اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش قیمت خودروهای داخلی؛ ممنوع



 

افزایش قیمت خودروهای داخلی؛ ممنوع

 

 

مدیركل صنایع ماشین سازی و نیرومحركه وزارت صنایع ومعادن با رد هرگونه افزایش قیمت پایه خودروها در سال ۸۹ اعلام كرد: خودروسازان داخلی مجاز به افزایش قیمت نیستند.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع ومعادن، محسن صالحی نیا گفت: براساس مصوبات كمیته خودروی وزارت صنایع و معادن هیچ گونه افزایش قیمتی در مقایسه با قیمت پایه خودروهای تولید داخل رخ نداده است.

 


وی بااشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر افزایش قیمت محدودی از خودروها تولید داخل هرگونه افزایش قیمت خودروها نسبت به پارسال را غیرقانونی عنوان كرد و گفت: شركت های تولیدكننده مجاز به افزایش قیمت نیستند و چنانچه متقاضیانی با قیمتی بیشتر از قیمت پایه خودرویی را خریداری كرده باشند می توانند ضمن مراجعه به شركت خودروساز برای دریافت اضافه پرداخت خود اقدام كنند.

 


صالحی نیا گفت: در نرخ بیمه برخی از شركت های خودروساز تفاوت قیمتی به وجود آمده است كه این موضوع مطابق دستورالعمل شركت بیمه گذار بوده و ارتباطی به افزایش قیمت پایه خودروها ندارد.... /  سایت خبری تحلیلی تابناک

 



ویدیو مرتبط :
قیمت خودرو - قیمت خودروهای داخلی و خارجی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت به خودروهای داخلی هم رسید



 

 

قیمت‌ خودرو , خودرو

 

 

در شرایطی که کارشناسان پیش بینی می کنند قیمت خودروهای داخلی در سال آینده بین ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت، از بازار نیز خبر می رسد برخی خودروها با رشد قیمت مواجه شده اند.

به گفته نمایشگاهداران خودروی پایتخت، این هفته برخی مدل های پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، تندر ۹۰، تیبا و ویتارا افزایش قیمت را تجربه کردند و تا سقف پنج میلیون تومان نیز گران شدند.

ظاهرا مهمترین دلیل افزایش قیمت خودروهای داخلی در هفته جاری، به کمبود عرضه ناشی از کاهش و توقف تولید آنها برمی گردد و این موضوع خود از محدودیت های بین المللی و مالی سرچشمه می گیرد.

آن طور که خودروسازان عنوان می کنند، مسایل مالی از یک سو و مشکلات مربوط به تامین قطعات خارجی از سوی دیگر، سبب شده تولید و عرضه برخی خودروها با مشکل مواجه و عرضه و تقاضا به هم بخورد. به هر حال وقتی عرضه خودروسازان با تقاضای بازار همخوانی نداشته باشد، نمودار قیمت ها نیز صعود می کند.

این در شرایطی است که هرچه به پایان سال نزدیک شویم، بازار خودرو نیز بیشتر رونق می گیرد و اگر روند تولید و عرضه برخی خودروها همچنان «کند» باشد، افزایش قیمت آنها نیز ادامه دار خواهد بود.

با این حال به نظر می رسد چون احتمال افزایش قیمت رسمی خودروهای داخلی در سال آینده بسیار زیاد است، مشتریان تمام تلاش خود را برای خریدن خودرو در همین روزهای پایانی سال به کار خواهند بست. طبعا اگر پیش بینی کارشناسان مبنی بر افزایش قیمت ۱۰ تا ۳۰ درصدی خودروهای داخلی در سال ۹۱ تحقق یابد، خرید خودرو تا پیش از فرا رسیدن سال جدید، کاری عاقلانه و اقتصادی به حساب می آید.

اما به بازار برویم و ببینیم قیمت خودروهای داخلی در هفته جاری با چه تغییراتی روبه رو شده است.

بنابر اخبار رسیده، این هفته سوزوکی گرندویتارا در هر دو کلاس ۵ و ۸ خود افزایش قیمت را تجربه کرد، به نحوی كه کلاس ۵ این محصول پنج میلیون تومان و کلاس ۸ آن نیز ۵/۳ میلیون تومان گران شد.

در حال حاضر ویتارای اتومات کلاس ۵ قیمتی برابر با ۵۵ میلیون تومان دارد و ویتارای کلاس ۸ نیز ۶۰ میلیون تومان به فروش می رسد. ویتارا که در ایران خودرو خراسان مونتاژ می شود، مدت هاست به دلیل کمبود قطعات با مشکل تولید روبه رو است و قیمت آن نیز افزایش زیادی داشته است.

در بین دیگر محصولات ایران خودرو، این هفته پژو ۲۰۶ تیپ ۶ نیز رشد قیمت را تجربه کرد و ۲۰۷ آی دنده ای نیز گرانی را به خود دید. تیپ ۶ که ظاهرا به دلیل کمبود گیربکس، با مشکل تولید و عرضه دست و پنجه نرم می کند، بیش از یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته و هم اکنون ۲۲ میلیون تومان به فروش می رسد. ۲۰۷ آی دنده ای هم با توجه به جهش یک میلیون تومانی اش، در حال حاضر ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد. همچنین پژوپارس سال اتومات نیز ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود و تندر ۹۰ E۲ هم ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رود.

ماکسیما گران شد

از ایران خودرو بگذریم و سری به سایپا و پارس خودرو بزنیم.

در بین محصولات این دو شرکت، ماکسیما با جهشی یک میلیونی، بیشترین رشد قیمت را داشته و هم اکنون در مدل اتومات ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

همچنین مگان دنده ای ۱۶۰۰ سی سی نیز که ۵۰۰ هزار تومان گران شده، ۳۲ میلیون تومان خرید و فروش می شود. مدل اتومات مگان نیز که دو هزار سی سی حجم دارد، ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود. از بازار تندر ۹۰ نیز خبر می رسد که این محصول در مدل E۲ حدود ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته و هم اکنون ۱۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به فروش می رود.

همچنین تیبا نیز که این هفته گرانی را تجربه کرده، در حال حاضر ۱۲ میلیون تومان قیمت دارد و این موضوع از جهش ۳۰۰ هزار تومانی آن حکایت می کند.

در بازار پراید نیز مدل ۱۳۲ قیمتی برابر با ۹ میلیون تومان دارد و مدل مروارید هم ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود. به گفته فعالان بازار، هم اکنون نیسان قشقایی و تینا نیز به ترتیب ۶۵ و ۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شوند..... /   گزارش : روزنامه دنیاى اقتصاد