اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,  کیفیت هوا

 طی روزهای آینده در نیمه شمالی و غربی کشور جو نسبتا پایدار خواهد بود که پیامد آن افزایش آلاینده‌ای جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود.

به گزارش ایلنا، بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، طی روزهای آینده در نیمه شمالی و غربی کشور جو نسبتا پایدار خواهد بود که پیامد آن افزایش آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود.

توصیه می شود افراد سالمند، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند و در این شرایط کاهش ترافیک نقش موثری در جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده های جوی دارد.

از امروز دوشنبه با شکل گیری موج تراز میانی از شمال شرق کشور و نفوذ تدریجی آن به مناطق مرکزی و شرقی، در ارتفاعات مرکزی البرز و فردا سه شنبه برخی نواحی شرقی و مرکزی دامنه های البرز و زاگرس در استان های کرمان، شمال و شرق فارس بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می شود.


 اخبار اجتماعی  -  ایلنا  


ویدیو مرتبط :
جوی آباد - جوی آباد محله بختیاری - هیئت عزاداران حضرت زهرا س

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش آلاینده‌ جوی طی 2 روز آینده در تهران


به سبب پایداری جوی طی ۲ روز آینده انتظار می‌رود در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران شاهد افزایش آلاینده‌های جوی و بروز غبار محلی باشیم.

خبرگزاری فارس: امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده، اظهار داشت: امروز بارش‌های پراکنده در مناطق واقع در شرق کشور رخ می‌دهد و به تدریج در ساعات آینده از تراکم ابرها در این مناطق کاسته می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد در کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان افزایش یابد، افزود: همچنین انتظار می‌رود در برخی از ساعات در مناطق مزبور شاهد وزش باد نسبتاً شدید باشیم.

به گفته وی امروز خلیج‌فارس و دریای عمان به سبب وزش باد متلاطم و طوفانی خواهند بود.

نقشینه با اعلام اینکه طی دو روز آینده بیشتر مناطق کشور جوی نسبتاً پایدار را تجربه می‌کنند، اضافه کرد: این امر می‌تواند با افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همراه باشد.

وی با اشاره به افزایش ابر از ساعات پایانی روز پنج‌شنبه هفته جاری در سواحل شمالی کشور، ابراز داشت: این شرایط موجب کاهش دمای هوا و همچنین بارش‌های خفیف در سواحل شمالی کشور می‌شود البته بارندگی‌ها در مناطق مرتفع به شکل برف خواهد بود.

وی همچنین در ادامه سخنان خود یادآور شد: تهران نیز طی دو روز آینده شاهد غبار محلی می‌شود که این امر به سبب پایداری و رکود نسبی هوا در سطح شهر رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: از بعدازظهر روز پنج‌شنبه شاهد رشد ابر در ارتفاعات تهران خواهیم بود که این امر موجب بارندگی در مناطق مرتفع این کلانشهر می‌شود.