اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش خودسرانه کرایه‌ تاکسی در تهران


کرایه تاکسی در تهران به صورت خودسرانه از سوی برخی رانندگان تاکسی افزایش یافت و رانندگان دلیل این کار را افزایش نرخ بنزین اعلام می‌کنند.

خبرگزاری فارس: کرایه تاکسی در تهران به صورت خودسرانه از سوی برخی رانندگان تاکسی افزایش یافت و رانندگان دلیل این کار را افزایش نرخ بنزین اعلام می‌کنند.

کرایه حمل و نقل عمومی هر ساله حدود ۲۰ درصد افزایش می یابد. قرار شد امسال این کار با قدری تاخیر انجام شود چرا که مسئولان خواستند افزایش نرخ ها بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها افزایش یابد اما برخی رانندگان خودسرانه اقدام به افزایش نرخ‌ها کردند.

سید حسین هاشمی استاندار تهران درباره افزایش کرایه‌‌های حمل‌ونقل عمومی پس از اعلام قیمت حامل‌های سوخت، اظهار داشت: براساس اعلام ستاد هدفمندی یارانه‌ها قیمت‌های حمل‌ونقل عمومی در سراسر کشور به یک میزان و در طول سال برای یک بار افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: با شورای شهر و شهرداری تهران سیاست‌های لازم برای افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی اتخاذ شده و اتحادیه‌ها نیز همکاری لازم را برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها داشته‌اند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی از جمله تاکسی‌ها به شکلی افزایش خواهد یافت که جبران 2 ماه گذشته نیز در آن لحاظ شود.

هاشمی درباره صف‌های‌ طولانی‌ که برای بنزین و CNG در شهر تهران تشکیل شده بود، گفت: بنده در ستاد سوخت و بحران تا بامداد امروز بوده‌‌ام و صف‌ها به مرور زمان خلوت شد و تاکنون نیز مشکل خاصی در استان تهران نداشته‌ایم.

استاندار تهران با تأکید بر اینکه کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی تا اعلام ستاد هدفمندی‌یارانه‌ها افزایش نخواهد داشت، گفت: دیگر اقلام ضروری در استان تهران نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته و با میزان و درصد مشخص در صورت  اعلام ستاد هدفمندی یارانه‌ها افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که از امروز بسیاری از رانندگان تاکسی به دلیل افزایش نرخ بنزین از روز ۵ شنبه بدون تغییر برچسب‌ها نرخ‌ها را افزایش دادند و زمانی که با اعتراض مسافران روبه‌رو می‌شوند اعلام می‌کنند که قیمت بنزین افزایش یافته است.


ویدیو مرتبط :
ماجرای افزایش کرایه تاکسی ها به دلیل افزایش قیمت بنزین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاکسی‌ها حق افزایش خودسرانه کرایه‌ها را ندارند



اخبار,اخبار اقتصادی ,افزایش کرایه تاکسی‌

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه تاکسی‌داران حق افزایش کرایه‌ها را ندارند، گفت: برای جلوگیری از افزایش خودسرانه کرایه‌ها، مسئولان اجرایی باید میزان اثرگذاری آزادسازی قیمت بنزین بر کرایه ها را اعلام کنند.

عباس قائیدرحمت در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به افزایش کرایه‌های تاکسی در پی تک نرخی شدن قیمت بنزین، گفت: کرایه‌های وسایل حمل ونقل در کشور باید تابع قوانین و مقررات باشد زیرا در صورت اجرای نادرست قوانین نمی توان جوابگوی مردم بود. خصوصا شهرداری ها و مسئولان اجرایی مربوطه باید محاسبه دقیقی از میزان اثرگذاری افزایش قیمت سوخت بر کرایه ها داشته باشند ولو اینکه آن را به مردم هم اعلام کنند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعیین نرخ کرایه‌ها باید متناسب با میزان اثرگذاری افزایش قیمت سوخت باشد، افزود: اگر مبلغ ناشی از آزادسازی قیمت سوخت بر کرایه‌ها اعلام نشود تاکسی داران خود دست به افزایش کرایه ها می‌زنند، به همان شکلی که در گذشته هم با تغییر نرخ سوخت اتفاق افتاده است، از این رو لازم است تا مسئولان اجرایی این میزان اثرگذاری را در اطلاعیه ای اعلام کنند و نهایتا قیمت جدید کرایه ها پس از توجیه کردن مسئولان درون شهری و برون شهری ابلاغ شود.

