اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش باشگاه مثبت ایدز در سال جاری


رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی از افزایش باشگاههای مثبت ایدز در صورت نیاز استانها خبر داد و گفت: در این مراکز خدمات مشاوره و حمایتی ارائه می شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی از افزایش باشگاههای مثبت ایدز در صورت نیاز استانها خبر داد و گفت: در این مراکز خدمات مشاوره و حمایتی ارائه می شود.

مجید رضازاده افزود: در حال حاضر ۳۰ مرکز HIV مثبت و یا باشگاه ایدز در کشور وجود دارد که تمامی آنها زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در هر استانی که نیاز به راه‌اندازی این باشگاه‌ها داشته باشد، نسبت به ایجاد آن اقدام می‌کنیم و هیچ محدودیتی نیز وجود ندارد.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی تصریح کرد: در حال حاضر در تهران ۶ مرکز HIV مثبت وجود دارد که به بیماران مبتلا، خدمات مختلف مانند مشاوره، بسته‌های ویژه حمایتی و ... ارائه می‌دهد.

رضازاده با اشاره به اینکه در سال آینده با توجه به بودجه بهزیستی، این مراکز افزایش پیدا می‌کنند، گفت: قصد داریم با مشارکت تشکل‌های فعال در زمینه HIV، نسبت به راه‌اندازی مراکز بیشتری اقدام کنیم.

وی اظهار داشت: در مجموع راه‌اندازی این مراکز با توجه به نیاز استان و تعداد مبتلایان به HIV خواهد بود که در سامانه سازمان بهزیستی به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی همچنین از آموزش‌های حین ازدواج، پیش از ازدواج و بعد از ازدواج در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: در حال حاضر در هشت استان کشور این آموزش‌ها ارائه می‌شود که تهران، مازندران، بوشهر، گیلان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان از جمله این استان‌ها هستند.

رضازاده گفت: قصد داریم در سال آینده تعداد این استان‌ها را در سراسر کشور افزایش دهیم.


ویدیو مرتبط :
افزایش بالای آمار چک‌های برگشتی در سال جاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش 10 درصدی نرخ بیكاری در سال جاری



  آمار اشتغالزایی ,وزارت کار,نرخ بیکاری,اخبار,اخبار اقتصادی,

 

آمار اشتغالزایی وزارت کار مبنای کار‌شناسی ندارد

افزایش 10 درصدی نرخ بیكاری در سال جاری

عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران از افزایش بیش از ۱۰ درصدی نرخ بیکاری در سال جاری خبر داد.

آفتاب: عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری ایران از افزایش بیش از ۱۰ درصدی نرخ بیکاری در سال جاری خبر داد.

 

ابوالفضل فتح اللهی در گفتگو با ایلنا با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت در سال گذشته كه منجر به اشتغالزایی معكوس (نابودی مشاغل) در سال گذشته شده‌ است، اظهار کرد: اعمال سیاست‌های اشتغال زایی از سوی دولت طی سال گذشته نه تنها منجر به ایجاد اشتغال نشد بلکه نرخ بیکاری را نیز در کشور افزایش داد.

 

این فعال کارگری از بیکاری صد‌ها هزار کارگر طی ماه‌های گذشته در واحدهای تولیدی استان تهران خبرداد و گفت: در صورت اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها نرخ بیکاری بیش از پیش در کشور افزایش خواهد یافت.

 

به گفته این فعال کارگری، سیاست‌های اقتصادی دولت باعث شده است واحدهای تولیدی استان قزوین که جزو بزرگترین استان‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود، هم اکنون در آستانه تعطیلی قرار گرفته باشند.

 

فتح اللهی با بیان اینکه آمار اشتغالزایی وزارت کار مبنای کار‌شناسی ندارد یاد آور شد: طبق آمار وزارت کار افرادی که یک هفته در ماه کار کنند شاغل محسوب می‌شوند. اما شرایط بحرانی واحدهای تولیدی با این ادعا متناقض است.

او با انتقاد از سیاست‌های متناقض دولت در زمینه اشتغالزایی یاد آور شد: دولت از یک سو مدعی ایجاد شغل در واحدهای تولیدی کشور است اما از سوی دیگر با واردات بی‌رویه کالاهای چینی محصولات تولید داخل را از عرصه رقابت خارج کرده است./آفتاب