اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش حقوق به دلیل هجوم ریزگردها


پاپی‌زاده گفت: با رأی اعضای کمیسیون کشاورزی فوق‌العاده حقوق کارکنان مناطقی که تحت هجوم ریزگردها قرار دارند افزایش پیدا می‌کند.

ایسنا: عباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی طرح الحاق یک تبصره به ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری مورد بررسی قرار گرفت که اعضای کمیسیون به آن رأی دادند.

او ادامه داد: در این تبصره به منظور تشویق کارکنان دولت برای ماندگاری در مناطقی که مورد هجوم ریزگردها قرار دارند فوق‌العاده بدی آب و هوا به میزان 30 درصد حقوق ثابت برای دارندگان کارشناسی ارشد و برای سایر کارکنان معادل 20درصد حقوق ثابت خواهد بود.

به گفته این عضو کمیسیون کشاورزی، این تبصره برای جلوگیری از مهاجرت کارکنان دولت از مکان‌هایی که مورد هجوم ریزگردها قرار دارند در نظر گرفته شده است.

پاپی‌زاده درباره تأمین منابع مالی این تبصره و مغایرت داشتن یا نداشتن آن با اصل 75 قانون اساسی نیز گفت: فوق‌العاده بدی آب و هوا قبلا 25 درصد بوده که الان به 30 درصد رسیده برای تأمین منابع مالی نیز مرکز پژوهش‌های مجلس راه‌حلی در نظر گرفته که قرار است اعتبارات این طرح از محل اعتبارات حقوق و دستمزدهای کارکنان دولت تأمین شود


ویدیو مرتبط :
هجوم ریزگردها به جاده سرخس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در هجوم گرانی، افزایش حقوق کارمندان در کما...



دولت کسری بودجه افزایش حقوق را تامین خواهد کرد؟

در هجوم گرانی، افزایش حقوق کارمندان در کما

در این میان هر چند از کاسب و مغازه دار گرفته تا دلال و دست فروش همه و همه از وضعیت بد اقتصادی شکایت دارند و بازاری ها هم از وضعیت موجود اظهار نارضایتی می کنند، اما ماجرای حقوق بگیران و کارمندان ادارات و نهاد ها ، ماجرای نگران کننده تری است. تورم فزاینده، هر چند از سوی ...

شفاف: گرانی این روزها مهمان سفره خانواده هاست.از گوشت و مرغ  و شیر گرفته تا اجاره بهای مسکن همه و همه بار مضاعفی بر روی دوش سرپرستان خانوار ایجاد کرده است.

خانه دار شدن هم که این روزها رویای دست نیافتنی بسیاری از اجاره نشین هاست.

در این میان  هر چند از کاسب و مغازه دار گرفته تا دلال و دست فروش همه و همه از وضعیت بد اقتصادی شکایت دارند و بازاری ها هم از وضعیت موجود اظهار نارضایتی می کنند، اما ماجرای حقوق بگیران و  کارمندان ادارات و نهاد ها ، ماجرای نگران کننده تری است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تورم فزاینده، هر چند از سوی دولتی ها انکار می شود اما حقوق ثابت کارمندان و قیمت های رو به رشد تنها نتیجه ای که دارد حذف کالاهای اساسی از سبد کارمندان است.

حالا اما افزایش حقوق 15 درصدی کارمندان نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است تا اندک نور امید آنها نیز به خاموشی بگراید.

ماجرا اما به لایحه بودجه سال 91 برمی گردد و عدم موافقت مجلس با بودجه پیشتنهادی دولت.

كاهش بودجه پیشنهادی دولت در مجلس افزایش حقوق كارمندان در سال‌جاری را در هاله ای از ابهام فرو برده است چرا که مجلس ها معتقد بودند ،  دولت با تصویب بودجه 30درصدی به مجلس آمده و در ابتدا پیشنهاد افزایش حقوق به میزان هشت درصد را داده است تا به این ترتیب بودجه مورد نظر دولت تصویب نشود.

از نظر نمایندگان افزایش حقوق 15 درصدی متناسب با رشد تورم نیست و کافی به نظر نمی رسد.

موسی الرضا ثروتی، عضو کمسیون تلفیق در این خصوص می گوید:افزایش 15 درصدی حقوق کارکنان طبق در خواست دولت، متاسفانه کمتر از نرخ تورم است نه متناسب با آن.

بر اساس تصویب بودجه افزایش حقوق كارمندان كمتر از بودجه پیشنهادی دولت، دولت باید ضریب ریالی افزایش حقوق را تعیین كند كه این مهم رخ نداده است و از طرفی دیگر تاكنون دولت برای متمم پیش‌بینی نكرده و كارمندان باید در انتظار نظر دولت برای افزایش حقوق‌ها باشند.

