اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش قیمت مسکن تا یک سال آینده


"در حال حاضر قیمت‌ها نسبتا متعادل است، اما پیش‌بینی می‌شود که در یکسال آینده قیمت‌ها افزایش یابد اما با مدیریت صحیح می‌توان روند افزایش قیمت‌ها را کنترل کرد."

خبرگزاری ایسنا: "در حال حاضر قیمت‌ها نسبتا متعادل است، اما پیش‌بینی می‌شود که در یکسال آینده قیمت‌ها افزایش یابد اما با مدیریت صحیح می‌توان روند افزایش قیمت‌ها را کنترل کرد."

ابوالحسن میرعمادی – کارشناس مسکن با اعلام مطلب فوق درباره‌ی روند بازار مسکن اظهار کرد: جریان در بازار مسکن همیشه یک سیر صعودی و نزولی داشته است.

وی افزود: همیشه نیاز مسکن در کشور وجود داشته اما در چند سال اخیر رکودی در این حوزه پیش آمده که می‌توان گفت براساس نیاز‌ باید از این رکود فاصله بگیریم.

میرعمادی با بیان این‌که در حال حاضر قیمت‌ها در بازار متعادل است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در یکسال آینده قیمت‌ها افزایش یابد.

این کارشناس مسکن تاکید کرد: اگر یک روال مدیریتی صحیح در این حوزه ایجاد کنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که رونق به این بازار بر می‌گردد و بدون آنکه در بازار تب و تابی به وجود بیاید، روال ثابت و متعادلی ایجاد شود.

وی با بیان این‌که در مقطع زمانی آنقدر قیمت‌ها افزایش می‌یابد که با قدرت خرید مردم فاصله می‌گیرد، تصریح کرد: این میزان افزایش قیمت باعث رکود در این حوزه می‌شود.

این کارشناس مسکن خاطر نشان کرد: قیمت‌ها در کشور به جای این‌که روی یک منحنی حرکت کند به صورت پلکانی و غیرمتناسب پیش می‌رود.

میرعمادی با اشاره به این‌که سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن کاهش داشته، افزود: اما می‌توان امیدوار بود که رونق به این حوزه باز می‌گردد، چرا که نیاز در این بخش وجود دارد.

وی در ادامه گفت: نیاز مسکن تا 10 سال دیگر در کشور وجود دارد که این امر نیازمند مدیریت صحیح است، زمانی که قیمت‌ها افزایش می‌یابد باید با تولید مناسب و مدیریت جلوی روند افزایش قیمت‌ها گرفته شود.

میرعمادی خاطر نشان کرد: وقتی جمعیت متعادل شود بحران مسکن هم کاهش می‌یابد به گونه‌ای که بعد از آن مساله‌ی کیفیت پررنگ‌تر مطرح خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
پیش بینی قیمت مسکن سال آینده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر راه و شهرسازی: سال آینده قیمت مسکن افزایش نمی‌یابد/ تمهیدات نوروزی وزارت راه



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات وزارت راه برای سفرهای نوروزی گفت: سال آینده قیمت مسکن افزایش نمی‌یابد.

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات جدید در اختیار ادارات کل استان‌ها قرار دادیم، گفت: برای سال ۹۴، ۱۵ میلیون تن روکش آسفالت را در جاده‌ها انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به تمهیدات وزارت راه برای سفرهای نوروزی، گفت: در تمام استان‌ها ۱۵ هزار نفر راهدار فعال هستند. راهداران با هماهنگی باز تولید، راه‌ها را برای نوروز باز نگه می‌دارند و برای سفرهای نوروزی مشکلی برای مسافران به وجود نیاید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۴۸۰ دوربین کنترل سرعت در مرکز مدیریت راه‌ها وجود دارد، بیان کرد: مردم می‌توانند از طریق پایانه‌ها، اطلاعات آنلاین محورها را با تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری را در اختیار داشته باشند.

آخوندی با بیان اینکه برای کنترل سرعت، تمام دوربین‌ها با پلیس مرتبط است، بیان کرد: در صورت تخطی رانندگان، حتما جریمه برای آنها ارسال می‌شود و از مردم می‌خواهم که در سفرهای نوروزی با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سفر را برای خود و دیگران تلخ نکنند.

وی با اشاره به اینکه آیا در سال‌های آینده نرخ مسکن افزایش پیدا می‌کند؟ گفت: پیش‌بینی کارشناسان این است که سال آینده اتفاق خاصی در بخش مسکن رخ نمی‌دهد و افزایش قیمتی نداریم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص نظارت بر بازار سیاه بلیت هواپیما گفت: سازمان هواپیمایی نظارت بر آژانس‌ها را بر عهده دارد و مردم می‌توانند در صورت بروز هر تخلفی، آن را به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند و مطمئن باشند که بلافاصله رسیدگی می‌شود.

اخبار اقتصادی - مهر