اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش محسوس دمای هوا از ابتدای هفته


کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوا در اوایل هفته پیش‌رو در سراسر کشور روند افزایشی می‌یابد، گفت: طی سه روز آینده شاهد وزش باد و گرد و غبار در برخی مناطق کشور خواهیم بود.

خبرگزاری فارس: کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوا در اوایل هفته پیش‌رو در سراسر کشور روند افزایشی می‌یابد، گفت: طی سه روز آینده شاهد وزش باد و گرد و غبار در برخی مناطق کشور خواهیم بود.

امین حسین نقشینه درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: طی سه روز آینده برخی از مناطق واقع در شمال غرب شاهد رعد و برق و بارش باران و گاهی همراه با رگبار پراکنده خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز سرعت وزش باد در آذربایجان شرقی قابل توجه خواهد بود، افزود: طی سه روز آینده در دامنه‌‌های مرکزی البرز و سواحل شمالی کشور به خصوص در ساعات بعدازظهر و شب، شاهد افزایش ابر، رعد و برق همراه با رگبار پراکنده خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌شود در سه روز آینده مناطق واقع در غرب و جنوب غرب کشور شاهد وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: رگبار و رعد و برق در سه روز آینده در زابل و سیستان و بلوچستان ادامه می‌یابد و موجب کاهش دید در مناطق شرق، شمال شرق و نواحی مرکزی کشور می‌شود.

نقشینه با اعلام اینکه خلیج فارس و دریای عمان طی سه روز آینده مواج خواهد بود، ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود امروز خراسان رضوی، همدان، یزد، قم، اردبیل، اصفهان، ایلام و کرمانشاه و هرمزگان شاهد وزش باید همراه با گرد و خاک باشند.

وی درباره وزش باد در تهران با اعلام اینکه طی امروز پایتخت وزش باد با سرعت معمولی را تجربه خواهد کرد، بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود در سه روز آینده وزش باد در برخی از مناطق واقع در غرب، جنوب غرب حوزه خلیج فارس و همچنین سمت شرق سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی ادامه یابد.

نقشینه همچنین به روند افزایش دمای هوا در کل کشور اشاره کرد و گفت: دمای هوا در کل کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته پیش رو افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود آسمان تهران طی روز جاری نیمه ابری باشد و بارش‌های پراکنده در دامنه‌های البرز متمرکز شود.


ویدیو مرتبط :
وقتی دمای هوا 40 - باشد! آب تو هوا یخ میزنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روند افزایش دمای هوا در پایتخت



اخبار ,اخبار اجتماعی ,افزایش دمای هوا در پایتخت

اخبار اجتماعی - روند افزایش دمای هوا در پایتخت

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوای تهران از فردا روند افزایشی خواهد یافت، گفت: طی سه روز آینده در منطقه زابل وزش باد شدید همراه گرد و غبار غلیظ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فارس، فریبا گودرزی اظهار داشت: امروز در ساعات بعدازظهر استان مازندران شاهد رگبار باران و در برخی مناطق استان رعد و برق خواهد بود.

 

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در مناطق واقع در شمال‌غرب و شمال‌شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود افزود: امروز در غرب استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق سمنان و یزد به خصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد وزش باد همراه با گرد و غبار خواهیم بود.

 

وی با اعلام اینکه از ساعات بعدازظهر فردا رگبار پراکنده در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد بیان داشت: دوشنبه نیز رگبار و رعد و برق در  مناطق واقع در شمال غرب کشور رخ خواهد داد.

 

وی با اشاره به بارش پراکنده در استان مازندران طی روز دوشنبه یادآور شد: نواحی مرکزی و نیمه شرقی خلیج فارس نیز تا روز سه‌شنبه هفته جاری مواج خواهد بود ضمن آنکه دریای عمان نیز در ساعات شب یکشنبه و دوشنبه بعدازظهر مواج پیش‌بینی می‌شود.

 

به گفته گودرزی این شرایط تا روز سه‌شنبه ادامه می‌یابد و موجب ارتفاع امواج در دریای عمان می‌شود.

 

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین یادآور شد: طی سه روز آینده در منطقه زابل وزش باد شدید همراه گرد و غبار غلیظ پیش‌بینی می‌شود که این شرایط با شدت کمتر در شرق خراسان جنوبی و سایر مناطق سیستان و بلوچستان تداوم می‌یابد.

 

گودرزی خاطر نشان کرد: آسمان تهران طی امروز صاف تا کمی ابری است و حداکثر دمای هوای تهران طی روز جاری 31 درجه سانتیگراد بوده که پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در این کلانشهر از فردا روند افزایش یابد.

اخبار اجتماعی - فارس