اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش بیماری های اسکلتی به دنبال تغییر سبک زندگی



 اخبار پزشکی ,خبرهای   پزشکی, بیماری های اسکلتی

دبیر اجرایی بیست و هفتمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران، تغییر سبک زندگی را یکی از علل افزایش بیماری های اسکلتی - عضلانی، عنوان کرد.

به گزارش مهر، احمد مؤذن زاده گفت: (Movement) یا حرکت، سمبل رشته فیزیوتراپی است به این صورت که در هر جایی از بدن انسان  حرکت ، دچار اختلال شود و مشکلات حرکتی ایجاد شود اولین و بهترین پاسخ به اینگونه مشکلات ، درمانهای فیزیوتراپی است و پرچم و نماد جهانی فیزیوتراپی بحث حرکت یا (Movement) است به همین دلیل سمبل «حرکت برای زندگی» را به عنوان شعار کنگره امسال انتخاب کردیم.

وی افزود: برای اینکه فرد بتواند زندگی سالم ، مفید و مطلوبی را در سطح فعالیت اجتماعی، حرفه ای و خانوادگی خود تجربه کند می بایست در بعد حرکتی دارای توانمندیهای لازم باشد و فیزیوتراپی ، درمانی است که به نحو مطلوبی  می تواند این توانمندیهای حرکتی را برای فرد حفظ کرده و از بروز و ادامه مشکلات حرکتی پیشگیری کند.

موذن زاده اظهار داشت: با توجه به روند رو به رشد زندگی شهرنشینی و صنعتی شدن جامعه و افزایش امید به زندگی و سن افراد و همچنین روند و سیر بیماری ها که از بیماری های عفونی به سمت بیماری های سیستم های اسکلتی - عضلانی پیش می روند، طبیعتا ما با بیماران بیشتری که دارای مشکلات حرکتی هستند مواجه هستیم که حقیقتا فیزیوتراپی بهترین پاسخ برای درمان این ناراحتی ها و اختلالات حرکتی است و میبایست دانش و توانمندی های بالینی و علمی فیزیوتراپیست های ایرانی در این ارتباط افزایش پیدا کند.

این فیزیوتراپیست عنوان کرد: انجمن فیزیوتراپی ایران با برگزاری همایش های علمی به دنبال ارتقای سطح توانمندی علمی همکاران فیزیوتراپیست است و یکی از محورهای مورد نظر انجمن فیزیوتراپی ایران گسترش فراگیر دانش و در واقع ارتقاء سطح علمی فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی در کشور به مقطع دکترای حرفه ای فیزیوتراپی یا DPT است که با توجه به اینکه اولین فارغ التحصیلان مقطع دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در اسفند ماه امسال از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ التحصیل شدند و با پیگیری هایی که انجمن و بورد فیزیوتراپی ایران در دستور کار دارند، امیدواریم در سال ۹۵ شاهد اجرای فراگیر مقطع دکترای حرفه ای فیزیوتراپی و ارتقاء سطح علمی و حرفه ای فارغ التحصیلان این رشته، جهت خدمت گذاری بهتر و بیشتر به آحاد  مردم و بیماران باشیم.

بیست و هفتمین کنگره فیزیوتراپی ایران با شعار «حرکت برای زندگی» از ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۹۵ در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

 

 اخبار  اجتماعی  -  مهر


ویدیو مرتبط :
تغییر سبک زندگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشگیری از افزایش فشار خون با 3 تغییر در سبک زندگی



فشار خون,راههای کاهش فشار خون,پیشگیری از افزایش فشار خون

داشتن مقدار کمی اضافه وزن می‌تواند فشارخون را بالا ببرد

 

با تغییراتی در سبک زندگی فشار خونتان را کاهش دهید
دلایل زیادی برای بالا بودن فشارخون تشخیص داده شده، که هم مداوا و هم تغییر در سبک زندگی را می‌طلبد، کاهش وزن، بخش مهمی از این تغییرات در سبک زندگیست که به مدیریت و کاهش فشارخون کمک می‌نماید. سه مورد زیر نه تنها به کاهش فشارخون در افراد مبتلا به فشارخون بالا کمک می‌کند بلکه به افرادی هم که درحال حاضر فشارخون نرمال دارند یا فشارخون‌شان روی مرز است هم کمک می‌کند تا از بالا رفتن آن پیشگیری کرده و یا شروع آن را به تاخیر بیاندازند.

 

ورزش کنید.
بیشتر دستورالعمل‌های بین‌المللی یا ملی توصیه می‌کنند حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش با شدت متوسط انجام دهید. این یعنی ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط، ۵ بار در هفته. و تحقیقات هم فواید سلامتی ۳۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه را ثابت کرده است. مثلا در پژوهش Nurses’ Health Study، آنهایی که پیاده‌روی تند داشتند و یا هر روز دست‌کم ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط انجام می‌دادند، احتمال مرگ در اثر بیماری قلبی طی ۲۶ سال آینده برایشان کمتر بود.

 

پنج درصد از وزن‌تان را کم کنید.
مطالعات نشان داده‌اند تنها ۵ تا ۱۰ درصد کاستن از وزن اضافی، برای کاهش چشمگیر ریسک دیابت، ناهنجاری‌های کلسترولی، فشارخون، بیماری‌های قلبی و غیره کافیست. پژوهشگران دریافته‌اند حتی کمی وزن اضافی هم (مثلا دو نیم کیلو) می‌تواند فشار خون را بالا ببرد حتی در افراد سالم. در یک تحقیق که روی افراد سالم ۱۸ تا ۴۸ ساله که کمی اضافه وزن داشتند(نهایتا پنج و نیم کیلو) انجام شد، افزایش در فشارخون سیستولیک مشاهده گردید. آنهایی هم که بیشتر اضافه وزن‌شان در ناحیه شکم بوده، بیشترین افزایش را در فشارخون داشتند.


همان‌طور که مقدار کمی اضافه وزن می‌تواند فشارخون را بالا ببرد، کاهش وزن هرچند کوچک هم می‌تواند وضعیت فشارخون را بهتر کند. تحقیقی که بیماران ۲۰ تا ۵۵ ساله چاق را بررسی کرده بود، دریافت آنهایی که کالری دریافتی‌شان را تا ۸۰۰ کالری در روز کاهش داده بودند، نه فقط وزن کم کردند بلکه فشار خون‌شان هم پایین آمد. این مطالعه همچنین نشان داد آنهایی که وزن کم کرده بودند، احتمال ایست تنفس هنگام خواب هم کمتر شده بود که هم به چاقی مربوط است و هم به فشارخون بالا.

 

سدیم کمتر و فیبر بیشتر مصرف کنید.
دهه‌ها تحقیق نشان داده، رژیم‌های غذایی که سدیم کم، فیبر بالا و پتاسیم و منیزیم زیاد دارند، به پیشگیری از فشارخون بالا یا کاهش آن کمک می‌کنند. این یکی از دلایلی است که انجمن قلب آمریکا رژیم غذایی مدیترانه‌ای و برنامه خوراکی دش( Dash diet) یا فشارخون‌کاه را برای پیشگیری از سکته مغزی(که به دلیل فشار خون بالا می‌تواند باشد) توصیه می‌کند. هردو این رژیم‌ها، مصرف زیاد فیبر و کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده را تشویق می‌کنند و برنامه خوراکی دش هم به‌ویژه روی کاستن از مصرف سدیم متمرکز است.
منبع : healthmag.ir