اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش قیمت غذا در دانشگاههای غیردولتی/ استفاده از وام تغذیه





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

افزایش قیمت غذا در دانشگاههای غیردولتی/ استفاده از وام تغذیه

به گفته رئیس اتحادیه دانشگاههای غیردولتی از سال تحصیلی جدید قیمت غذا در موسسات غیردولتی به 1200 تومان افزایش می یابد و تنها یک نوع غذا برای وعده ناهار دانشجویان توزیع خواهد شد.

علی آهون منش در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اضافه کرد: بر اساس بررسی قیمتها و با توجه به گرم بندی مواد غذایی، دستمزد پخت غذا و خدمات مربوط به آن همچنین با توجه به مبلغی که توسط صندوق رفاه برای یارانه غذای دانشجویان پرداخت می شود میانگین قیمت تمام شده غذا معادل 3174 تومان و بهای ژتون غذای ظهر دانشجویان، با توجه به شرایط منطقه ای 1200 تومان 10 درصد بیشتر یا کمتر به اختیار آن دانشگاه پیشنهاد شد.

رشد 250درصدی دستمزد پخت غذا در کشور

وی در این باره توضیح داد و گفت: پخت غذا در کشور شامل سه قسمت است که به علت افزایش قیمتها در سراسر کشور 250 درصد رشد را نشان می دهد. این سه قسمت شامل پخت غذا، یارانه صندوق رفاه و مواد مصرفی است که از سوی موسسات تامین می شود.

پخت برنج باسماتی هندی در دانشگاههای غیردولتی

رئیس اتحادیه دانشگاههای غیردولتی در ادامه با بیان اینکه مرغ، گوشت، برنج و روغن از سوی موسسات تحویل سرآشپز داده می شود، اضافه کرد: سایر مواد برای طبخ غذا را خود سرآشپز تهیه می کند و مبلغ 1200 تومان میانگین قیمت برای پخت هر پرس غذا در کل کشور به دست آمده است.

آهون منش با یادآوری این موضوع که پیش از این توسط اتحادیه درخواست شده بود یارانه غذای غیردولتیها 2.5 برابر شود، اظهار داشت: یارانه هیچ تغییری نیافته، بنابراین برای پخت غذا در دانشگاههای غیردولتی گوشت برزیلی با قیمت هر کیلو 20 هزار تومان و برنج باسماتی هندی درجه یک با قیمت هر کیلو 3 هزار و 500 تومان مصرف می شود.

تاکید بر استفاده از ظروف گیاهی

به گفته این مقام مسئول، با تاکید وزارت بهداشت، ظروف ناهار نباید پلاستیکی بلکه باید گیاهی باشد که قیمت این دسته از ظروف 120 تومان است، بنابراین قیمت تمام شده این غذا حدود 3 هزار و 800 تومان می شود و با توجه به یارانه صندوق رفاه همچنین کمک به دانشجویان مبلغ نهایی 1200 تومان پیشنهاد شد.

انواع غذاها

رئیس اتحادیه دانشگاههای غیردولتی درباره نوع غذاهایی که سرو می شود، اظهار داشت: در سراسر کشور اعلام شده که چلومرغ، چلو با دو سیخ کباب کوبیده، قرمه سبزی، خورشت بادمجان، خورشت فسنجان، خورشت قیمه، ماکارونی و عدس پلو برای دانشجویان سرو شود البته دانشگاهها امکان سرو غذاهای دیگر هم دارند و تنها یک نوع غذا به دانشجویان داده می شود.

آهون منش تاکید کرد که دانشجویان دانشگاههای غیردولتی می توانند از وام تغذیه نیز استفاده کنند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
افزایش قیمت شمش و سنگ آهن منجر به افزایش چشمگیر قیمت فرآورده‌های آهنی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت وام 20 میلیونی مسکن



 

بررسی‌ها در بازار غیرقانونی خرید و فروش وام مسكن نشان از افزایش قیمت وام 20 میلیون تومانی و كاهش قیمت اوراق دارد.

به گزارش ایسنا، به‌نظر می‌رسد با پایان فصل نقل و انتقالات، بازار داغ اجاره از رونق افتاده و اكنون تمایل به خرید خانه بیشتر شده است.

بر این اساس وام 20 میلیونی بانك مسكن توسط مراكز فروش وام با قیمتی بین دو میلیون و 300 تا دو میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد و از دارندگان این وام حدود دو میلیون و 200 هزار تومان خریداری می‌شود.

همچنین مراكز فروش وام مسكن، تسهیلات 18 میلیون تومانی را كه زمانی از پرطرفدارترین تسهیلات به‌شمار می‌رفت با قیمت دو میلیون تومان به فروش رسانده و از دارندگان با قیمتی حدود یك میلیون و 800 هزار تومان خریداری می‌كنند.

بر این اساس، اوراق امتیاز تسهیلات مسكن با كاهش قیمت روبه‌رو شده است به طوری كه هر یك میلیون تومان در بورس با قیمتی حدود 150 هزار تومان و در بازار آزاد با قیمت حدود 174 هزار تومان عرضه می‌شود.

در این بازار تسهیلات دیگری نیز به فروش می‌رسد؛ به عنوان مثال تسهیلات تا سقف 70 میلیون تومان بانك‌های خصوصی كه مدت بازپرداخت آن‌ها پنج سال است.

از دیگر انواع تسهیلات می‌توان به تسهیلات مسكن جوانان و بانك مهر نیز اشاره كرد..... / تحلیل : عصر ایران