اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش مجدد قیمت شیر در نیمه دوم امسال منتفی شد




 

افزایش مجدد قیمت شیر در نیمه دوم امسال منتفی شد

 

معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت: قرار نیست قیمت شیر در نیمه دوم سال افزایش یابد.

نعمت اله ترکی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در واکنش به این سوال که شایعاتی مبنی بر افزایش مجدد قیمت شیر در نیمه دوم سال مطرح است، اظهار داشت: قرار نیست افزایش قیمت شیر پس از شهریور ماه اتفاق بیافتد.

وی افزود: توافق انجام شده برای شیر ۵۲۰ تومان تا پایان سال جاری اعتبار دارد و اتحادیه دامداران و کاخانجات لبنیات در این زمینه با استانداری توافق کرده اند.

به گزارش فارس، فعالان حوزه لبنیات زمزمه افزایش قیمت شیر و لبنیات را مطرح می کنند و معتقدند قیمت اعلام شده برای شیر تا پایان شهریور است و پس از آن باید دوباره در قیمت ها تجدید نظر شود..... /  خبرگزارى فارس


ویدیو مرتبط :
موافقت وزیر بهداشت با افزایش قیمت شیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش مجدد قیمت خودرو در نیمه دوم سال؟



اخبار,افزایش مجدد قیمت خودرو


اخبار اقتصادی - افزایش مجدد قیمت خودرو در نیمه دوم سال؟

میرخانی گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید، كاهش قیمت خودرو امكانپذیر نیست ولی اگر دولت یا مجلس در این رابطه دستوری صادر کنند قطعا ما اطاعت امر می كنیم.

مشاور دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینكه احتمال كاهش قیمت خودرو بر اساس محاسبات منطقی وجود ندارد گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید، كاهش قیمت خودرو امكانپذیر نیست ولی اگر دولت یا مجلس در این رابطه دستوری صادر کنند قطعا ما اطاعت امر می كنیم.

میرخانی رشتی در گفت‌وگو با پول‌نیوز، با بیان اینكه تورم شش ماهه امسال در فرمول شورای رقابت نادیده گرفته شده است، گفت: طبق برنامه شورای رقابت هر شش ماه باید تورم بخشی بازنگری شده و بر اساس آن قیمت های جدید اعلام شود كه متاسفانه قیمت های فعلی در اردیبهشت ماه و بر اساس تورم سال 92  تعیین شده و قاعدتا باید قیمت خودرو مجدد  بر اساس نرخ تورم شش ماه اول امسال بررسی و تعیین شود و بر این اساس قطعا در ابتدای سال 94 افزایش قیمت خواهیم داشت و این درخواست از سوی خودروسازان به شورای رقابت ارسال شده است.

مشاور دبیر انجمن خودروسازان در رابطه با كاهش قیمت خودرو افزود: طبق قانون برنامه پنجم توسعه بند 2 ماده 101 مقرر شده كه دولت موظف است مابه التفاوت قیمت تكلیفی و قیمت روز را به تولید كنندگان بپردازد ولی در طول 2 سال گذشته خودروسازان ما به جهت عمل به قیمت های تحمیلی بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان ضرر كرده اند و تاكنون هیچگونه ما به التفاوتی نیز به خودروسازان پرداخت نشده است.


وی ادامه داد: ما خواهان این مسئله هستیم كه اگر دستوری هم صادر می شود با نگاه به اجرای درست قانون صورت پذیرد.

میرخانی رشتی در آخر  با توجه به اعتراض ها در رابطه با قیمت های تعیین شده از جانب شورای رقابت گفت: قیمت های تعیین شده به هیچ عنوان بالا نبوده و خودروسازان به حاشیه سود دهی هم نرسیده اند. این در حالی است كه در حال حاضر  شركت خودروسازی سایپا  محصولاتش را با ضرر می فروشد و این در شرایطی است كه سود متعارف برای صنعت باید بالای 10 درصد باشد.

اخبار اقتصادی - پول نیوز