وی یادآور شد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، سوخت قیمت ثابتی ندارد و در طول ماه های مختلف؛ قیمت های شناوری دارد این در حالی است که یارانه سوختی هم در اختیار ندارند، در کشور ما نیز با تک نرخی شدن بنزین، این امکان وجود دارد که نرخ سوخت به قیمت تمام شده آن نزدیک شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از عملکرد مسئولان تاکسیرانی، گفت: در گذشته نیز افزایش کرایه ها بدون مصوبات قانونی صورت گرفته است اما متاسفانه برخورد جدی با متخلفان صورت نپذیرفته است؛ از همین جهت باز شاهد بروز تخلفاتی از این دست در سطح شهرها هستیم، در نتیجه بهتر است با تک نرخی شدن بنزین قیمت ها شفاف سازی شود.

وی با بیان اینکه دولت؛ باید وضعیت تک نرخی شدن قیمت سوخت و تاثیر آن بر کرایه ها را مدیریت کند، گفت: ضروری است تا از افزودن بار اضافی و افزایش دو مرتبه کرایه ها بر دوش مردم جلوگیری شود، تجربه نشان داده است که در هیچ دوره ای پس از افزایش کرایه‌ها کاهش قیمیتی صورت نگرفته است، لذا انتظار می رود مسئولان اجرایی اجازه ندهند قیمت‌ها بی رویه و خودسرانه افزایش یابد.

قائیدرحمت یادآور شد: افزایش 14 درصدی حقوق کارمندان در ابتدای سال بر اساس میزان تورم صورت گرفته است، در حالی که کرایه ها 20 درصد و بیشتر از میزان تورم افزایش داشته اند بنابراین افزایش مجدد کرایه ها درست نیست، البته در کنار توجه به عموم مردم باید به تاکسیرانان هم توجه شود از این رو با وضعیت موجود لازم است تا دولت تدبیری بیندیشد تا هیچ قشری آسیب نبیند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس نهم، تاکید کرد: منابع 48 هزار میلیارد تومانی در بودجه 1393 در حالی مصوب و به بخش‌هایی همچون یارانه نقدی، بهداشت و درمان و تولید اختصاص یافت که در عمل و در خوشبینانه ترین حالت 32 هزار میلیارد تومان در طول سال از محل افزایش قیمت حامل های انرژی در حساب هدفمندی یارانه ها قرار گرفت، رقمی که تا 48 هزار میلیارد تومان قانون حدود 16 هزار میلیارد تومان فاصله داشته و باید با افزایش قیمت بنزین و سایر سوخت ها جبران شود.

وی افزود: در نتیجه عملیاتی کردن تامین درآمدهای دولت بسیار اهمیت است، در حالی که اقشار متوسط و آسیب پذیر نباید خسارت ببینند. در این راستا بهترین راهکار حذف دهک های غنی از دریافت یارانه نقدی است تا از فشار به سایر اقشار نیز کاسته شود. در واقع یارانه برای کاهش فشار زندگی دهک های پایین خانواده ها بوده که متاسفانه دولت قبل سفره گشاده ای را پهن کرد به شکلی که نمی توان گروهی را از آن حذف کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آسیب های ناشی از افزایش کرایه ها، می گوید: قیمت تمام شده کرایه ها باید مشخص کند تا نه تنها از بحران تک سرنشینی خودروها جلوگیری شود بلکه شاهد افزایش گرایش تاکسی ها به دربستی شدن، نباشیم.

اخبار اقتصادی - خانه ملت