اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش دستگیری سارقان زن



 

افزایش دستگیری سارقان زن

 

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور با اشاره به افزایش ۵۱ درصدی دستگیری سارقان زن نسبت به سال گذشته گفت: در طول هشت ماهه سال جاری میزان کشفیات کل سرقت ها ۶۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مهر، سرهنگ فریدون خالقی فرد صبح یکشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران به تشریح اقدامات پلیس مبارزه با سرقت پرداخت و گفت: در طول ۸ ماهه سال جاری در مقایسه با سال گذشته آمار کشف کل سرقتها ۴۶ درصد و آمار کشف وقوع کل سرقت ها ۶۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در سرقت های به عنف نیز ۵۳ درصد در کشف به کشف و ۷۸ درصد در کشف به وقوع نسبت به سال گذشته افزایش داشته ایم. در بحث کشف سرقت های مسلحانه نیز ۲۶ درصد در کشف به کشف و ۶۸ درصد در کشف به وقوع افزایش داشته ایم.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور گفت: در بحث سرقت از منزل ۴۱.۱ درصد افزایش کشفیات کشف به کشف و ۶۳.۳ درصد افزایش کشف به وقوع داشتیم و همچنین در بحث کشف لوازم داخل خودرو نیز ۵۳.۹ درصد افزایش داشته ایم

سرهنگ خالقی فرد گفت: دستگیری های پلیس مبارزه با سرقت در ۸ ماهه ۵۱ درصد افزایش و دستگیری سارقان نیز ۵۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین در طول این مدت در دستگیری مالخرها ۲۱ درصد، در دستگیری زنان سارق ۵۱ درصد، دستگیری سارقان مرد ۵۱ درصد، دستگیری سارقان سابقه دار ۵۹ درصد و دستگیری سارقان بدون سابقه ۴۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۳۶ درصدی شناسایی و متلاشی کردن باند سرقت موتور و خودرو در کشور گفت: در طول این مدت شناسایی و انهدام سارقان به عنف ۳۲ درصد و باندهای کیف قاپی ۲۵ درصد افزایش داشته است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور افزود: پلیس به منظور برخورد با سارقان در سال های اخیر اقدامات بازدارنده و مناسبی انجام داده است به نحوی که در چندین مرحله طرح های مختلفی را در زمینه امنیت اجتماعی به اجرا درآورده است.طرح های مرتبط با مبارزه با سرقت تا پایان سال جاری همچنان ادامه دارد.

سرهنگ خالقی فرد با اشاره به برنامه های پلیس مبارزه با سرقت گفت: ارتقای سطح دانش افسران، شناسایی و به روز رسانی تجهیزات و فناوری های مورد استفاده پلیس و جایگزینی سیستم های نوین به جای سیستم های سنتی از مهمترین برنامه های این پلیس است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور با اشاره به استفاده از چاقوهای نامتعارف گفت: تولید چاقوهای نامتعارف هنوز در جامعه آزاد است و بسیاری از سرقت های به عنف با استفاده از این چاقوها انجام می شود.

وی اظهار داشت: نمی دانیم تولید و توزیع این چاقوها در کشور چه لزومی دارد.

حتی اگر برخی از تولیدکنندگان با استفاده از تولید این چاقوها معیشت می کنند باید دولت فکری برای ایجاد مشاغل دیگر برای این افراد کند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور با اشاره به مالخرها گفت: مالخرها یکی از اهرم های ترغیب سارقان به ارتکاب و استمرار سرقت هستند.

بر همین اساس در سال جاری برخورد جدی با این افراد صورت گرفت که از این پس نیز شاهد جدی تر شدن این برخوردها خواهیم بود.

صنوفی که در کار خرید و فروش هستند باید بدانند که بعد از این باید طبق قوانین عمل کنند و از خریداری کالاهای مشکوک و سرقتی خودداری کنند زیرا در غیر این صورت مورد برخورد جدی پلیس قرار می گیرند.

وی با بیان این خبر گفت: چند باند در کشور اقدام به سرقت خودروهای سنگین کرده و سپس با تغییر شکل ظاهری این خودروها آنان را به برخی از نهادها، سازمانها و پیمانکاران با مبلغ ماهیانه ۵ تا ۶ میلیون تومان اجاره می دادند.

سرهنگ خالقی فرد گفت: تمامی این باندها در کشور شناسایی و مورد برخورد قرار گرفتند اما از این پس پیمانکاران و سازمان ها باید در اجاره این گونه خودروها طبق قوانین عمل کرد و از هرگونه کوتاهی در اجرای قوانین بپرهیزند.... / گزارش : جام جم آنلاین 


ویدیو مرتبط :
دستگیری سارقان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری سارقان كتیبه ۸۰۰ ساله



سارقان كتیبه ۸۰۰ ساله مسجد جامع یزد با پیگیری‌های نیروی انتظامی و اداره كل میراث فرهنگی یزد دستگیر شدند.



به نوشته جهان صنعت، معاون حفظ و احیا و ثبت آثار تاریخی این سازمان با اعلام این خبر گفت: فیلم ضبط شده دوربین‌های مداربسته مسجد جامع یزد، تعداد سارقان را ۲ نفر نشان داده است و بر اساس اطلاعات به دست آمده، این دو نفر از سوی نیروی انتظامی یزد بازداشت شدند.