد پاریزی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان آنكه دولت در راستای هدفمند كردن یارانه ها اقدامات و مكانیزم ها حمایتی را اعمال كرده است ؛ گفت: پرداخت نقدی یارانه ها یك مكانیزم حمایتی است كه به حفظ قدرت خرید خانوارها كمك می كند.

وی ادامه داد: افزایش معافیت مالیاتی به تنهایی در راستای طرح های حمایتی هدفمند كردن یارانه ها موضوعیت ندارد و در كنار این مساله توجه به حفظ قدرت خرید از طریق پرداخت های نقدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پاریزی تصریح كرد: اگر میزان یارانه ها در سال های آینده كاهش یابد این امكان وجود دارد كه معافیت های مالیاتی افزایش یابد.

به گفته وی، در راستای طرح های حمایتی هدفمند كردن یارانه ها اینكه معافیت پایه ظرف یكسال چند برابر شود به تنهایی موضوعیت ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس بودجه سال 90 میزان معافیت مالیاتی برای این سال10 درصد است كه باید این رقم طی پنج سال به دو برابر افزایش یابد.

گفتنی است ، سقف معافیت مالیاتی سال جاری حقوق كاركنان بخش دولتی و خصوصی در حالی 5 میلیون و 250 هزار ریال بود كه این متغیر برای سال آینده با افزایش 10 درصدی به 5 میلیون و 800 هزار ریال خواهد رسید.

جدول معافیت‌های مالیاتی حقوق كاركنان بخش دولتی و خصوصی بر مبنای تبصره 29 لایحه بودجه سال 90 به اهتمام موسسه حسابرسی و خدمات مالی دایا رایان تهیه شده است و معمولاً سازمان امور مالیاتی نیز پس از تصویب نهایی بودجه بر اساس رقمی كه برای سقف معافیت مالیاتی در مجلس تعیین شده است، بر اساس همین سازو كار جدول مشابهی را تدوین و برای اجرا ابلاغ می‌كند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینكه آیا مذاكرات مالیات بر درآمد اصناف برای سال آینده آغاز شده است، گفت: هنوز مذاكرات نهایی نشده است.

قائم مقام سازمان امور مالیاتی گفت:هر چند جلسات داخلی سازمان مالیاتی در مورد مالیات بر درآمد اصناف بوده اما جلسه عمومی نداشته‌ایم.

پاریزی با بیان آنكه ، به طور مشخص مالیات بردرآمد اصناف در بودجه 90 هنوز معین نیست ، اظهار داشت: این امكان وجود دارد افزایش ها در در حد همان سال جاری باشد.... / تحلیل : ایرنا 


ویدیو مرتبط :
اعلام معافیت های مالیاتی حقوق بگیران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش شهریه مدارس غیردولتی با هدفمند کردن یارانه ها



 

 

 

هدفمندی یارانه

 

 

علی باقرزاده درباره تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای شهریه مدارس غیردولتی در آستانه هدفمندی یارانه ها گفت: هنوز در این باره تصمیم نگرفته ایم چرا که تسهیلات را فقط قانون پیش بینی می کند.

برخی از کارشناسان مسائل آموزش و پرورش معتقدند که با هدفمند شدن یارانه ها، تعداد دانش آموزان در مدارس غیردولتی کاهش می یاید و این مدارس با افزایش صندلی خالی در این مدارس مواجه می شوند.

معاون مشارکتهای مردمی و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بحث افزایش هزینه ها در مدارس با هدفمند شدن یارانه ها باید تحلیل جدی تری شود، افزود: واضح است که مردم اعتباراتی را که بابت یارانه ها به حسابشان واریز می شود را از این پس به شکل مستقیم بابت افزایش هزینه خدماتی که به آنان ارائه می شود می پردازند.

باقرزاده در پاسخ به این سئوال که آیا افزایش شهریه مدارس غیردولتی با هدفمندی یارانه ها موجب توقف پیشرفت مدارس غیردولتی و کاهش دانش آموزان این مدارس نمی شود، گفت: قانونگذار سعی دارد با ایجاد ظرفیتهایی همچون صندوق حمایت از موسسان مانع افزایش صندلیهای خالی مدارس غیردولتی شود..../تحلیل:عصرایران