اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش قیمت بلیت هواپیما برای ارتقای استاندارد پروازها



 

 

 

بلیت‌‌ هواپیما , بلیت

 

 

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور اجازه دادند با هدف بهسازی صنعت هواپیمایی کشور مبلغ ۵ هزار تومان به قیمت بلیت پروازهای داخلی و مبلغ ۲۵ هزار تومان به قیمت بلیت پروازهای خارجی بیافزاید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، درجلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان ماده ۸۷ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت را اصلاح کرده و ماده ۴۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده را لغو کردند.

براساس ماده ۸۷ این طرح مقرر شد به شرکت مادرتخصصی فرودگاه های کشور اجازه داده شود مبلغ ۵۰ هزار ریال به قیمت بلیت هر مسافر در پروازهای داخلی و مبلغ ۲۵۰ هزار ریال به قیمت بلیت هر مسافر که با هواپیما عازم خارج از کشور است، بیافزایند و از طریق درج در بلیت یا قرارداد حسب مورد دریافت نمایند.

منابع حاصله به عنوان درآمد شرکت تلقی و به حساب شرکت افتتاح شده توسط خزانه درای کل کشور نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز می شود تا در چارچوب بودجه مصوبه سالانه برای اجرای برنامه های نگهداری، بهسازی و تجهیز فرودگاه های کشور با اولویت مناطق محروم و استفاده از آخرین تجهیزات نوین فرودگاهی برای ارایه خدمات به مسافرین در حد استانداردهای بین المللی هزینه نمایند.

براساس تبصره یک این طرح به دولت اجازه داده می شود از ابتدای فروردین ماه سال ۱۳۹۲ به بعد هر ساله نرخ های موضوع این ماده را بر مبنای پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تصویب هیئت وزیران تعدیل کند.

طبق تبصره ۲ این ماده شرکت های هواپیمایی مکلفند مبالغ موضوع این ماده را بلافاصله پس از هر پرواز به حساب مذکور در این ماده واریز و تصفیه حساب نمایند. عدم پرداخت به موقع مبالغ موصوف در حکم تصرف غیرقانونی محسوب می شود. مطالبات شرکت فرودگاه های کشور در حکم مطالبات مستند به اسناد لازم الاجرا است و طبق مقررات مربوط به اجرای مفاد اسناد رسمی قابل وصول است.

در صورت ابطال بلیت مبالغ دریافتی موضوع این ماده عیناً به مسافر مسترد می شود.

همچنین براساس تبصره ۳ این ماده از زمان لازم الاجرا شدن این قانون ماده ۴۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷/۱۲/۸۷ لغو می شود.

علاوه بر این بر اساس تبصره ۴ این طرح این قانون از تاریخ ۱/۱/۹۱ اجرا می شود.

پیش از این براساس ماده ۴۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده ۲ درصد از قیمت فروش بلیت مسافران پروازهای داخلی به شرکت فرودگاه های کشور تعلق می یافت که با تصویب این اصلاحیه این ماده لغو شد.

همچنین پیش از این براساس ماده ۸۷ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت مصوب ۲۸/۱۲/۱۳۷۳ سازمان هواپیمایی کشوری موظف بود از هر مسافر که توسط هواپیما عازم خارج از کشور است مبلغ ۷۰ هزار ریال دریافت و به حساب درآمد عمومی کشور واریز نماید.

معادل ۸۰ درصد درآمد واریز شده فوق از محل اعتباری که همه ساله به همین منظور در قانون بودجه کل کشور منظور می شد پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری قرار می گرفت تا در موارد زیر هزینه گردد:

الف معادل ۶۰ درصد جهت مطالعه، اجرا و تجهیز فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به معادل ۲۰ درصد جهت تجهیز فرودگاه های عملیاتی.

با تصویب این اصلاحیه کل ماده ۸۷ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت تغییر کرد و ماده ۴۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز لغو شد.

فوریت این مصوبه ۲۰ دی ماه تصویب شده بود..... /   گزارش : خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
افزایش قیمت نان سنگک بدون ارتقای کیفیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت بلیت هواپیما ۳۰ درصد افزایش یافت



 

 

 

قیمت بلیت هواپیما ۳۰ درصد افزایش یافت

 

براساس بخشنامه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، قیمت بلیت هواپیما از ۱۵ مهرماه جاری ۳۰ درصد افزایش می یابد.

یکی از مدیران شرکتهای هواپیمایی در گفتگو با مهر گفت: رضا نخجوانی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در بخشنامه ای به شرکتهای هواپیمایی داخلی دستور افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما از ۱۵ مهرماه جاری را صادر کرده است.

وی افزود: رونوشت این بخشنامه به وزارت راه و ترابری و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است.

کارگروه حمل و نقل کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور مردادماه موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما را بررسی کرده بود.

مهر پیش از این گزارش داده بود: وزارت راه و ترابری با محوریت سازمان سازمان هواپیمایی کشوری بحث افزایش قیمت بلیت هواپیما در فاز اول و آزادسازی قیمت آن در مرحله دیگر - همزمان با اجرای هدفمندی یارانه ها در کشور- را پیگیری می کند...../تحلیل:مهر