اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افراد لیسانس به بالا دارای بالاترین آمار بیکاران


معاون استاندار کرمان بیشترین آمار بیکاران را مربوط به فارغ التحصیلان لیسانس به بالا دانست.

خبرگزاری مهر: معاون استاندار کرمان بیشترین آمار بیکاران را مربوط به فارغ التحصیلان لیسانس به بالا دانست.

نصرالله گرامی ظهر سه شنبه در کارگاه مشاوره شغلی و راهنمایی ویژه فرزندان باید فرهنگ اشتغال در جامعه تغییر کند و فارغ التحصیلان دانشگاهی باید از تجربیات کارآفرینان موفق استفاده کنند.

وی مهم ترین معضل جوانان را بیکاری دانست و افزود: افراد باید به دنبال کار آفرینی بوده و به دنبال کار در دستگاه های دولتی نباشند.

گرامی از حضور 170 هزار دانشجو در دانشگاه های استان کرمان خبر داد و افزود: سالانه 30 هزار دانشجو از این مراکز فارغ التحصیل می شوند.

این مسئول با تاکید بر لزوم مهارت آموزی افراد تاکید کرد: باید جذب دانشجو در دانشگاه ها منطبق با نیازهای کشور باشد.

گرامی بیشترین آمار فارغ التحصلان دانشگاهی را مربوط به لیسانس به بالا دانست و اذعان داشت: متاسفانه در فارغ التحصیلان دکترا نیز افرادی بیکار هستند.

وی با اشاره به امکانات و اعتبارات دولت اذعان داشت: جوانان نباید برای اشتغال از دولت انتظاری داشته باشند و باید معضل بیکاری با برنامه ریزی درست و مدیریت صحیح برطرف شود.

معاون توسعه و مدیریت و منابع انسانی استان کرمان ادامه داد: از میان 18 هزار نفری که در آزمون استخدامی استان کرمان شرکت کرده اند، 700 نفر استخدام نشده و 280 نفر از  فرزندان شهدا، ایثارگران و آزادگان در این آزمون ها گزینش شده اند.

گرامی با اذعان به این نکته که تمام وجوه دستگاه های دولتی صرف پرداخت حقوق کارکنان می شود، اذعان داشت: باید کارگروه هایی به منظور برگزاری کارگاه های تخصصی کارآفرینی تشکیل شود.


ویدیو مرتبط :
بالاترین آمار بازدیدم همین الآن(عاشق همتونم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش آلزایمر در افراد دارای کلسترول بالا



 

 

محققان ژاپنی به تازگی دریافتند افراد با کلسترول بالا بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از یونایندپرس، گروهی از محققان ژاپنی به سرپرستی دکتر کنسوکی ساساکی از دانشگاه کیوشو در فوکوئوکا ، این تحقیقات را با بررسی وضعیت دو هزار و پانصد و هشتاد و هفت فرد سالم بین سنین چهل تا هفتاد و نه سال آغاز کردند که هیچ نشانه ای از بیماری آلزایمر در آنها وجود نداشت.

پس از گذشت ده تا پانزده سال، این محققان ژاپنی وضعیت یکصد و چهل و هفت نفر از این افراد را که فوت کرده بودند ، بررسی کردند و دریافتند پنجاه نفر آنها پیش از مرگ به بیماری زوال عقل مبتلا شده بودند.

دکتر ساساکی می گوید در کالبد شکافی و بررسی وضعیت این پنجاه نفر، علائم بیماری آلزایمر از جمله وجود پلاک هایی در مغز آنها مشخص شد.

نتایج این تحقیقات که در نشریه عصب شناسی منتشر شده است ، نشان داد مجموعا هشتاد و شش درصد افراد با کلسترول بالا ، دارای علائم بیماری آلزایمر بودند و درصد ابتلا به این بیماری در افراد با کلسترول بالا نسبت به افراد با کلسترول پایین ، بالاتر بوده است.

دکتر ساساکی می گوید نتایج این تحقیقات نشان می دهد کلسترول بالا می تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم به تشکیل پلاک هایی در مغز افراد سالخورده منجر شود.

محققان می گویند علاوه بر آن کلسترول بالا که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد ، دیابت نیز می تواند یک عامل خطرناک دیگر برای تشکیل پلاک های مغزی و ابتلا به بیماری آلزایمر باشد..... /  تحلیل : عصر ایران