اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افراد بی‌سواد از چه خدماتی محروم می‌شوند؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,سوادآموزی

وی پرداخت پاداش نقدی به مدیرانی که موفق به آموزش سواد اولیا بی‌سواد دانش‌آموزان شوند، ارائه‌ی پاداش نقدی به سوادآموزان و مشارکت کارمندان برای آموزش‌های سواد به بی‌سوادان را از برنامه‌های این نهضت برای افزایش نرخ باسوادی در استان برشمرد.

معاون نهضت سوادآموزی ایلام گفت: افراد بی‌سواد و کم‌سوادی که از طریق این راه‌ها برای باسوادی اقدام نکنند از دریافت گواهینامه رانندگی، تمدید گواهینامه و حمایت کمیته امداد و بهزیستی محروم می‌شوند.

«عباس شفیعی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای برنامه‌های آموزشی سوادآموزی به استان اظهار کرد: این مبلغ از سوی وزارت آموزش‌وپرورش اختصاص و صرف اجرای برنامه‌های آموزشی حوزه‌ی سوادآموزی استان ایلام می‌شود و امسال آموزش سواد به 6300 نفر در دستور کار قرارگرفته که از تیرماه آغاز و به مدت یک سال با مشارکت 800 آموزشیار آزاد ادامه دارد.

وی بابیان این‌که 25 میلیارد ریال از مطالبات آموزشیاران نهضت سوادآموزی استان به‌تازگی پرداخت‌شده است، افزود: این مطالبات شامل حق‌الزحمه آموزشیاران و مربیان سوادآموزی در شهرستان‌ها و مناطق استان در دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال در طول سال 93 و شش‌ ماهه‌ی نخست سال است.

شفیعی ادامه داد: این اعتبار از سوی وزارت آموزش‌وپرورش ابلاغ و از طریق معاونت سوادآموزی به حدود 1000 آموزشیار در مناطق مختلف استان پرداخت‌شده است و علاوه‌بر این به همین میزان نیز مطالبات آموزشیاران و مربیان نهضت سوادآموزی استان باقی‌مانده که در دستور کار برای پرداخت در آینده قرار دارد.

معاون نهضت سوادآموزی ایلام خاطرنشان کرد: به‌منظور افزایش نرخ باسوادی در استان نهضت سوادآموزی با برون‌سپاری فعالیت‌ها سعی در کاهش معضل بی‌سوادی در استان دارد.

وی پرداخت پاداش نقدی به مدیرانی که موفق به آموزش سواد اولیا بی‌سواد دانش‌آموزان شوند، ارائه‌ی پاداش نقدی به سوادآموزان و مشارکت کارمندان برای آموزش‌های سواد به بی‌سوادان را از برنامه‌های این نهضت برای افزایش نرخ باسوادی در استان برشمرد.

شفیعی تصریح کرد: هم‌چنین بر اساس ابلاغ جدید وزارت همه‌ی افرادی که زیر 50 سال (بین 10 تا 50 سال) سن داشته و بی‌سواد مطلق و کم‌سواد و یا دارای مدرک زیر کلاس ششم بوده برای ثبت‌نام می‌توانند به واحدهای سوادآموزی ادارات آموزش‌وپرورش مراجعه کنند.

معاون نهضت سوادآموزی ایلام و با اشاره به این‌که افراد بی‌سواد و کم‌سوادی که از طریق این راه‌ها برای باسوادی اقدام نکنند از دریافت گواهینامه رانندگی، تمدید گواهینامه و حمایت کمیته امداد و بهزیستی محروم می‌شوند، خاطرنشان کرد: سهم استان ایلام از افراد بی‌سواد کشور 28 هزار و 587 نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال بوده است.

 

 اخباراجتماعی  - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
فیلم آموزش پرسنل خدماتی - نیرو های خدماتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دام سارق اینترنتی برای افراد مسن و بی سواد



اخبار ,اخبار حوادث ,سارق اینترنتی

 

اخبار حوادث - متهم حساب بانکی مردم را خالی می کرد
دام سارق اینترنتی برای افراد مسن و بی سواد

رییس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری سارق اینترنتی که طعمه های خود را از بین شهروندان مسن و بی سواد انتخاب می کرد، خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ اصغر باقریان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان ساکن شهر گلستان مبنی بر خالی شدن حساب بانکیش، پرونده ای در این رابطه تشکیل و در دستور کار پلیس فتا شهرستان بهارستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از اقدامات تخصصی و بررسی فضای مجازی جهت تعقیب رد پای سارق در تراکنش های غیر قانونی، در نهایت هویت سارق شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد.

سرهنگ باقریان گفت: متهم پی از دستگیری طی بازجویی های تخصصی به بزه انتسابی اعتراف کرد و همچنین معترف شد با ایستادن در کنار دستگاه های خود پرداز، طعمه های خود را از بین افراد مسن و بی سواد انتخاب کرده و به بهانه کمک به آنها در کنار انجام عملیات بانکی، برای کارت آنها رمز دوم تعیین کرده و سپس از طریق اینترنت اقدام به خالی کردن حساب بانکی آنها می کرده است.

رییس پلیس فتا غرب استان تهران ضمن اشاره به ارجاع متهم به مرجع قضایی، از شهروندان خواست به هیچ عنوان کارت عابر خود را در اختیار دیگران قرار نداده و نسبت به هشدار های انتظامی پلیس که در کنار دستگاه های خودپرداز نصب شده است، توجه لازم را داشته باشند.
اخبار حوادث - جام جم