اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افراد هدف‌دار بیشتر عمر می‌کنند


نتایج مطالعه صورت گرفته توسط پژوهشگران آمریکایی و کانادایی نشان می‌دهد، داشتن هدف در زندگی – بدون در نظر گرفتن نوع هدف – به افزایش طول عمر افراد منجر می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: به نظر می‌رسد افرادی که در زندگی هدف مشخصی را دنبال می‌کنند، بیش از سایرین به سلامت خود اهمیت می‌دهند.

محققان در این مطالعه وضعیت سلامت جسمی و روحی بیش از 7000 شهروند آمریکایی 20 تا 75 ساله را مورد بررسی قرار داده و از افراد در خصوص داشتن هدف در زندگی سوال کردند.

پس از 14 سال بار دیگر وضعیت این افراد مورد بررسی قرار گرفته و محققان دریافتند، افراد هدف‌دار در زندگی بیش از افراد بی‌هدف عمر کرده‌اند.

سال‌های افزوده شده به عمر، به سن فرد یا مدت زمان بازنشستگی بستگی ندارد، در حقیقت داشتن هدف در هر سنی می‌تواند به طول عمر فرد منجر شود.

به گفته دکتر «پاتریک هیل» از محققان دانشگاه کارلتون در اتاوا، تعیین هدف در زندگی به فعالیت‌های روزانه فرد جهت می‌دهد و این جهت‌بخشی به زندگی و دنبال کردن اهداف - بدون در نظر گرفتن نوع هدف - به طول عمر بیشتر فرد کمک می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله Psychological Science منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
اعداد هدف افراد دیابتی | قند خون و هدف گذاری (قسمت دوم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا افراد گیاه‌خوار بیشتر عمر می‌کنند؟



 

 

افراد گیاه خوار

 

 

گیاه‌خواران همواره شهرت دارند به اینکه رژیم غذایی سالم‌تری نسبت به دیگران دارند و طولانی‌تر زندگی می‌کنند. اما ...

 

افرادگیاه‌خوار به این می‌بالند که رژیم غذایی سالم‌تری نسبت به دیگران دارند.

 

 

تحقیقات پیشین در این زمینه هم نشان می‌دادند که پرهیز از خوردن گوشت کلید داشتن زندگی‌ای طولانی است.

 

 

البته این، حقیقت دارد. به طور مثال به دلیل پرهیز از مصرف فراورده‌های حیوانی، سطح کلسترول خون افراد گیاه‌خوار پائین‌است و این امر آنها را از ابتلا به بیماری‌هایی مانند فشار خون، انسداد عروق و بیماری‌های قلبی مصون نگه می‌دارد. از طرفی دیگر کمبود چربی در رژیم غذایی گیاه‌خواری از چاقی و بالا رفتن چربی خون نیز جلوگیری می‌کند. اما اینجا این پرسش پیش می‌آید که آیا سالم‌تر بودن گیاه‌خواران نسبت به افرادی که در رژیم غذایی خود از خوردن گوشت صرف نظر نمی‌کنند، تنها به دلیل گیاه‌خوار بودن آنها است؟

 

 

بررسی ۱۲ ساله رژیم غذایی مبتنی بر گیاه‌خواری

مرکز تحقیقاتی بیماری‌های سرطانی در آلمان به مدت ۱۲ سال تغذیه شماری از گیاه‌خواران را زیر نظر داشته است.

 

 

در میان این افراد انواع مختلف گیاه‌خواران حضور داشته‌اند، از جمله کسانی که از تمام فراورده‌های گوشتی حتی تخم‌مرغ، شیر و عسل پرهیز می‌کنند و همینطور کسانی که رژیم غذایی میانه‌رو دارند و گاهی گوشت مصرف می‌کنند.

 

 

نتیجه این پژوهش کاملا روشن بود: میزان مرگ و میر افراد گیاه‌خوار بین زنان ۳۰ درصد و بین مردان ۵۰ درصد کمتر از افراد بوده که رژیم غدایی عادی داشته‌اند.

 

 

الکل و سیگار کمتر، رمز دیگر عمر طولانی نکته‌ای که در مورد این اعداد و ارقام وجود دارد این است که در این پژوهش میان گیاه‌خواران مورد بررسی، شمار بسیار کمی به طور افراطی سیگار و الکل مصرف می‌کردند. گیاه‌خواران مشهور هستند به اینکه در مجموع سبک زندگی سالم‌تری دارند، معمولا تحصیل‌کرده هستند و ورزش در زندگی آنها جایگاه ثابتی دارد. اگر پژوهشگران هنگام بررسی این نکات را هم در نظر بگیرند، در نتایج پژوهش چه تغییری ایجاد می‌شود؟

 

 

اگر نتایج بررسی‌های مختلفی که تا به حال در این زمینه در سطح بین‌المللی انجام شده‌اند را هم در نظر گرفت و گیاه‌خواران را با افراد گوشت‌خواری که سالم زندگی می‌کنند مقایسه کرد، آنگاه تصویر دیگری حاصل می‌شود: میزان مرگ و میر دراین دو گروه فرق چندانی با هم ندارد.

 

 

در پژوهشی که مرکز تحقیقاتی بیماری‌های سرطانی آلمان انجام داده، گیاه‌خواران میانه‌رو نسبت به دیگران وضعیت بهتری دارند. اما در مجموع می‌توان گفت: جدا از گیاه‌خوار بودن یا گوشت‌خوار بودن، هر کس سالم‌تر زندگی کند، به‌طور معمول طولانی‌تر زندگی می‌کند.

منبع:dw-world.de