اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش دمای کشور در 3 روز آینده


مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما در بیشتر نقاط کشور طی 3 روز آینده خبر داد. خبرگزاری مهر: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما در بیشتر نقاط کشور طی 3 روز آینده خبر داد.


احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده با عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو، برای استانهای واقع در شمال غرب و دامنه های مرکزی البرز، بارش باران در پاره ای نقاط رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته وی، در این مدت به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب کرمان، برخی نقاط استان های هرمزگان و فارس رگبار، رعد و برق و وزش باد رخ می دهد. همچنین در سه روز آینده وزش باد شدید در شرق کشور همچنان تداوم خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: امشب برای دامنه های زاگرس مرکزی بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. همچنین تا اواسط هته افزایش نسبی دما در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت.

وی افزود: فردا آسمان تهران کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده خواهد بود. بیشینه دمای پایتخت با دو درجه افزایش نسبت به امروز برابر 37 درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما همانند امروز معادل 26 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

وظیفه یاد آور شد: به سبب رگبار شدید باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید طی امشب و فردا در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها پیش بینی می شود. از این رو توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: با توجه به بارش های محلی شدید و کوتاه مدت ، توصیه می شود برای پیشگیری ازخسارات احتمالی ، توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها با احتیاط لازم انجام شود و تا حد امکان خودداری گردد.


ویدیو مرتبط :
افزایش دمای شدید در اکسپریا Z5 کامپکت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش نسبی دمای کشور طی 3 روز آینده


مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: طی سه روز آینده برای اکثر استان های کشور روند افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

خبرگزاری ایسنا: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: طی سه روز آینده برای اکثر استان های کشور روند افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

احد وظیفه افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش‌یابی هواشناسی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: بعد از ظهر دوشنبه در برخی مناطق جنوب شرق کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نمی باشد؛ روز سه شنبه نیز در ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق کشور رگبار موقتی باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد. روزهای یکشنبه و دوشنبه با افزایش سرعت وزش باد در سواحل خلیج فارس و دریای عمان، باد و گرد و خاک در این مناطق پیش بینی می شود و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی تاکید کرد: طی سه روز آینده به ویژه روز دوشنبه در برخی مناطق شرق کشور نیز گرد و خاک پیش بینی می شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای پایتخت گفت: هوای شهر تهران امروز کمی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر با افزایش ابر و بارش پراکنده در ارتفاعات پیش بینی شده است. بیشینه هوا در این روز 29 درجه و کمینه آن 18 درجه سانتیگراد می‌باشد.

وظیفه ادامه داد: در روز دوشنبه 28 اردیبهشت ماه نیز هوای شهر تهران کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در بعداز ظهر رشد ابر در ارتفاعات پیش بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران در این روز 30 درجه سانتیگراد و کمینه آن 19 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: هوای شهر تهران در روز سه‌شنبه نیز کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات و احتمال بارش پراکنده پیش بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 31 درجه سانتیگراد و کمترین آن به 20 درجه سانتیگراد می‌رسد.