اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش زمین‌خواری‌ها در شرق تهران / منابع طبیعی، مقصر است



اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,یوسفیان ملا

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، با اشاره به فراوانی پدیده زمین‌خواری در شرق تهران گفت: اگر کسی در منابع طبیعی عامل نفوذی نداشته باشد، قطعا قدرت زمین‌خواری نخواهد داشت.

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفتگو با مهر، با بیان اینکه گزارش زمین‌خواری‌های جدید در شرق تهران هنوز در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی نشده است، اظهار داشت: در شرق تهران زمین‌خواری به طور فراوان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در مناطق رودهن، بومهن، پردیس و اطراف آنها زمین‌خواری زیاد اتفاق می‌افتد؛ البته با این وضعیت مقابله شده و برخی زمین‌ها را پس گرفته‌اند، اما کافی نیست.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره مهمترین دستگاه‌های دخیل در بروز پدیده زمین‌خواری گفت: اول نهادهایی که باید این مسئله را تعقیب و بر آن نظارت کنند، دخیل هستند و در مرحله بعد، دستگاه‌های مسئول به ویژه خود منابع طبیعی (وزارت جهاد کشاورزی) مقصر این وضعیت هستند.

یوسفیان ملا ادامه داد: بدون شک اگر کسی در منابع طبیعی عامل نفوذی نداشته باشد، قطعا قدرت زمین‌خواری نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: ما درخواست داریم که وزارت جهاد کشاورزی بیاید و یک لیست ارائه کند و بگوید که هیچ کدام از کارکنان ما زمین از منابع طبیعی نگرفته‌اند. اگر این کار را بکنند، یک اعتماد قلبی برای مردم حاصل می‌شود که منابع طبیعی قادر است با زمین‌خواری مقابله کند.

نماینده مردم آمل در مجلس خاطرنشان کرد: اما بر اساس گزارش‌هایی که ما داریم، مدیر، مدیر کل و کارمندان دیگر از آنها به زندان می‌روند؛ این برای چیست!؟ این افراد نه به خاطر مسائلی مانند چک بلامحل، بلکه به خاطر زمین گرفتن است که به زندان می‌روند.

یوسفیان ملا گفت: کسانی که خودشان زمین می‌گیرند، طبیعی است که کار را رها می‌کنند و نظارتی بر تخلف‌ها نمی‌کنند؛ بنابراین گلوگاه کار در منابع طبیعی است و نباید شک کرد که هر جا فسادی اتفاق می‌افتد، به یک دستگاه دولتی وصل است.

 


ویدیو مرتبط :
کشف بزرگترین زمین خواری منابع محیط زیست کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمین خواری بزرگ در شرق تهران


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس از صدور کیفرخواست پرونده زمین خواری بزرگ شرق تهران خبر داد.

خبرگزاری میزان: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس از صدور کیفرخواست پرونده زمین خواری بزرگ شرق تهران خبر داد.

«حیدر فتاحی» دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس از صدور کیفرخواست پرونده زمین خواری بزرگ شرق تهران خبر داد و گفت: متهمان این پرونده جرائمی چون زمین خواری به میزان 290 هکتار، تصرف اراضی ملی، جعل اسناد و انتقال مال غیر را مرتکب شده‌اند.

مرداد ماه سال گذشته بود که خبر بازداشت زمین خواران بزرگ شرق تهران از سوی دادستان عمومی و انقلاب پردیس اعلام شد. فتاحی در این خصوص گفت: بر اساس گزارش‌هایی که به دستگاه قضا مبنی بر وقوع یک زمین خواری بزرگ واصل شده بود، دادستان به این موضوع ورود پیدا کرد و در ابتدا یکی از اعضای این باند سه نفره بازداشت شد.

وی با بیان اینکه بعد از دستگیری متهم ردیف اول موفق به شناسایی و بازداشت همدستانش شدیم، افزود: این افراد با استفاده از جعل بعضی از اسناد به تصرف و انتقال زمین‌هایی که بیشتر در حوزه شهر بومهن بود، مبادرت کرده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس یادآور شد: در ارتباط با این پرونده یک سردفتر خانم نیز به عنوان شریک جرم دستگیر شده است.

فتاحی افزود: با توجه به اعترافات متهمان، آن‌ها 2 سال بر روی این پروژه کار کرده بودند و با شناسایی پلاک‌های ثبتی، داشتن یا نداشتن مالک در آن اراضی را شناسایی کرده و اقدام به جعل وکالتنامه و سندسازی کرده بودند و قصد داشتند که 290 هکتار زمین تصرف شده را بفروشند که با ورود دادستانی به این هدف خود نرسیدند.

وی یادآور شد: در این پرونده چند مدیراجرایی به عنوان مطلع به دادسرا احضار شده‌اند.