اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش جنون جنسی با مصرف مواد روانگردان


رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نسبت به مصرف مواد روانگردان در جامعه هشدار داد و گفت: مصرف این مواد باعث جنون جنسی شده و اولین پیامد مصرف این مواد که تردیدی در آن نیست، انتقال بیماری ایدز است.

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نسبت به مصرف مواد روانگردان در جامعه هشدار داد و گفت: مصرف این مواد باعث جنون جنسی شده و اولین پیامد مصرف این مواد که تردیدی در آن نیست، انتقال بیماری ایدز است.

محمدمهدی گویا  در مورد تأثیر استفاده از قرص‌های روانگردان بر رفتارهای پرخطر جنسی گفت: مطالعات اولیه نشان می‌دهد که مصرف قرص‌های روانگردان در ایجاد رفتارهای پرخطر جنسی و بیماری ایدز تأثیر قطعی دارد و این مسئله به شدت خطرناک است.

وی ادامه داد: مصرف مواد صنعتی و قرص‌های روانگردان اولین چیزی که به انسان می‌دهد جنون است و در درجه اول، این جنون از نوع جنسی است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: متأسفانه مواد مخدر صنعتی به اسم مواد مخدر شناخته شده به مردم عرضه نمی‌شود و گاهی با عنوان‌های مختلفی همچون قرص‌های لاغری عرضه می‌شود.

گویا با خطرناک عنوان کردن عرضه این مواد در سطح جامعه افزود: عده‌ای ناآگاهانه و نادانسته به قصد دیگری این مواد را استفاده می‌کنند و اگر بدانند که این مواد چقدر خطرناک است. ممکن نیست به سمتش بروند اما در ابتدا به اشکال گوناگون به آنها عرضه می‌شود که باور کردنی نیست.

وی اظهار کرد: تجربه نشان داده مصرف کنندگان این مواد دچار جنون جنسی می‌شوند و پیامد این جنون جنسی بیماری ایدز است و در آن تردیدی وجود ندارد.

گویا گفت: مسئله اساسی این است که روانگردان‌ها آن قدر خطرناک است که متأسفانه بسیاری از ابعاد و عوارض مصرف این مواد برای مردم ناشناخته است. وضعیت مصرف مواد روانگردان به شکلی در جامعه درآمده که بیش از بیماری ایدز مشکل‌ساز شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پاسخ به اینکه آیا می‌توان بین موج دوم ایدز که ناشی از اعتیاد و موج سوم که ناشی از رفتارهای پرخطر جنسی است موج دیگری را بر اثر این مواد صنعتی تعریف کرد گفت: انتقال ایدز از طریق اعتیاد و رفتارهای پرخطر جنسی از یکدیگر قابل جدا کردن نیست چرا که یکی تمام و دیگری آغاز می‌شود.

وی افزود: این موج‌های ایدز کنار یکدیگر تشکیل می‌شوند و کسی که اعتیاد دارد به سمت مصرف روانگردان‌ها می‌رود و کسی که این مواد را مصرف می‌کند دچار جنون جنسی شده، این فرد می‌تواند مبتلا به ایدز شود و در نتیجه این بیماری را به دیگران منتقل کند.


ویدیو مرتبط :
علل جنون جنسی و افزایش شهوت و بلوغ زودرس جوانان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش جنون زنان ایرانی بعد از مصرف مواد


رئیس اداره اعتیاد وزارت بهداشت با هشدار نسبت به عرضه چای سبز و قهوه تقلبی حاوی مواد محرک، گفت: گزارش‌هایی از زنان مصرف‌کننده در دست است که دچار جنون شده‌اند و به سمت مصرف شیشه رفته‌اند.

 خبرگزاری فارس: رئیس اداره اعتیاد وزارت بهداشت با هشدار نسبت به عرضه چای سبز و قهوه تقلبی حاوی مواد محرک، گفت: گزارش‌هایی از زنان مصرف‌کننده در دست است که دچار جنون شده‌اند و به سمت مصرف شیشه رفته‌اند.
 
فیروزه جعفری با اشاره به اینکه مواد مخدر به روش‌های سنتی عرضه می‌شوند و گروه مخاطبان خاص مانند زنان و جوانان را هدف قرار داده‌اند افزود: این مواد مخدر با بسته‌بندی‌های متفاوت و اسامی مختلف عرضه می‌شوند.

وی گفت: باور داریم اگر هر دارویی را تبلیغ کنند که در مدت زمان کوتاهی به شدت لاغر کننده است حتماً مقداری مواد محرک دارا است.این مواد لاغر کننده فرقی نمی‌کند که به شکل چای، قهوه یا به شکل قرص عرضه شود بلکه تمام این موادی که گفته می‌شود لاغر کننده شدید هستند مواد محرک دارند چرا که این مواد به جای چربی، پروتئین را دفع می‌کنند و لاغری سریع و نامتناسب ایجاد می‌کنند.

جعفری گفت: بنابراین این مواد با عنوانی فریبنده مانند 10 کیلو لاغری در 10 روز عرضه می‌شوند در حالی که مواد محرک داشته و به تدریج مصرف‌کنندگان آن به سمت مواد مخدر رو می‌آورند.

رئیس اداره پیشگیری و درمان اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برخی مواد گیاهی نیز خواص مواد محرک را دارند گفت: این مواد به شکل برگ و اسامی غیرواقعی ارائه می‌شوند که خاصیت لاغر کنندگی برای آن تعریف می‌شود مانند تبلیغات فریبنده در مورد برخی انواع چای سبز که گفته می‌شود لاغری شدید می‌آورد.

وی تصریح کرد: اما اگر همین چای سبز به همراه رژیم غذایی مناسب و ورزش استفاده شود در مدت یک ماه حداکثر یک تا دو کیلوگرم لاغری به همراه دارد و باید این اقلام حتماً با نظر متخصصان طب سوزنی تجویز شود که میزان مصرف آن دقیقاً تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه در مورد قهوه نیز گفته می‌شود لاغری شدید به همراه دارد گفت: تنوع این اقلام لاغر کننده که مواد محرک در آنها وجود دارد بسیار است و یکی از علائم بارز این مواد بی‌اشتهایی است.

جعفری در مورد عوارض این داروها گفت: پرخاشگری و افزایش تحریک‌پذیری فرد و همچنین عوارض شدید بر روی مغز از تبعات مصرف این اقلام است،همچنین فرد عصبی می‌شود و کنترل رفتار خود را از دست می‌دهد.

وی در مورد عوارض شدید آن نیز گفت: اختلالات روانپزشکی و در نهایت جنون در پی مصرف مواد محرک گزارش شده است و بارها دیده‌ایم زنانی که مدت زیادی از این داروها استفاده کرده‌اند دارای علایم جنون شده‌اند البته میزان این علایم بستگی به میزان مصرف مواد دارد.

رئیس اداره پیشگیری و درمان اعتیاد وزارت بهداشت گفت: متأسفانه موارد زیادی را در بین زنان دیده‌ایم که پس از مصرف این مواد محرک به سمت اعتیاد به مواد مخدر و شیشه رو آوردند.

وی سن اعتیاد در زنان را دارای شیب نزولی توصیف کرد و گفت: آمار تعداد زنان معتاد در حال افزایش است البته نسبت به مردان کمتر است اما زنان بیش از مواد مخدر از مواد محرک استفاده می‌کنند.گفته می‌شود 9 درصد از جمعیت یک میلیون و 350 هزار نفری معتادان را زنان تشکیل می‌دهند.