اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افت قیمت اوراق وام مسکن



اخبار,اخبار اقتصادی ,وام مسکن

 

اخبار اقتصادی - افت قیمت اوراق وام مسکن

دو هفته پس از آنکه قیمت هر فقره اوراق 500 هزار تومانی وام خرید مسکن در فرابورس از دامنه نوسانی 90 تا 100 هزار تومان، به کانال زیر 90 هزار تومان رسید، هم اکنون، قیمت این اوراق یک کانال دیگر پایین‌تر آمده و به زیر 80 هزار تومان رسیده است.

هم اکنون سطح فعلی قیمت اوراق تسهیلات خرید مسکن در مقایسه با چهار ماه اخیر، رکورد جدیدی در میزان کاهش قیمت در منحنی نوسانات قیمت هر فقره از این اوراق – معامله شده در بازار فرابورس- به ثبت رسانده است. این در حالی است که پیش از شروع روند کاهشی قیمت اوراق در روزهای پایانی آبان ماه، سیر افزایشی قیمت هر فقره اوراق 500 هزار تومانی تسهیلات خرید مسکن در ماه‌های گذشته به حدی بود که برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند قیمت هر فقره از این اوراق، تا پایان سال به مرز 120 هزار تومان نیز برسد.

 

با این وجود، همزمان با آغاز سیر کاهشی قیمت اوراق وام خرید مسکن، کارشناسان مسکن  و صاحبنظران بورس، اعلام کردند: علت اصلی این کاهش، افت نسبی تقاضا در بازار فرابورس برای خرید اوراق تسهیلات مسکن است.

بنا بر تحلیل این کارشناسان، هر چند بازار مسکن طی ماه‌های اخیر، نشانه‌های نسبی خروج از رکود و افزایش حجم معاملات را با خود داشته است، اما هم‌اکنون با وجود افزایش نسبی عرضه اوراق وام خرید مسکن، تقاضا برای این اوراق به نحو محسوسی کاهش داشته است که این حرکات خلاف جهت در نهایت منجر به سقوط قیمت اوراق از دامنه نوسانی 90 تا 100 هزار تومان به کانال زیر 80 هزار تومان شده است.

 

اما همان گونه که تحلیل گران بازار مسکن و کارشناسان بورس، در روزهای پایانی آبان ماه پیش‌بینی کردند، سیر کاهش قیمت هر فقره اوراق 500 هزار تومانی تسهیلات خرید مسکن، در آذرماه نیز، ادامه پیدا کرد طوری که تنها دو هفته پس از آغاز حرکت قیمت اوراق خرید مسکن در مسیر کاهش، قیمت هر فقره از این اوراق با یک کانال دیگر افت، هم اکنون بین 70 تا 80 هزار تومان است.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه کاهش قیمت اوراق وام مسکن



اخبار,اخبار اقتصادی,اوراق وام مسکن


اخبار اقتصادی - ادامه کاهش قیمت اوراق وام مسکن

به دنبال کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در چند روز گذشته، امروز دوشنبه نیز اغلب نمادهای تسهیلات با کاهش 4 و 5 درصدی مواجه شد و به طور متوسط در قیمت 737 هزار ریال داد و ستد شدند.

به گزارش ایرنا، در پایان معاملات بیست و دومین روز از دومین ماه سال، تغییر مالکیت 87 میلیون و 800 ورقه بهادار به ارزش 1153 میلیارد و 590 میلیون ریال در 19 هزار و 160 دفعه معامله رقم خورد و شاخص فرابورس به رنگ سبز درآمد.

آیفکس با رشد 1.51 واحدی در پایان معاملات امروز در 786 واحد تثبیت شد.

به گزارش روابط عمومی فرا بورس، نمادهای حق تقدم گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و بانک گردشگری به ترتیب با جا به جایی 8.65 و 8.34 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات روز دو شنبه را به نام خود ثبت کردند و توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و توکاریل نیز با معاملات 42.31 و 38.14 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات امروز را رقم زدند.
اخبار اقتصادی - ایرنا