اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افت میلیونی قیمت خودروهای وارداتی


این هفته نیز مانند چند هفته گذشته اتفاق خاصی در بازار خودرو کشور رخ نداد تا همچنان سایه سنگین رکود بر سر بازار خودنمایی کند. فعالان بازار امیدوار بودند پس از پایان ماه رمضان و آغاز دور دوم سفرهای تابستانی، مشتریان برای خرید خودرو به تکاپو بیفتند اما حالا که نزدیک به دو هفته از پایان رمضان می‌گذرد، خبری از افزایش خریدو‌فروش نیست.

روزنامه دنیای اقتصاد: این هفته نیز مانند چند هفته گذشته اتفاق خاصی در بازار خودرو کشور رخ نداد تا همچنان سایه سنگین رکود بر سر بازار خودنمایی کند. فعالان بازار امیدوار بودند پس از پایان ماه رمضان و آغاز دور دوم سفرهای تابستانی، مشتریان برای خرید خودرو به تکاپو بیفتند اما حالا که نزدیک به دو هفته از پایان رمضان می‌گذرد، خبری از افزایش خریدو‌فروش نیست.

در این بین هرچند خودروهای وارداتی با کاهش قیمت روبه‌رو شده‌اند اما داخلی‌ها تغییر خاصی را به خود نمی‌بینند. به گفته فعالان بازار، کاهش نرخ ارز سبب شده خودروهای خارجی بین یک تا چند میلیون تومان افت قیمت را در هفته جاری تجربه کنند.

به گفته آنها، در حال حاضر سوناتا قیمتی برابر با 143 میلیون تومان دارد که این موضوع از کاهش قیمت یک میلیونی آن حکایت می‌کند. هیوندایی IX55 نیز همین میزان ارزان شده و هم اکنون 214 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. IX35 نیز که دو میلیون تومان ارزانی را به خود می‌بیند، در حال حاضر 154 میلیون تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر کیا اسپورتیج هم که یک میلیون تومان افت قیمت داشته، 156 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 تویوتا یاریس هاچ بک هم با توجه به افت قیمت یک میلیون تومانی‌اش 89 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. کیا سراتو اما بیشترین کاهش قیمت را داشته، به نحوی که چهار میلیون تومان ارزانی را به خود می‌بیند. از خودروهای خارجی که بگذریم، تغییر خاصی در قیمت داخلی‌ها به چشم نمی‌آید.   آن طور که خبر می‌رسد، مگان هم اکنون در همان قیمت 88 میلیون تومان خود باقی مانده و تغییری را تجربه نکرده است.

این قیمت البته به مدل فول مگان مربوط می‌شود. همچنین تندر - ۹۰ نیز در هیچ کدام از مدل‌های پارس خودرویی و ایران خودرویی خود تغییر قیمتی نداشته است. در حال حاضر تندر-90 در مدل ایران خودرویی اش قیمتی برابر با 34 میلیون و 800 هزار تومان دارد و در مدل پارس‌خودرویی خود نیز 35 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. از بازار تندر مدل E1 نیز خبر می‌رسد که این محصول قیمتی برابر با 32 میلیون و 800 هزار تومان دارد و این یعنی تغییری در قیمت آن طی هفته جاری رخ نداده است.


اما سری هم به تیبا بزنیم، خودرویی که فعالان بازار در مورد آن می‌گویند با تغییر قیمتی روبه‌رو نبوده و در حال حاضر 20 میلیون تومان قیمت دارد. از بازار ماکسیما هم خبر می‌رسد این محصول با تثبیت قیمت روبه‌رو بوده و 116 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 همچنین نیسان تیانا هم در حال حاضر با قیمتی برابر با ۱47 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که هیچ تغییری نداشته است. سوزوکی گرندویتارا نیز هم‌اکنون ۱32 میلیون تومان قیمت دارد و مزدا3 هم 119 میلیون تومان به فروش می‌رود، اما از بازار خبر می‌رسد که در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز که تثبیت قیمت داشته، 35 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

در بین دیگر پژویی‌های ایران‌خودرو مدل تیپ۶ این محصول هم در حال حاضر ۵۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. تیپ 6 ماه‌ها است در این قیمت ثابت مانده و تغییری نکرده است. مدل صندوقدار و اتومات 206 یعنی  V9 هم با قیمتی برابر با ۵۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 همچنین V8 نیز به عنوان مدل صندوقدار، اما دنده معمولی ۲۰۶، از قیمتی برابر با 38 میلیون و 500 هزار تومان برخوردار است. V20 نیز به عنوان ساده‌ترین مدل صندوقدار ۲۰۶ در حال حاضر 34 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. همچنین پژو 206 تیپ 5 که افت و خیز قیمتی نداشته، هم‌اکنون 37 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.


در بین دیگر مدل‌های پژو، هم‌اکنون پژو ۴۰۵ با قیمتی برابر با 27 میلیون تومان به فروش می‌رسد و مدل دوگانه‌سوز آن نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر است. 405 در این هفته تغییر قیمت خاصی نداشته است، درست مثل سمند مدل LX که آن هم روزهای با ثباتی را در بازار خودرو می‌گذراند. همچنین پژو پارس نیز در حال حاضر 34 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از ثبات قیمت پارس حکایت دارد.

همچنین خبر می‌رسد رانا با کاهش قیمتی 500 هزار تومانی، 32 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. از بازار مزدا2 هم خبر می‌آید که این خودرو همچنان 75 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین در بین مدل‌های پراید، تنها مدل 111 است که با کاهش قیمت روبه‌رو شده و در حال حاضر 17 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. پراید 131 نیز که تغییری در قیمت آن به وجود نیامده، 16 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و پراید 132 هم 16 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد.


ویدیو مرتبط :
چرا قیمت خودروهای وارداتی اینقدر بالاست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش 3 میلیونی قیمت خودروهای وارداتی


قیمت خودروهای وارداتی به طور متوسط 3 میلیون تومان کاهش یافته است.

خبرگزاری ایسنا: قیمت خودروهای وارداتی به طور متوسط 3 میلیون تومان کاهش یافته است.

تشدید رکود بازار خودرو در کنار افزایش عرضه به دلیل آغاز تخصیص پلاک 93 به خودروهای وارداتی کاهش قیمت این محصولات را به دنبال داشته است.

در این شرایط به گفته فعالان بازار خودرو قیمت خودروهای وارداتی در بازار به طور متوسط سه میلیون تومان کاهش یافته است.

یکی از فعالان بازار خودروهای وارداتی در این زمینه می‌گوید: رکود بازار در حد زیادی تشدید شده و خرید و فروش‌ها به حداقل ممکن رسیده است.

وی با بیان این‌که آینده بازار تا حد زیادی بستگی به اخبار و جریانات سیاسی دارد، خاطرنشان می‌کند: ‌به عنوان مثال اگر قیمت ارز افزایش یابد قیمت خودروهای وارداتی نیز افزایش خواهد یافت.

این فعال بازار خودرو ادامه می‌دهد: از آن سو نیز در صورت توافق نهایی در مذاکرات بین‌المللی و کاهش نرخ ارز قیمت خودروهای وارداتی نیز کاهش خواهد یافت.

وی تصریح می‌کند: ‌البته با توجه به رکود فعلی و وفور عرضه خودرو در بازار هرگونه افزایش قیمت این محصولات بعید به نظر می‌رسد.