اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش جمعیت و تامین معاش


سیاست های جمعیتی در هر کشور با توجه به شرایط زمانی متغیر می باشد. کشور ما سالها بود که سیاست دوفرزندی را به روش های گوناگون تبلیغ می کرد و مدتی است این سیاست به افزایش جمعیت تغییر کرده است.

خبرگزاری ایرنا: سیاست های جمعیتی در هر کشور با توجه به شرایط زمانی متغیر می باشد. کشور ما سالها بود که سیاست دوفرزندی را به روش های گوناگون تبلیغ می کرد و مدتی است این سیاست به افزایش جمعیت تغییر کرده است.

ˈوحید دهقان بهابادیˈ در سایت ˈ الفˈ می نویسد: رهبر معظم انقلاب هم در سخنان خود بارها به این مسئله اشاره نموده اند. اما نحوه عمل به این دستور از سوی مسئولین و قانون گذاران آنچنان عجیب است که بیسواد ترین افراد جامعه هم به آن پی برده اند . مانند نصب بنرها یا بروشورهایی که در آن توصیه به فرزند آوری شده که بیشتر موجب خنده رهگذران و رانندگان را فراهم می کند یا مثلا مجازات و تعقیب قضائی برای کسانی که اقدام به جلوگیری دائمی از بارداری نمایند و از این قبیل اقدامات! لابد قدم بعدی آقایان هم فروش وسائل پیشگیری از بارداری تنها با کسب مجوز خواهد بود!

نویسنده می افزاید: برایم عجیب است چرا عزیزان مسئول علت اصلی عدم تمایل به فرزندآوری را نمی فهمند. وقتی در جامعه ای زندگی کنی که شرکت های پیمانکاری یک برده داری نوین را به راه انداخته اند چه انگیزه ای برای یک نانخور اضافه باقی می ماند؟ وقتی خصوصی سازی که قرار بود موجب کوچک شدن دولت گردد به قیمت پرشدن جیب شرکت های پیمانکار در قبال جان کندن کارگران تمام می شود، چه کسی جرات می کند به فرزندان زیاد بیندیشد؟

وقتی معدودی از دکترهایمان آنقدر بی رحم شده اند که برای دریافت پورسانت از آزمایشگاه ها و کلینیک ها، زنان حامله را به آزمایش های گران قیمت غیرضروری وادار می نمایند آیا فرزند بیشتر تبدیل به کابوس نمی شود؟ مرد خانواده ای که باید در محیط کار با نصف حقوق همکار رسمی یا قرارداد معین کار کند تنها به این دلیل که شرکتی است آیا حق ندارد از افزایش هزینه ها شاکی شود؟

مردی که طولانی ترین قرارداد کاریش شش ماهه می باشد و اعتبار دفترچه بیمه اش دو ماهه و چهارماهه تمدید می شود، حق دارد فقط به یکی دو فرزند بیندیشد؟

مسئولین عزیز! شمائی که مستقیم یا غیرمستقیم با رای این ملت بر صندلی های خود تکیه داده اید این را بدانید که فرزند آوری رابطه تنگاتنگی با اقتصاد دارد. به جای آنکه بر سر مجازات وازکتومی و توبکتومی چانه بزنید به معیشت مردم بیندیشید، به کارگران و کارمندانی که به سادگی اخراج می شوند، به آنانی که چند ماه حقوقی نمی گیرند، به آنانی که قرارداد کاری دوماهه و چهارماهه دارند و به آنانی که صورتشان نه از سرخوشی که از سیلی سرخ است...


ویدیو مرتبط :
پاداش بی نظیر تامین معاش خانواده:)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش جمعیت ساكنان مریخ تا 2023!




افزایش ساکنان مریخ , زندگی در مریخ

 

یك شركت پرتاب فضایی خصوصی قصد دارد تا آوریل 2023 چهار انسان را به مریخ منتقل كرده و آنها را در همان جا اسكان دهد!

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شركت «مارس وان» مدعی است كه یك گروه چهار نفره از فضانوردان هر دو سال یك بار به كاوشگران روی سیاره سرخ كه در حال ساخت سكونت‌گاههایی برای خود هستند، اضافه شده و تا سال 2033 تعداد 20 انسان بر روی مریخ زندگی خواهند كرد.

این شركت در حال مذاكره با شركت‌های تامین‌كننده فضایی مستقل مانند اسپیس‌ایكس هستند كه اخیرا اولین كپسول خصوصی خود را به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب كرده و بازگردانده است.

این شركت هلندی توسط جرارد هوفت، برنده نوبل فیزیك و همچنین پل رومر، از سازندگان سریالهای تلویزیونی پشتیبانی می‌شود.

مارس وان در نظر دارد كه آموزش فضانوردان را از سال آینده آغاز كرده و این برنامه انتخاب و آموزش را به یك رویداد رسانه‌‌ای مانند یك سریال واقع‌نما تبدیل كند.

به گفته این شركت، این سفر به همه تعلق داشته و به همین دلیل هر گام به سمت آن را با مشاركت همگانی برخواهند داشت. همچنین سازندگان با این كار می‌توانند هزینه مالی پروژه را نیز تامین كنند.

به گفته مارس وان، تمام جهانیان قادر به تماشا و كمك با تصمیم‌گیری در زمان انتخاب ساكنان، پیگیری آموزشهای وسیع و آماده‌سازی برای ماموریت و همچنین مشاهده سكونت آنها در مریخ به محض ورود خواهند بود.

این فضانوردان مهاجر به تشریك تجربیات خود با انسانها در زمان ساخت سكونتگاهها، انجام تجربیات و كاوش مریخ خواهند پرداخت.

این شركت از سال 2011 كار بر روی طرح خود را آغاز كرده است.....  / خبرگزاری ایسنا

 

افزایش ساکنان مریخ , زندگی در مریخ

 

جرارد هوفت، برنده نوبل فیزیك از پشتیبانان پروژه سكونت‌گاه انسانی در مریخ