اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه اجباری شد


رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت افزایش مرخصی زایمان زنان از شش ماه به 9 ماه و مرخصی دو هفته‌ای پدران لازم‌ الاجراست و این مصوبه به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

ایسنا: رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت افزایش مرخصی زایمان زنان از شش ماه به 9 ماه و مرخصی دو هفته‌ای پدران لازم‌ الاجراست و این مصوبه به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

مریم مجتهدزاده در گفت‌وگو افزود: مجلس به دولت اجازه داده بود که مرخصی زایمان زنان را از شش ماه به 9 ماه افزایش دهد و مرخصی‌ دو هفته‌ای برای پدران در نظر گیرد که این موضوع در هیات دولت مطرح شد و تصمیم گرفتیم تا دستگاه‌ها این قانون را اجراکنند و از این پس دستگاه‌های دولتی باید این مصوبه را اجرا کنند و مجاز به انجام این کار نیستند، بلکه لازم الاجراست.

به گزارش ایسنا، مجلس شورای اسلامی 20 خرداد ماه سال جاری مرخصی زایمان مادران را از شش ماه به 9 ماه افزایش داد و برای پدران هم مرخصی دو هفته‌ای در نظر گرفت که غیرقابل خرید و غیرقابل ذخیره است.


ویدیو مرتبط :
مرخصی اجباری - بخش سوم - حتما ببینید :))))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه و کاهش ساعات کار زنان شاغل دارای فرزند خردسال



افزایش مرخصی زایمان,کاهش ساعات کار زنان شاغل

افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه و کاهش ساعات کار زنان شاغل دارای فرزند خردسال

مجتهدزاده در ادامه تصریح کرد: در جلسه دیروز هیئت دولت، کاهش کار زنان دارای فرزند زیر 7 سال از 44 ساعت به 36 ساعت تصویب شد و همچنین مرخصی زایمان زنان باردار از 6 ماه به 9 ماه افزایش یافت.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده گفت: تا پایان دولت دهم مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به معاونت ریاست جمهوری ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش فارس، مریم مجتهدزاده رئیس مرکز امور زنان و خانواده درباره جدیدترین خدمات دولت به بانوان همزمان با فرا رسیدن سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: با پیشنهاد ریاست محترم جمهور، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به معاونت ریاست جمهوری ارتقا پیدا می کند.

وی افزود: با این ارتقا امکان ارائه خدمات بهتر به بانوان و نهاد خانواده فراهم می‌شود.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: هم اکنون در مجموعه معاونت منابع انسانی ریاست جمهوری مراحل ارتقا این مرکز در حال تکمیل است و انشاءالله تا پایان دولت چارت آن نهایی می‌شود.

مجتهدزاده در ادامه تصریح کرد: در جلسه دیروز هیئت دولت، کاهش کار زنان دارای فرزند زیر 7 سال از 44 ساعت به 36 ساعت تصویب شد و  همچنین مرخصی زایمان زنان باردار از 6 ماه به 9 ماه افزایش یافت./فارس