اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش قیمت آب و برق قطعی شد


معاون وزیر نیرو با بیان اینکه افزایش قیمت آب و برق برای سال 93 قطعی شده است، از ارائه سناریوهای پیشنهادی افزایش قیمت آب و برق توسط وزارت نیرو به دولت خبر داد.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر نیرو با بیان اینکه افزایش قیمت آب و برق برای سال 93 قطعی شده است، از ارائه سناریوهای پیشنهادی افزایش قیمت آب و برق توسط وزارت نیرو به دولت خبر داد.

علیرضا دائمی درباره آخرین وضعیت تعیین بودجه سال 1393 وزارت نیرو با بیان اینکه هم اکنون بودجه نویسی وزارت خانه دولت برای سال 1393 آغاز شده است، گفت: تاکنون روش بودجه نویسی، میزان کاهش هزینه‌ها و کلیات لایحه بودجه سال آینده در دولت نهایی شده است.

معاون برنامه‌ریزی وزیر نیرو با اعلام اینکه بر اساس برنامه زمان بندی تعیین شده توسط دولت باید تمامی وزارت خانه ها از جمله وزارت نیرو تا پایان آذر ماه سالجاری بودجه خود را نهایی و به دولت تحویل دهند، تصریح کرد: در شرایط فعلی هم به صورت هفتگی جلسات و نشست هایی با حضور تمامی وزارتخانه‌های دولت و به میزبانی معاونت برنامه‌ریزی نهاد ریاست جمهوری برگزار می شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال که پیشنهاد وزارت نیرو برای تعیین قیمت دلار در بودجه سال آینده چیست؟ توضیح داد: وزارت نیرو موافق حفظ شرایط موجود است و از این رو برای دلار قیمت دلار مرکز مبادله ای را پیشنهاد کرده ایم.

دائمی همچنین در خصوص افزایش قیمت آب و برق برای سال آینده، اظهار داشت: وزارت نیرو تاکنون سناریوهای پیشنهادی افزایش قیمت آب و برق را آماده و به دولت ارائه کرده است.

معاون برنامه‌ریزی وزیر نیرو با تاکید بر اینکه با توچه به مصوبه قانون بودجه سالجاری امکان افزایش قیمت آب و برق تا مرز 38 درصد وجود دارد، بیان کرد: با این وجود در حال حاضر وزارت اقتصاد و امور دارایی، دولت و معاونت برنامه‌ریزی نهاد ریاست جمهوری آثار تورمی افزایش قیمت حامل‌های انرژی را در حال بررسی هستند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه به نظر می‌رسد برای سال آینده افزایش قیمت آب و برق قطعی است، اظهارداشت: در این بین سناریوهای پیشنهادی وزارت نیرو برای افزایش قیمت آب و برق هم با در نظر گرفتن آثار تورمی آن به دولت ارائه شده است.


ویدیو مرتبط :
ماجرای افزایش قیمت آب و برق در کیش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات وزیر نیرو درباره سناریوی قیمتهای جدید انرژی / افزایش قیمت آب و برق قطعی است



توضیحات وزیر نیرو درباره سناریوی قیمتهای جدید انرژی / افزایش قیمت آب و برق قطعی است

ایسنا : وزیر نیرو با تاکید بر این که دولت در نظر داشته فاز دوم هدفمندی یارانه ها را از ابتدای سال جاری در کشور اجرایی کند، می گوید مصوبه مجلس طراحی دولت برای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را به هم زده، ولی دولت با تغییراتی اصرار دارد فاز دوم در اولین فرصت به اجرا درآید.

مجید نامجو درباره جزییات اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، تصریح کرد: مجلس نظراتی داشت که با محدود کردن اعتبارات هدفمندی یارانه ها، طراحی دولت برای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به هم خورده، بنابراین باید دولتمردان دوباره دور هم جمع شوند و نحوه اجرای فاز دوم را براساس قانونی که در اختیارشان هست و مجلس آن را تصویب کرده مجددا بررسی کنند و مروری بر سناریوهای مختلف حامل های انرژی صورت بگیرد، چون منابعی که می خواستیم از محل افزایش قیمت حامل های انرژی در اختیار بگیریم و براساس آن بتوانیم فاز دوم هدفمندی را اجرا کنیم محدود شده و باید از نو مطالعه و بررسی صورت بگیرد.

 

وزیر نیرو همچنین از برگزاری جلسه ویژه دولتی ها برای تصمیم گیری درباره فاز دوم هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت: در این زمینه چهارشنبه شب جلسه ای ویژه به حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد تا این موضوعات مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

 

دولت می خواست هدفمندی از اول 91 اجرا شود

درحالی که گمانه زنی ها حاکی از این بود که دولت از ابتدای خرداد امسال، فاز دوم هدفمندی را کلید می زند، این اتفاق نیافتاد تا زمان اجرای مرحله دوم اصلاح قیمت ها همچنان مورد سئوال باشد؛ وزیر نیرو در این زمینه نیز اظهارات جالبی داشته و می گوید دولت می خواسته از اول 91 فاز دوم را اجرایی کند که این شرایط محقق نشده است.

به گفته نامجو، براساس طرحی که دولت طراحی کرده بود، قرار براین بوده که بود فاز دوم هدفمندی یارانه ها از اول سال اجرا شود، ولی شرایط این اجازه را به دولت نداد و در حال حاضر دولت همچنان اصرار دارد فاز دوم هدفمندی یارانه ها در اولین فرصت براساس قانونی که مجلس تصویب کرده به مرحله اجرا درآید.

 

افزایش قیمت آب و برق کمتر از تصور عمومی است

موضوع دیگری که این روزها بسیار مورد توجه مردم قرار دارد، قیمت های جدیدی است که قرار است با اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها، برای حامل های انرژی در نظر گرفته شود.

در این زمینه وزیر نیرو پیشتر تاکید کرده است که افزایش قیمت آب و برق در این مرحله از اجرای قانون هدفمندی قطعی است، ولی تاکنون رقم رسمی برای این افزایش اعلام نشده است.

درحالی که گمانه زنی ها از افزایش حداقل 20 درصدی قیمت آب و برق حکایت دارد، نامجو در این زمینه با تصریح این جمله که "من قیمتی برای آب و برق نشنیده ام" به ایسنا گفت: افزایش قیمت آب و برق هم به شکل منطقی خواهد بود و به نحوی است که کمتر از تصور عمومی خواهد بود.

وزیر نیرو در ادامه تصریح کرد: باتوجه به چیزی که از فضای بودجه بر می آید افزایش قیمت آب و برق به گونه ای خواهد بود که مردم را به هیچ وجه اذیت نخواهد کرد و مردم می توانند با مدیریت مصرف خود، هزینه های انرژی خود را به خوبی مدیریت کنند./ایسنا