اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افت شدید فروش گوشی تلفن همراه


فروش تلفن های همراه در سال گذشته برای اولین مرتبه از سال ۲۰۰۹ کاهش پیدا کرده است.

 عصر خبر: فروش تلفن های همراه در سال گذشته برای اولین مرتبه از سال ۲۰۰۹ کاهش پیدا کرده است.

 وضعیت نامطلوب اقتصادی و رقابت شدید در بازار تلفن های همراه از جمله عوامل کاهش فروش این تلفن‌ها در سال گذشته محسوب می شود.

با این وجود فروش تلفن های هوشمند سامسونگ و اپل افزایش را تجربه کرده است.

فروش کلی تلفن همراه در سال ۲۰۱۲ با افت ۱.۷ درصد معادل ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دستگاه مواجه بوده است.

از این میان سامسونگ ۲۲ درصد از بازار فروش تلفن همراه را در اختیار داشت پس از آن نوکیا با ۱۹ درصد و در نهایت اپل صاحب ۷.۵ درصد این بازار بوده است.

شرکت نوکیا در سال ۲۰۱۱ بالاترین فروش تلفن همراه را ثبت کرده بود اما این شرکت فنلاندی در سال ۲۰۱۲ جای خود را به سامسونگ داده است.

سامسونگ کره جنوبی سال گذشته حدود ۳۸۵ میلیون دستگاه تلفن همراه فروخته است از این میان بیش از ۵۳ درصد فروش این شرکت مربوط به تلفن های همراه هوشمند می شود.


ویدیو مرتبط :
پر فروش ترین گوشی های تلفن همراه جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آدم‌ ربایی به‌دلیل فروش گوشی تلفن همراه تقلبی



پسر جوان وقتی متوجه شد به جای گوشی اصل به او جنس چینی فروخته‌اند، نقشه ربودن فروشنده و اخاذی از او را طراحی و با کمک سه همدستش اجرا کرد.

به گزارش جام جم، ماموران تحقیقات درخصوص این پرونده را همزمان با شکایت پسر جوانی در پلیس آگاهی آغاز کردند.شاکی به ماموران گفت: دیروز در مسیر خانه یک خودرو سد راهم شد و چهارسرنشین آن با تهدید مرا سوار کرده و کارت عابربانک و گوشی تلفن همراهم را سرقت کرده و مرا کتک زدند سپس با تهدید آدم ربایان و درخواست آنها، با برادرم تماس گرفته و به دروغ گفتم تصادف کردم و او 500 هزار تومان به حسابم واریز کرد. آدم ربایان پس از برداشت این پول از حسابم، مرا در خیابان رها کردند.ماموران سپس با بررسی دوربین های مداربسته بانک، هویت یکی از آدم ربایان را به عنوان مجرم حرفه ای شناسایی و دستگیر کردند.

متهم روز گذشته به شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شد و در بازجویی اتهامات خود را پذیرفت و گفت: من با شاکی اختلافی نداشتم. یک روز دوستم مدعی شد گوشی تلفن همراهی را از جوانی خریده اما متوجه شده این گوشی اصل نبوده و چینی است بنابراین از من و سه نفر از دوستانم خواست او را تنبیه کنیم و پول گوشی را از وی پس بگیریم. بعد هم نقشه آدم ربایی را اجرا کردیم.

بازپرس نصرتی، رئیس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران با صدور قرار قانونی برای متهم، دستور تحقیقات در این زمینه را صادر کردتا همدستان وی دستگیر شوند.
 
 اخبار حوادث  -  جام جم