اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش قیمت گوشت و مرغ و...



 

 

افزایش قیمت گوشت و مرغ و ثبات قیمت تخم مرغ

 

 

افزایش قیمت گوشت و مرغ و ثبات قیمت تخم مرغ

 

 

مشاهدات در سطح شهر تهران نشان می دهد، پس از شیر یارانه ای و انواع برنج، این بار افزایش قیمتها به انواع گوشت رسیده است.


گوشت گوسفندی در سطح شهر تهران از ۱۱۰۰۰ تا ۱۵۲۰۰ تومان به دست مردم می رسد که این قیمت حداکثری حدود ۳۵۰۰ تومان با آن قیمت اعلام شده در اواخر فروردین ماه سال جاری تفاوت دارد. ران گوسفندی نیز از کیلویی ۱۲۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ تومان در حالی عرضه می شود که در ابتدای اسفند ماه سال گذشته این قیمت حدود ۱۳۰۰۰ تومان بود. قیمت هر کیلو گوشت گوساله در سطح شهر تهران نیز از ۷۵۰۰ تا ۱۵۰۰۰ تومان است که نسبت به قیمت اعلام شده توسط وزارت بازرگانی در اسفند ماه تقریباً دو برابر شده است.


قیمت گوشت مرغ نیز روند صعودی داشته و اکنون در سطح شهر تهران از ۲۷۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان به فروش می رسد.


اما تخم مرغ نسبت به اواخر سال گذشته افزایش نیافته و با قیمت ۱۸۵۰ تا ۳۰۰۰ تومان در سطح شهر تهران عرضه می شود.


به گزارش ایسنا، در مورد قیمت گوشت گوسفندی ابتدا می توان به آمار رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران در ابتدای اسفند ماه اشاره کرد که طبق محاسبات کاظم صمدی عراقی قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی حدود ۱۳۰۰۰ تومان بود. این قیمت در اواخر فروردین ماه امسال توسط فرهاد باقری- رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی بین ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده بود که اکنون مشاهدات در بازار قیمتهای متفاوت دیگری را نشان می دهد.

 


افزایش قیمت نسبی گوشت گوسفندی


قیمت گوشت گوسفندی در ۱۲ نقطه تهران نشان می دهد که این نوع گوشت از ۱۱۰۰۰ تا ۱۵۲۰۰ تومان به دست مردم می رسد که این قیمت حداکثری حدود ۳۵۰۰ تومان با آن قیمت حداکثری اعلام شده تفاوت دارد. گوشت گوسفندی در پانزده متری سوم افسریه و نقطه ای در خیابان ۲۱ متری جی، با قیمت کیلویی ۱۱۰۰۰ تومان، در نقطه ای از منطقه نیروی هوایی کیلویی ۱۱۲۰۰ تومان، در خیابان دماوند کیلویی ۱۲۵۰۰ تومان، در منطقه وحیدیه کیلویی ۱۲۷۰۰ تومان، در خیابان هاشمی کیلویی ۱۲۸۰۰ تومان، در بخشهای از منطقه نیروی هوایی، تهران نو، ۱۵ متری اول افسریه و خیابان ۲۱ متری جی کیلویی ۱۳۰۰۰ تومان، در منطقه قصرفیروزه کیلویی ۱۵۰۰۰ تومان و در منطقه کوی زینبیه کیلویی ۱۵۲۰۰ تومان عرضه می شود. این قیمتها خود مبین آن است که قیمت گوشت گوسفندی در سطح شهر تهران نسبت به آنچه که اعلام شده، افزایش داشته است، البته در برخی نقاط ارزان تر از نرخ اعلام شده نیز این نوع گوشت به فروش می رسد.

 


ران گوسفندی؛ ۱۲۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ تومان


قیمت هر کیلو راسته گوسفندی نیز به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران در ابتدای اسفند ماه حدود ۱۳۰۰۰ تومان بود که اکنون در سطح شهر تهران از ۱۲۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ تومان قیمت دارد.این نوع گوشت در منطقه میدان ولیعصر تا انتهای یوسف آباد با قیمت کیلویی ۱۲۵۰۰ تومان، در خیابان هاشمی با قیمت کیلویی ۱۴۰۰۰ ، در منطقه کوی زینبیه با قیمت کیلویی ۱۶۸۰۰ و قصرفیروزه با قیمت کیلویی ۱۷۰۰۰ تومان به فروش می رسد.

