اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش شدت بارش در نوار شمالی کشور/ روند کاهشی دما تهران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

شدت بارش در استان‌های اردبیل، گیلان و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بوده و در روز شنبه در سواحل دریای خزر خواهد بود.

روزهای جمعه و شنبه در شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز و برخی مناطق شمال شرق بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش امروز در استان‌های اردبیل، گیلان و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بوده و در روز شنبه در سواحل دریای خزر خواهد بود.

شایان ذكر است كه از امروز تا اواسط هفته آینده به سبب نفوذ جریانات شمالی، دمای هوا در استان‌های نوار شمالی كشور به طور محسوس كاهش می‌یابد.

 همچنین از بعدازظهر امروز تا اواسط هفته آینده نیز دریای خزر مواج خواهد بود.

برای سه روز آینده در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق كشور وزش باد و گرد و خاك سبب كاهش دید افقی و كیفیت هوا خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ آسمان تهران امروز کمی ابری است و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات احتمال رشد ابر و وزش باد وجود دارد. بیشینه دما امروز تهران با کاهش 2 درجه‌ای نسبت به روز قبل به 38 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

همچنین طی روز آینده بیشینه دما 37 درجه خواهد شد.

اخبار اجتماعی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
روند کاهشی واردات در اردیبهشت ماه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بارش برف در ارتفاعات پایتخت در 24 ساعت آینده / کاهش دما در نوار شمالی کشور



بارش برف,بارش باران

بارش برف در ارتفاعات پایتخت در 24 ساعت آینده / کاهش دما در نوار شمالی کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دما در نوار شمالی کشور طی 3 روز آینده و بارش برف در ارتفاعات پایتخت خبر داد.

به گزارش مهر، عبدالرضا امیدوار شهری با بیان  این مطلب افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی و تصاویر دریافتی از ماهواره  هواشناسی سامانه بارشی در حال ورود به کشور است.

به گفته وی، این سامانه از شب گذشته در برخی نقاط غرب و شمال غرب سبب بارش پراکنده شد و امروز این سامانه تقویت و در مناطق فوق و به تدریج از بعد از ظهر در سواحل غربی خزر، دامنه های البرز و دامنه های مرکزی زاگرس سبب بارش باران ، وزش باد ، گاهی رعد و برق و در نقاط سردسیر بارش برف می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: از اواخر امشب و فردا با نفوذ هوای سرد به نوار شمالی، ضمن کاهش دما در این مناطق تشدید بارش در سواحل دریای خزر و استان اردبیل رخ می دهد.

امیدوار با بیان اینکه دریای خزر فردا مواج است تصریح کرد: شدت بارش فردا در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ، زنجان و کردستان است.

وی افزود: این سامانه در روزهای یکشنبه و دوشنبه علاوه بر مناطق مذکور در جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور نیز فعال است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یاد آور شد: فردا آسمان پایتخت نیمه ابری گاهی ابری در پاره ای نقاط همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات بارش برف است بیشنه و کمینه دمای تهران با یک درجه کاهش نسبت به امروز به ترتیب برابر 18 و 8 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

/مهر