اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه و کاهش ساعات کار زنان شاغل دارای فرزند خردسال



افزایش مرخصی زایمان,کاهش ساعات کار زنان شاغل

افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه و کاهش ساعات کار زنان شاغل دارای فرزند خردسال

مجتهدزاده در ادامه تصریح کرد: در جلسه دیروز هیئت دولت، کاهش کار زنان دارای فرزند زیر 7 سال از 44 ساعت به 36 ساعت تصویب شد و همچنین مرخصی زایمان زنان باردار از 6 ماه به 9 ماه افزایش یافت.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده گفت: تا پایان دولت دهم مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به معاونت ریاست جمهوری ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش فارس، مریم مجتهدزاده رئیس مرکز امور زنان و خانواده درباره جدیدترین خدمات دولت به بانوان همزمان با فرا رسیدن سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: با پیشنهاد ریاست محترم جمهور، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به معاونت ریاست جمهوری ارتقا پیدا می کند.

وی افزود: با این ارتقا امکان ارائه خدمات بهتر به بانوان و نهاد خانواده فراهم می‌شود.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: هم اکنون در مجموعه معاونت منابع انسانی ریاست جمهوری مراحل ارتقا این مرکز در حال تکمیل است و انشاءالله تا پایان دولت چارت آن نهایی می‌شود.

مجتهدزاده در ادامه تصریح کرد: در جلسه دیروز هیئت دولت، کاهش کار زنان دارای فرزند زیر 7 سال از 44 ساعت به 36 ساعت تصویب شد و  همچنین مرخصی زایمان زنان باردار از 6 ماه به 9 ماه افزایش یافت./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
117 کیلو کاهش وزن در 9 ماه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجلس تصویب کرد: دولت مجاز است مرخصی زایمان مادران را تا 9 ماه افزایش دهد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مجلس تصویب کرد: دولت مجاز است مرخصی زایمان مادران را تا 9 ماه افزایش دهد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز خانه ملت لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده اعاده شده از سوی شورای نگهبان را مورد بحث وبررسی قرار داده و برای تامین نظر آن شورا، با اصلاحاتی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، به دولت اجازه داده شد که مرخصی زایمان مادران را به 9 ماه افزایش دهند و همسر آنان نیز از دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی) برخوردار شوند.

نمایندگان مجلس با 145 رای موافق، 12 رای مخالف و 15 رای ممتنع از 204 نماینده حاضر در جلسه، با این اصلاح موافقت کردند.

پس از تصویب این طرح، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در تذکری آئین‌نامه‌ای گفت: زمانی که این طرح را در کمیسیون بررسی می‌کردیم، نمایندگان دولت گفت ممکن است برخی پدران هنگام زایمان همسرانشان نخواهند از دو هفته مرخصی اجباری استفاده کنند و بخواهند آن را ذخیره کنند، کمیسیون نظرش این بود که از آنجایی که ما می‌خواهیم به هنگام زایمان پدر به مادر کمک کند،‌از این رو هدف‌مان این بود که مرخصی دو هفته‌ای پدران هنگام زایمان همسرانشان حتما استفاده شود و ذخیره نشود.

وی افزود: لذا به نظرم بهتر بود لفظ «تشویقی» از متن این مصوبه حذف می‌شد تا بعدا تفسیر به رای نشود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر شهریاری گفت: مطلبی که شما گفتید، درست است و نظر ما هم همین بوده و این موضوع در مشروح مذاکرات ثبت می‌شود تا بعدا تفسیر به رای نشود اما اگر شورای نگهبان ایرادی گرفت، آن زمان لفظ «تشویقی» را برمی‌داریم.

مؤید حسینی‌صدر نماینده خوی نیز پس از تصویب این طرح، در اخطاری قانونی آن را مغایر اصل 75 قانون اساسی به دلیل داشتن بار مالی عنوان کرد و گفت: این طرح بار مالی دارد و به این صورت است که کسی دو هفته کار نمی‌کند ولی حقوقش را از دولت می‌گیرد و کارش را شخص دیگری انجام می‌دهد، لذا این طرح برای دولت بار مالی دارد و به نظرم مغایر قانون است و احتمالا شورای نگهبان هم آن را رد می‌کند./خبرآنلاین