 


قیمت گوشت گوساله؛ تقریباً دو برابر


در مورد گوشت گوساله نیز می توان به سخنان محمد صادق مفتح، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی در هشتم اسفند ماه سال ۸۸ اشاره کرد که قیمت هر کیلو گوشت گوساله عرضه شده در سطح شهر را بین ۷۳۰۰ تا ۷۶۰۰ تومان ذکر کرد. اما حال قیمت هر کیلو گوشت گوساله در سطح شهر تهران از ۷۵۰۰ تا ۱۵۰۰۰ تومان عرضه می شود. هر کیلو گوشت گوساله در منطقه تهران نو با قیمت ۷۵۰۰ تومان، قصرفیروزه ۸۷۰۰ تومان، خیابان دماوند و اطراف میدان ولیعصر ۱۰۰۰۰ تومان، پانزده متری سوم افسریه ۱۰۱۰۰ تومان، منطقه کوی زینبیه و وحیدیه ۱۰۵۰۰ تومان، اطراف میدان ونک، پانزده متری اول افسریه، خیابان ۲۱ متری جی و منطقه نیروی هوایی ۱۱۰۰۰ تومان، خیابان گاندی ۱۲۵۰۰ تومان، خیابان تجریش ۱۳۶۰۰ تومان و خیابان شریعتی بیشتر از مناطق دیگر و با قیمت ۱۵۰۰۰ تومان عرضه می شود. این قیمتها نشان می دهد قیمت گوشت گوساله در سطح شهر تهران در حال حاضر نسبت به قیمتی که معاون وزیر بازرگانی در اسفند ماه اعلام کرده بود، تقریباً دو برابر شده است.

 


قیمت مرغ، باز هم صعودی


اما در مورد گوشت مرغ که از همان اوایل اسفند ماه، بحث افزایش قیمت آن مطرح شده و طبق سؤالهایی که خبرنگاران از معاونهای وزیر بازرگانی می پرسید، این قیمت به بیش از ۳۲۰۰ تومان هم رسیده بود، می توان به سخنان محمد یوسفی، رئیس هیأت مدیره مرغداران گوشتی سراسر کشور در اواسط فروردین ماه امسال اشاره کرد که قیمت مرغ کشته آماده طبخ را حدود ۲۸۵۰ تا ۲۹۵۰ تومان اعلام کرده بود. حال قیمت هر کیلو گوشت مرغ در سطح شهر تهران از ۲۷۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان است.


قیمت هر کیلو گوشت مرغ در خیابان دماوند ۲۷۰۰ تومان، وحیدیه ۲۷۸۰ تومان، در بخشی از منطقه نیروی هوایی ۲۹۵۰ تومان، پانزده متری سوم افسریه ۳۰۰۰ تومان، خیابان ۲۱ متری جی ۳۱۰۰ تومان، خیابان ولیعصر (به سمت شمال) ۳۲۰۰ تومان، خیابان گاندی ۳۲۵۰ تومان، خیابانهای دامپزشکی، هاشمی و شریعتی، منطقه چهار دیواری(سردار جنگل) و بخشی از منطقه نیروی هوایی ۳۳۰۰ تومان، اطراف میدان ونک ۳۴۵۰ تومان و خیابان تجریش ۳۷۰۰ تومان مشاهده شده است. این قیمتها نیز نشان می دهد که قیمت گوشت مرغ در سطح شهر تهران روند صعودی به خود گرفته است و مردم دیگر مرغ کیلویی ۳۷۰۰ هم خریداری می کنند.

