اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش مجدد قیمت جهانی طلا


بهای جهانی طلا پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن تدابیر محرک اقتصادی مشابه آمریکا اعلام کرد، به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسید.

خبرگزاری ایسنا: بهای جهانی طلا پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن تدابیر محرک اقتصادی مشابه آمریکا اعلام کرد، به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسید.

طلا برای تحویل فوری در معاملات سنگاپور با 0.3 درصد افزایش، به 1694 دلار در هر اونس رسید.

بهای طلا برای تحویل در ماه فوریه در بازار کامکس نیویورک، با 0.4 درصد افزایش به 1693 دلار در هر اونس رسید.


تدابیر محرک اقتصادی که از سوی بانکهای مرکزی اقتصادهای بزرگ جهان اجرا شد، کمک کرد بهای طلا برای دوازدهمین سال متوالی در سال 2012 رشد کند.

به گزارش بلومبرگ، اکنون بانک مرکزی ژاپن اعلام کرده که از ژانویه سال 2014 ماهانه حدود 13 تریلیون ین (145 میلیون دلار) اوراق قرضه خریداری می کند.


ویدیو مرتبط :
اجماع جهانی برای افزایش قیمت طلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت طلا و تحلیلی از افزایش 70 درصدی قیمت جهانی طلا در چهار سال اخیر



تحلیلی از افزایش 70 درصدی قیمت جهانی طلا در چهار سال اخیر

به طور میانگین قیمت طلا هر سال بیش از 14.2 درصد رشد داشته است

  نشریه تایم در تحلیلی به بررسی تحولات بازار جهانی طلا در سال های اخیر پرداخت و نوشت به راستی اگر اقتصاد جهانی با نرخ تورم بالایی روبرو نیست پس چرا قیمت طلا در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است.

 

قیمت طلا,قیمت جهانی طلا

به گزارش سایت طلا نشریه تایم در ادامه به افزایش 70 درصدی قیمت جهانی طلا در چهار سال اخیر اشاره کرد و افزود، زمانی که بحران مالی و اقتصادی جهان در سال 2009 به پایان رسید قیمت هر اونس طلا 930 دلار بوده و اکنون قیمت طلا به مرز 1580 دلار رسیده است که این به معنای رشد 70 درصدی قیمت طلا است.

بر اساس این گزارش، به طور میانگین قیمت طلا هر سال بیش از 14.2 درصد رشد داشته است. آمارهای رسمی رویترز نیز نشان می دهد قیمت قهوه، کاکائو، مس و پنبه نیز در چهار سال گذشته بیش از 38 درصد معادل 8.6 درصد در سال افزایش داشته است.

البته علت اصلی افزایش قیمت این کالاها رشد قیمت مواد خام و اولیه بوده است. البته اقتصاددانان افزایش قیمت چند قلم کالا را تورم واقعی در اقتصاد نمی دانند و بر این باورند که تورم زمانی اتفاق می افتد که نیروی کار نیز برای تامین هزینه های زندگی خود خواستار افزایش سطح دستمزدش باشد.

سئوال اصلی این است که در حالی که قیمت جهانی طلا در چهار سال اخیر 70 درصد رشد داشته ولی نرخ تورم امریکا در این مدت کمتر از 2 درصد بوده است. قیمت بنزین در آمریکا نیز از 2.68 دلار در هر گالن به 3.68 دلار افزایش یافته است. این مساله به معنای رشد 41 درصدی قیمت بنزین در آمریکا در چهار سال اخیر است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی تغییر شیوه های محاسبه نرخ تورم در آمریکا موجب شده تا این طور به نظر برسد که نرخ تورم این کشور 2 درصد است. در حالی که اگر بخواهیم بر اساس روش های قبلی نرخ تورم آمریکا را محاسبه کنیم این رقم بیش از 5 تا 10 درصد خواهد بود./طلا

 

قیمت سکه و طلا در بازار ایران