اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش قیمت گاز خانگی



اخبار,اخبار اقتصادی , دریافت یارانه

رییس دفتر امور تعرفه ها و قراردادهای شرکت ملی گاز گفت: افزایش 20 درصدی قیمت گاز مصرفی بخش خانگی در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها صورت گرفته و قیمت ها در هر پله از پلکان 12 گانه 14 تومان به ازای هر مترمکعب بیشتر شده است.

سید جلال نورموسوی در گفتگو با این رادیو اظهارداشت: بهای گاز مصرفی متناسب با اقلیم های پنجگانه تنظیم شده است و در برگه های قبض هم اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و با وجود افزایش مشترکان گاز، میزان مصرف کمتر شده است که نشان می دهد اجرای این قانون بازدارنده بوده است البته پلکان مصرف به معنی دهک های درآمدی نیست بلکه میزان مصرف را نشان می دهد.

نورموسوی گفت: بررسی ها نشان می دهد که خانوارهای روستایی و دهک های پایین درآمدی بیشتر از دهک های پردرآمد، گاز مصرف می کنند که شاید علت آن شرایط کیفی ساختمان ها در این دهک ها و هدررفت انرژی بیشتر در محیط روستایی و شهرهای کوچک باشد.

رییس دفتر امور تعرفه ها و قراردادهای شرکت ملی گاز افزود: کسانی که درآمدهای بیشتری دارند معمولا در واحد مسکونی خود اصول مهندسی را بیشتر رعایت می کنند و بهای کمتری برای گاز مصرفی می پردازند چون مصرف کاهش می یابد.

اخبار اقتصادی - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
توضیح مسئولان درباره افزایش قیمت گاز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت گاز خانگی قطعی شد


افزایش قیمت گاز مشترکان خانگی و تجاری برای سال‌جاری قطعی شد تا پس از افزایش قیمت آب، برق، فرآورده‌های نفتی با گرانی بهای گاز پرونده اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها بسته شود.

خبرگزاری مهر: افزایش قیمت گاز مشترکان خانگی و تجاری برای سال‌جاری قطعی شد تا پس از افزایش قیمت آب، برق، فرآورده‌های نفتی با گرانی بهای گاز پرونده اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها بسته شود.

پس از افزایش قیمت بنزین معمولی از 700 به 1000 تومان و حذف نظام سهمیه بندی بنزین، افزایش قیمت گاز طبیعی مشترکان خانگی و تجاری هم قطعی شد.

بر این اساس، برنامه افزایش قیمت گاز طبیعی در سال‌جاری قطعی شده است و به احتمال زیاد به زودی دولت در قالب مصوبه ای به طور رسمی افزایش قیمت گاز طبیعی به دستگاه‌های مختلف از جمله شرکت ملی گاز ایران را ابلاغ خواهد کرد.

تماس خبرنگار مهر با مسئولان شرکت ملی گاز ایران درباره جزئیات افزایش قیمت گاز طبیعی مشترکان خانگی و تجاری تاکنون نتیجه ای به همراه نداشته است.

در این میان، مدیرعامل شرکت ملی گاز فردا سه شنبه نشست مطبوعاتی خواهد داشت و احتمال اینکه این خبر به طور رسمی تایید و اعلام شود، نیز وجود دارد.

حمید رضا عراقی معاون وزیر نفت اردیبهشت ماه سال جاری در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده قبوض گاز مشترکان در سال ۹۴، گفته بود: این مالیات طبق قانون از مشترکان دریافت شده و به سازمان مالیاتی پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین با بیان اینکه در تعرفه های جدید در تمامی پلکان های مصرف افزایش ۲۰ درصدی قیمت به طور یکسان اعمال شده است، اظهار کرده بود: این تغییرات جدید در تعرفه در آخرین قبوض گاز صادر شه اعمال شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این تغییر تعرفه به منزله افزایش دوباره قیمت گاز در سال جاری نیست، تاکید کرده است: برای سال جاری نرخ مالیات بر ارزش افزوده به ۹ درصد افزایش یافته است.