اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افتضاح دیپلماتیک برای سعودی ها



 از طریق رسانه ها متوجه حضور کشورمان در لیست ائتلاف تحت رهبری سعودی ها شدیم.

یک روز پس از اعلام ائتلافی جدید برای مبارزه با تروریسم از سوی عربستان سعودی چندکشور  که نام آنها در لیست 34 کشوره ائتلاف موسوم به " ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم " گنجانده شده است از حضور نام خود در این لیست ابراز تعجب کردند.

  قائم مقام  وزارت امور خارجه پاکستان با ابراز شگفتی از درج نام این کشور در لیست ائتلاف 34 کشوره مبارزه با تروریسم گفت از سفیر پاکستان در عربستان خواسته است تا موضوع را روشن کند.

اعزاز چودری احمد در گفت و گو با روزنامه پاکستانی "داون" با ابراز بی اطلاعی از درج نام کشورش در این لیست گفته است سفیر اسلام اباد را مامور کرده تا پیگیر روشن کردن چگونگی این اشتباه شود.

روزنامه داون پاکستان در گزارش خود نوشته است این نخستین بار نیست که دولت عربستان بدون اطلاع اسلام آباد، نام پاکستان را در ائتلافی نظامی به رهبری خودش اضافه می کند.

به نوشته این روزنامه سعودی ها پیشتر نیز در ائتلافی تحت رهبری خود برای حمله به یمن نام پاکستان را هم افزودند و حتی پرچم این کشور را نیز در مرکز فرماندهی و رسانه ای ستاد این ائتلاف نصب کردند، در حالی که دولت اسلام آباد رسما عضویت در این ائتلاف را نپذیرفته بود.

یک مقام دیگر وزارت خارجه پاکستان نیز به روزنامه " کراچی اکسپرس تریبیون" این کشور گفته است اسلام آباد از طریق رسانه ها در جریان قرار گرفتن نام این کشور در ائتلافی تحت عنوان " ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم" شده است.

پاکستان از متحدان نزدیک سعودی ها محسوب می شود و روابط نزدیکی با دولت ریاض دارد، اما در ماجرای تشکیل ائتلاف سعودی ها برای حمله به یمن دولت اسلام آباد به بهانه عدم موافقت پارلمان با مداخله نظامی در یمن، از مداخله در حمایت از سعودی ها کنار کشید.

اخبار,اخباربین الملل ,مبارزه  با  داعش


گفتنی است دوشنبه شب محمد بن سلمان وزیر دفاع و ولی ولیعهد عربستان که همزمان فرزند ملک سلمان پادشاه این کشور نیز است، در یک کنفرانس خبری از تشکیل یک ائتلاف به رهبری کشورش برای مبارزه با تروریسم در عراق، افغانستان، لیبی و مصر خبر داد.

او گفت اشتیاق برای به ثمر رسیدن چنین ائتلافی سبب زودتر اعلام کردن آن پیش از به پایان رسیدن برخی مقدمات آن شده است.

همچنین دیروز وزارت امور خارجه اندونزی نیز در واکنش به اعلام نام این کشور در لیست 10 کشوری که مایلند در آینده نزدیک در قالب ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم باشند، اعلام کرد هنوز دولت جاکارتا برای همراهی با این ائتلاف تصمیم نگرفته است.

همزمان به گزارش روزنامه لبنانی دیلی استار دولت لبنان هم با وجودی که نام این کشور در فهرست 34 کشور ائتلاف درج شده است هنوز در این باره تصمیم نگرفته است در حالی که یک وزیر مسیحی کابینه تمام سلام نخست وزیر لبنان هم پیوستن به چنین ائتلافی را رد کرده است.

 

 اخبار بین الملل  -  عصر  ایران 


ویدیو مرتبط :
توهین دیپلماتیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قهر دیپلماتیک سعودی ها با ایران، خاورمیانه را بی ثبات تر می کند / سازمان ملل میانجی می شود؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نیویورک تایمز:
قهر دیپلماتیک سعودی ها با ایران، خاورمیانه را بی ثبات تر می کند / سازمان ملل میانجی می شود؟

سه کشور سنی عرب روز دوشنبه به عربستان سعودی ملحق شده و روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده یا کاهش دادند. با این اقدام، منازعات ژئوپلتیکی در یکی از بی ثبات ترین مناطق جهان تشدید می شود.

به گزارش انتخاب، اعتراضات دیپلماتیک بحرین، سودان و امارات متحده عربی پس از آن صورت گرفت که ایران از عربستان سعودی بابت اعدام شیخ النمر انتقاد کرد. همچنین، سفارت سعودی تهران مورد حمله قرار گرفت و به آتش کشیده شد.

روز دوشنبه، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل تماس تلفنی با وزرای خارجه ایران و عربستان برقرار کرد و از اعدام شیخ النمر و حمله به سفارت سعودی انتقاد کرد.

وی قطع روابط ایران و عربستان را به شدت نگران کننده توصیف کرد.

قطع روابط بین این دو کشور درحالی صورت می گیرد که پس از مذاکراتی موفقیت امیز، قدرت های رقیب پای میز مذاکره در مورد سوریه حضور پیدا کردند.

ماه دسامبر دی=ر نیویورک، وزرای خارجه ایران و عربستان چندین ساعت رو در روی هم به مذاکره پرداختند.

مذاکرات آینده در مورد سوریه در 25 ژانویه آغاز می شود و مشخص نیست از سوی ایران چه کسی راهی انجا می شود.دی میستورا روز دوشنبه گفت که در راه ریاض است و پس از آن به تهران خواهد رفت تا بتواند تنش ها را کاهش دهد.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب