اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش شمار معتادان با تغییر الگوی مصرف



اخبار ,اخبار اجتماعی ,معتادان

 

اخبار اجتماعی - افزایش شمار معتادان با تغییر الگوی مصرف

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌های اخیر با تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی شاهد پایین آمدن سن شروع اعتیاد و افزایش جرایم مرتبط با آن هستیم.

به گزارش ایسنا محمدعلی حمیدیان در نخستین نشست کاربردی پیشگیری از تولید و توزیع موادمخدر صنعتی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری اظهار کرد: متاسفانه در سالهای اخیر با تغییر در الگوی مصرف موادمخدر از سنتی به صنعتی شاهد پایین آمدن سن شروع اعتیاد و افزایش جرایم همبسته با آن هستیم.

وی افزود: گسترش روز افزون مواد مخدر و اعتیاد در کشور یکی از چالش‌های پیش رو برای سیاستگذاران، مدیران فرهنگی و مسائل اجتماعی محسوب می‌شود، امری که تاحد زیادی از ترفندهای نظام جهانی سلطه به منظور حفظ وابستگی کشورهای در حال توسعه با بافت جمعیتی جوان به کانونهای قدرت است.

حمیدیان مبارزه وسیع و گسترده علیه قاچاق مواد مخدر، رفع مشکل بیکاری و تورم توسعه طرح‌های ارتقاء مهارت‌های اجتماعی در محلات حاشیه نشین و ایجاد مراکز مشاوره و راهنمایی جوانان و نوجوانان را از مهمترین راهکارهای پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در استان دانست.

سرپرست اداره پیشگیری‌های امنیتی، وضعی و انتظامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: گسترش روزافزون مواد مخدر صرفاً مختص استان سیستان و بلوچستان نیست.

غلامرضا باغ شیرین گردش مالی مواد مخدر در کشور را بیش از 10هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: به طور متوسط در هر شبانه روز 8 نفر جان خود را در اثر سوء مصرف مواد مخدر از دست می‌دهد.

وی گفت: بر پایه تحقیقات و پژوهش‌های علمی 70 درصد جرایم به طور مستقیم یا غیرمستقیم با اعتیاد همبستگی محسوسی دارد به واسطه این امر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در سال جاری برنامه‌های مهمی را در این خصوص در دست اقدام دارد.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
افزایش شمار کشته های معترضین در ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدفمند سازی یارانه ها تغییر الگوی مصرف را به دنبال داشت



 

 

هدفمند سازی یارانه ها تغییر الگوی مصرف را به دنبال داشت

 

كارشناس اقتصادی حوزه كار گفت: هدفمند سازی یارانه ها تغییر الگوی مصرف را در جامعه به دنبال داشت و هزینه ها را به سمت مصرف بهینه سوق داد.

'علیرضا حیدری' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: اصلاح الگوی مصرف می تواند كاهش مصرف انرژی را نهادینه كند.

وی اظهار داشت: همچنین بالا رفتن قیمت حاملهای انرژی مانع از قاچاق آنها به خارج از كشور می شود كه در نهایت می تواند میزان مصرف را كاهش دهد.

حیدری تاكید كرد: وقتی كه قیمت ها به قیمت های جهانی نزدیك می شود هیچ چاره ای جز مصرف كمتر، نیست.

وی تاكید كرد: نفع ملی در كاهش مصرف غیر واقعی است است. كاهش مصرف انرژی همچنین باعث می شود كه مصرف ارز برای خرید برخی از اقلام انرژی كاهش یابد.

این كارشناس حوزه كار یادآور شد: به طور یقین در بلند مدت تاثیر هدفمند سازی یارانه ها بیشتر خود را نشان می دهد و اكنون برای قضاوت كردن بسیار زود است.

وی تصریح كرد: به طور یقین اجرای قانون به جامعه فرصت می دهد تا خود را با آن هماهنگ كند.

حیدری یادآور شد: تاثیر افزایش قیمت حامل های انرژی بر روی كالاها می تواند تدریجی و یا جهشی باشد و در ماههای آینده می توان در خصوص تاثیر هدفمند سازی یارانه ها بر روی موضوع تولید و افزایش قیمت ها قضاوت كرد.... / تحلیل : ایرنا