اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش دما در دو روز آینده



اخبار ,اخبار اجتماعی,افزایش دما

 

اخبار اجتماعی - افزایش دما در دو روز آینده

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از افزایش دمای هوا طی دو روز آینده در اغلب مناطق کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس احد وظیفه افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز سه‌شنبه در برخی مناطق سواحل دریای خزر، ارتفاعات مرکزی البرز و اردبیل افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق استان کرمان نیز در بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

وی ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه مناطق غربی و روز دوشنبه و سه شنبه سراسر خلیج فارس مواج خواهد شد. همچنین شرق دریای عمان طی تا روز سه‌شنبه مواج خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از افزایش دمای هوا طی دو روز آینده در اغلب مناطق، بویژه نیمه شمالی کشورخبر داد و گفت: از اواسط وقت روز یکشنبه و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با نفوذ هوای خنک از عرض‌های شمالی در سواحل دریای خزر کاهش دما رخ خواهد داد.

وی با بیان این که طی سه روز آینده در برخی مناطق جنوب غرب کشور گرد و خاک رقیق گاهی با وزش باد نیز رخ خواهد داد، افزود: در همین مدت در منطقه زابل نیز وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضعیت جوی هوای تهران نیز اشاره کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس آسمان تهران در یکشنبه کمی ابری در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 27 و 39 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت صاف گاهی وزش باد در ارتفاعات افزایش ابر خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز 26 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید. 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
راهکارهای افزایش دما در زمستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت نان در چند روز آینده



اخبار,اخبار اقتصادی,نان

اخبار اقتصادی -  افزایش قیمت نان در چند روز آینده

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران افزایش قیمت نان در روزهای آینده را پیش‌بینی کرد. کاوه زرگران در این باره گفت: شنیده‌‌ها حاکی از آن است که طی چند روز آینده بخشی از یارانه گندم و آرد و در نتیجه نان حذف خواهد شد. این بدین معنی است که با توجه به افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت گندم مورد استفاده در آرد خبازی‌ها قطعا قیمت نان در چند روز آینده افزایش خواهد یافت. به گفته این فعال حوزه صنایع غذایی، پیش از این دو طرح برای آزادسازی قیمت آرد و نان مطرح شده بود که تاکنون هیچ‌یک از آنها اجرایی نشده‌اند. وی در این باره توضیح داد: حذف 20 تا 30 درصدی یارانه گندم و آرد برای همه انواع نان‌ها و همچنین حذف 20 تا 30درصدی یارانه گندم و آرد برای نان‌های سنتی و حذف کامل برای نان‌های حجیم و صنعتی پیش‌بینی شده بود که واضح است تحقق روش دوم خطر بزرگی برای واحدهای نان صنعتی کشور خواهد بود.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران افزود: اگر راهکار دوم اجرایی گردد نقض صریح ماده 110 قانون برنامه 5 ساله پنجم انجام شده است. براساس آیین‌نامه اجرایی ماده 110 برنامه پنجم (مصوب شورای اقتصاد) دولت موظف است کلیه خدمات و تمهیداتی را که برای نان سنتی فراهم می‌کند، با نرخ برابر برای نان صنعتی هم فراهم کند.

 

اخبار اقتصادی - فرارو