در همین رابطه معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی نظارت راهبردی رییس‌جمهوری گفت: هنگام تنظیم لایحه بودجه در جلساتی كه خدمت رییس‌جمهوری داشتیم، آقای احمدی‌نژاد تاكید كرد به نحوی اعتبارات مربوط به حقوق و مزایا دیده شود كه بتوان تا 15 درصد ضریب ریالی را برای افزایش حقوق كارمندان اعمال كرد. بر همین اساس هم لایحه بودجه تهیه و سپس تقدیم مجلس شد.

ممبینی ادامه داد: بعد از تقدیم لایحه به مجلس در راستای اجرای قانون مدیریت خدمات كشوری مواردی مثل بدی آب و هوا به دستگاه‌ها برای كل كاركنان دولت ابلاغ شد كه در ضریب حقوق بعضا در بهمن و عمدتا در اسفندماه اعمال كردند. این موارد كه در راستای اجرای قانون مدیریت كشوری بوده با احتساب اعمال 15 درصد ضریب ریالی با توجه به افزایش‌هایی كه در اسفند عمل شد، حدود پنج‌هزارمیلیارد تومان دیگر نیاز به اعتبار داشتیم.

این مقام مسوول با تاكید بر اینكه نیاز به بودجه پنج‌هزارمیلیارد تومان در كمیسیون تلفیق توسط دولت مطرح شد، گفت: به هر دلیل این مورد تصویب نشد. با توجه به این مطلب پیش‌بینی ما این است كه حدود پنج‌هزارمیلیارد تومان برای اعمال ضریب 15درصد برای حقوق و مزایا اعتبار نیاز است.

 

وی در پاسخ به ادعای مجلس مبنی بر اینكه دولت با تصویب بودجه 30درصدی به مجلس آمده و در ابتدا پیشنهاد افزایش حقوق به میزان هشت درصد را داده است، تاكید كرد: این موضوع صحت ندارد. آنچه در لایحه به مجلس دادیم پیش‌بینی تا 15درصد افزایش ضریب ریالی بوده است اما پنج هزار میلیارد تومان مذكور بعد از تقدیم لایحه بودجه در مجلس مطرح شد. با توجه به افزایش‌هایی كه در اسفند‌ماه در راستای قانون مدیریت خدمات كشوری مثل بدی آب و هوا و حق جذب در مورد كاركنان بهداشت و درمان اعمال شد، برای ادامه روند اعمال 15درصد افزایش ضریب كه باید هم ادامه یابد نیاز به اعتبار جدید داشتیم. در مجلس این موضوع را بسیار پیگیری كردیم اما به هر دلیل تصویب نشد.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی نظارت راهبردی رییس‌جمهوری درباره پرداخت معوقات از فروردین‌ماه به میزان 15درصد به كارمندان گفت: ‌پیش‌بینی ما در لایحه آنقدر بوده اما به دلیل كسری حدود پنج‌هزار‌میلیارد تومان تعیین ضریب برعهده دولت است. باید ببینیم دولت چه میزان ضریب تعیین می‌كند.

وی درباره ادعای مجلس مبنی بر عزم دولت برای افزایش حقوق به میزان 15درصد خاطرنشان كرد: با مجلس صحبت كردیم و گفتیم پنج‌هزار‌میلیارد تومان كسری، تامین شود سپس اعمال ضریب 15درصد ممكن است. الان برای 15درصد واقعا پنج‌هزار‌میلیارد تومان كسری موجود است.

ممبینی در واكنش به این موضوع كه نمایندگان می‌گویند كه دولت قول داده است از طریق متمم، كسری را جبران كند، یادآور شد: ما الان نمی‌توانیم پیش‌بینی ممتم كنیم.

وی در پاسخ به این پرسش كه پیش‌بینی شما برای افزایش ضریب حقوق چقدر است؟ گفت: الان نمی‌توان پیش‌بینی كرد.

 

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی نظارت راهبردی رییس‌جمهوری درباره زمان اعلام ضریب افزایش حقوق كارمندان گفت: ‌دولت در اولین فرصت ضریب ریالی را اعلام می‌كند. از طرف دولت نمی‌توانم اظهارنظر كنم اما معمولا در اولین روزها پس از ابلاغ بودجه این اقدام صورت می‌گیرد.

 

تا به این ترتیب معلوم نشود در این روزهای گرانی تکلیف اضافه حقوق کارمندان چه خواهد شد و بالاخرخه در این زمینه دولت چه اقدامی انجام خواهد داد چرا که در هر حال بودجه تصویب شده و دولتی ها در زمان تصویب بودجه نتوانستند مجلس را برای افزایش بودجه مجاب کنند.

حالا اما چشم امید کارمندانی که حتی افزایش حقوق 15 درصدی نیز با توجه به گرانی های هر روزه و اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها که به زودی زود به مرحله اجرا می رسد، برایشان چاره ساز نیست، به دولت دوخته شده و باید منتظر ماند و دید تکلیف اضافه حقوق کارمندان در نهایت چه خواهد شد؟/شفاف