 


تخم مرغ دیگر افزایش نیافته است


در مورد قیمت تخم مرغ نیز چون مسؤولی در این مورد سخن نگفته و یا کمتر به این موضوع پرداخته شده، می توان به آمار بانک مرکزی در گزارش هفتگی قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۲۱ اسفند ماه سال گذشته اشاره کرد که شانه ای ۲۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰۰ ریال اعلام شده بود. در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ در سطح شهر تهران از ۱۸۵۰ تا ۳۰۰۰ تومان است که حداقل در این یکی دیگر می توان گفت افزایش قیمتی رخ نداده است. قیمت هر شانه تخم مرغ در منطقه کوی زینبیه ۱۸۵۰ تومان، در پانزده متری سوم افسریه ۲۰۰۰ تومان، منطقه میدان ولیعصر تا انتهای یوسف آباد، پانزده متری افسریه و منطقه قصرفیروزه ۲۲۰۰ تومان، دو ناحیه منطقه نیروی هوایی ۲۳۰۰ و ۲۵۰۰ تومان، اطراف میدان تجریش و خیابان شریعتی ۲۵۰۰ تومان، اطراف میدان ونک و ولیعصر ۲۷۰۰ تومان، خیابان گاندی ۲۸۰۰ تومان و در منطقه تهران نو ۳۰۰۰ تومان مشاهده شده است.... /  گزارش : روزنامه قدس


ویدیو مرتبط :
نوسان قیمت مرغ در آستانه سال نو گوشت مرغ برای خیلی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت مرغ در آستانه نوروز+نرخ انواع گوشت



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, قیمت گوشت

در میان اقلام مختلف گوشت که از حدود یک ماه پیش و با نزدیک شدن به ایام نوروز با افزایش تقاضا همراه شده، قیمت گوشت مرغ روند افزایشی پیدا کرده و در مغازه‌های سطح شهر به کیلویی 7500 تومان رسیده است.

بر اساس ایسنا، در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوساله 36 هزار و 800 تومان عرضه می‌شود. در میان سایر اقلام گوشت قرمز مخلوط گوساله کیلویی 32 هزار تومان، گوشت راسته کیلویی 39 هزار و 500 تومان،‌ گوشت چرخ کرده کیلویی 36 هزار تومان، ران گوسفندی کیلویی 37 هزار و 500 تومان، گوشت استیکی 48 هزار تومان، مغز ران 39 هزار و 500 تومان، شقه با گردن کیلویی 34 هزار و 500 تومان و هر کیلوگرم دنبه 13 هزار تومان فروخته می‌شود.

اما گوشت مرغ که در ماه‌های گذشته قیمت آن به طور میانگین از کیلویی 6700 تومان بالاتر نرفته بود، اکنون هر کیلوگرم آن 7500 تومان قیمت فروخته می‌شود. همچنین فیله مرغ کیلویی 14 هزار و 500 تومان، سینه مرغ کیلویی 8400 تومان،‌ ران مرغ کیلویی 7800 تومان، بال مرغ 3200 تومان و گردن مرغ 3200 تومان به فروش می‌رسد.

گوشت بوقلمون نیز کیلویی 13 هزار و 400 تومان و بوقلمون بدون استخوان کیلویی 24 هزار و 800 تومان عرضه می‌شود.

 

در جدول زیر قیمت انواع گوشت آمده است:

انواع اقلام گوشت، مرغ و بوقلمون متوسط قیمت
گوشت مخلوط گوساله 32 هزار و 800
گوشت گوساله 36 هزار و 800 تومان
گوشت گوسفندی ماهیچه 40 هزار تومان
گوشت راسته 39 هزار و 500 تومان
گوشت چرخ کرده 36 هزار تومان
ران گوسفندی 37 هزار و 500 تومان
گوشت استیکی 48 هزار تومان
مغز ران 39 هزار و 500 تومان
شقه با گردن 34 هزار و 500 تومان
کله پاچه 35 هزار تومان
دنبه 13 هزار تومان
گوشت مرغ 7500 تومان
فیله مرغ 14 هزار و 900 تومان
سینه مرغ 8400 تومان
ران مرغ 7800 تومان
سینه جوجه کبابی 14 هزار و 100 تومان
بال مرغ 8500 تومان
گردن مرغ 3200 تومان
گوشت بوقلمون 13 هزار و 400 تومان
بوقلمون بدون استخوان 24 هزار و 800 تومان

 

اخبار اقتصادی  -  ایسنا