اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش صادرات دارو/ خبرهای خوش برای بیماران EB



اخبار,اخبار اجتماعی ,بیماری EB

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه واردات دارو در سال 93 و 94 نسبت به سال 91 کمتر بوده اظهار داشت: خوشبختانه در این دو سال بحران دارویی نداشتیم و وضعیت تولید مطلوب است و شرکت های تولید دارو در بحران نیستند و هیچ شرکتی از این نظر آسیبی ندید.

 دکتر رسول دیناروند با تاکید بر اینکه ادعاهای مطرح شده مبنی بر تعطیلی شرکت های دارویی به هیچ وجه درست نیست، تصریح کرد: در سالهای 93 و 94 صادرات دارو نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده که نشان دهنده باور وزارت بهداشت و زیر مجموعه های آن به اقتصاد مقاومتی است بنابراین شرکت های تولیدی داخلی به هیچ وجه تضعیف نشده و دچار بحران نیستند.

معاون وزیر بهداشت همچنین در خصوص اقدامات وزارت بهداشت برای بیماران "EB" گفت: متاسفانه شاهد بودیم که در گذشته هیچ اقدامی برای این بیماران صورت نگرفته بود اما در حال حاضر وزارت بهداشت در حال بررسی و برنامه ریزی برای حل مشکلات آنها است.

دکتر دیناروند یادآور شد: چند روز اخیر در جلسه‌ای که با مسوولان دیگر نهاد ها داشتیم، اقدامات و نحوه ارائه خدمات وزارت بهداشت به این بیماران، بررسی شد و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم خبرهای خوشی را به این بیماران دهیم.

 

 اخبار اجتماعی  - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
برنامه ریزی برای افزایش صادرات دارو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزارت بهداشت: افزایش دو برابری صادرات دارو


دیناروند تاکید کرد: شیرهای فله ای به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت نیست و به مردم توصیه می شود از تهیه و مصرف این نوع شیر پرهیز کنند.

ایرنا: معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو گفت: صادرات دارویی کشور در سالجاری نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

'رسول دیناروند' روز چهارشنبه با بیان اینکه پیش بینی می شود صادرات دارویی ایران تا پایان امسال به 160 میلیون دلار برسد، افزود: این رقم راضی کننده نیست باید افزایش یابد.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی شده تا در یک برنامه سه ساله، صادرات دارویی جمهوری اسلامی ایران به عراق به 500 میلیون دلار برسد.

این مسوول، با بیان اینکه هم اکنون دارو از ایران به 40 کشور صادر می شود، از کاهش 25 درصدی واردات دارو نسبت به سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: امسال نیز 900 میلیون دلار واردات دارو تا پایان سال خواهیم داشت.

دیناروند تاکید کرد: شیرهای فله ای به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت نیست و به مردم توصیه می شود از تهیه و مصرف این نوع شیر پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه این شیرها پاستوریزه نیستند و امکان انتقال بیماریهای مختلف چون تب مالت وجود دارد.

رییس سازمان غذا و دارو ، با بیان اینکه سازمان غذا و دارو بر فرآوردهای لبنایی نظارت جدی دارد اضافه کرد: جای هیچ گونه نگرانی در زمینه فرآورده پاستوریزه لبنیاتی در کشور وجود ندارد.

دیناروند، از انعقاد تفاهم نامه ای بین وزارت ورزش و فدارسیون پزشکی ورزش خبر داد و گفت: در این تفاهم بدنبال این هستیم فرآوردها و مکمل های قاچاق از باشگاهها حذف کنیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: متاسفانه دستانی در کار است فرآوردهای مجوز داری که در کشور تولید می شود کمتر در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد.

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو گفت: این سازمان در نظر دارد با برچسب گذاری روی فرآورده های مواد غذایی و لبنی، محصولات سالم و آسیب رسان را با درج رنگ بر روی کالا به منظور شناسایی و تشخیص کیفیت این محصولات برچسب گذاری کند.

دیناروند یاد آور شد: این امر تحولی بزرگ در صنعت غذایی است که با هدف اطلاع رسانی فوری به مصرف کننده انجام می شود.