اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش قیمت پنج خودرو دیگر تصویب شد


کمیته قیمت‌گذاری خودرو در ادامه جلسات خود، با افزایش قیمت پنج خودرو داخلی دیگر نیز موافقت کرد.

کمیته قیمت‌گذاری خودرو در ادامه جلسات خود، با افزایش قیمت پنج خودرو داخلی دیگر نیز موافقت کرد.

بنابر اخبار رسیده، پژو 206، ماکسیما، تندر-90 پارس خودرو، نیسان تینا و قشقایی، پنج محصولی هستند که کمیته مذکور با افزایش قیمت آنها موافقت کرده و قیمت‌های جدید به زودی اعمال خواهند شد. بر این اساس، «ماکسیما» یک میلیون و 580 هزار تومان، «تندر» 600 هزار تومان، «تینا» دو میلیون و 450 هزار تومان، «قشقایی» چهار میلیون و 200 هزار تومان و «پژو 206» نیز 450 هزار تومان گران شده است.

با این شرایط، جمع خودروهایی که تاکنون مجوز افزایش قیمت را از کمیته قیمت‌گذاری گرفته‌اند، به عدد 10 رسید.

البته آن طور که خبر می‌رسد، شرکت پارس خودرو برای مگان نیز درخواست افزایش قیمت داده، اما کمیته قیمت‌گذاری هنوز پاسخی به این درخواست نداده است. افزایش قیمت خودروهای داخلی در شرایطی است که این موضوع صدای برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را درآورده و آنها قصد دارند با تشکیل کمیته‌ای، به بررسی این موضوع بپردازند.

هرچند تصمیمات کمیته قیمت‌گذاری خودرو از نظر دولت معتبر و قابل اجراست، اما هیچ بعید نیست با توجه به حساس شدن مجلسی‌ها نسبت به افزایش قیمت خودرو، مصوبات اخیر کمیته مذکور با چالش روبه‌رو شده و حتی لغو شوند. اوضاع به شکلی است که حتی شنیده می‌شود برای کاستن از حساسیت اهالی بهارستان، برخی مسوولان مرتبط با داستان «افزایش قیمت خودرو»، ممنوع‌المصاحبه شده‌اند. با این شرایط باید منتظر ماند و دید آیا نمایندگان شاکی مجلس می‌توانند افزایش قیمت‌های اخیر را لغو کنند، یا اینکه زور خودروسازان بیشتر از آنها خواهد چربید؟

منبع: دنیای اقتصاد



ویدیو مرتبط :
جلوگیری از افزایش قیمت خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویب افزایش قیمت خودرو، تا دو هفته دیگر؟



 

 

جدیدترین جلسه كمیته قیمت‌گذاری خودرو به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا لغو و به زمان دیگری موكول شد.

به گزارش ایسنا، یكشنبه هفته گذشته قرار بود جدیدترین جلسه كمیته قیمت‌گذاری خودرو برگزار شود. بررسی درخواست افزایش قیمت برخی خودروسازان داخلی از جمله موارد مورد بحث در این جلسه بود كه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا برگزار نشد.

نمایندگان معاونت اقتصادی و معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد ایران، ‌سازمان حمایت از تولیدكنندگان و مصرف‌كنندگان، ایدرو، انجمن حمایت از مصرف‌كنندگان خودرو و انجمن خودروسازان هفت عضو دارای حق رای كمیته قیمت‌گذاری خودرو هستد.

جلسه قبلی كمیته قیمت‌گذاری خودرو حدود یك ماه پیش برگزار شد و افزایش قیمت برخی محصولات شركت زامیاد در آن به تصویب رسیده بود.

در یك سال اخیر خودروسازان مختلف داخلی درخواست افزایش قیمت خود را به كمیته قیمت‌گذاری خودرو ارائه كرده‌اند. البته رشد شدید نرخ ارز در چند ماهه اخیر موجب شده تا خودروسازان درخواست افزایش قیمت خود را با شدت بیشتری پیگیری كنند كه البته هنوز به سرانجامی نرسیده است.

طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، جلسه بعدی كمیته قیمت‌گذاری خودرو ظرف دو هفته آینده برگزار خواهد شد.... / ایسنا