اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افتتاح کن تحت تاثیر تدابیر شدید امنیتی


شش ماه پس از حملات تروریستی پاریس که ۱۳۰ کشته باقی گذاشته فرانسه همچنان رسما در حالت اضطراری قرار دارد و این اقدام جشنواره بین المللی فیلم کن را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

ایرنا: جشنواره بین المللی فیلم کن فرانسه چهارشنبه در حالی گشایش می یابد که فرانسه هنوز در حالت آماده باش امنیتی قرار دارد.

افتتاح کن تحت تاثیر تدابیر شدید امنیتی

شش ماه پس از حملات تروریستی پاریس که ۱۳۰ کشته باقی گذاشته فرانسه همچنان رسما در حالت اضطراری قرار دارد و این اقدام جشنواره بین المللی فیلم کن را نیز تحت تاثیر قرار داده است.برنار کازنوو وزیر کشور فرانسه برای نظارت بر اقدامات صورت گرفته شخصا از استراحتگاه کن دیدار می کند.وی وعده اتخاذ بیشترین سطح امنیتی با توجه به محتوای حمله تروریستی را داده است.

با توجه به ستارگان هالیوودی مثل رابرت دو نیرو، جورج کلونی، چارلیز ثرون، شین پن و جودی فراست که قرار است در این جشنواره حضور داشته باشند پلیس هیچ مخاطره ای را نمی پذیرد.پلیس فرانسه اخیرا در کاخ محل نمایش فیلم های مسابقه یک رزمایش برگزار کرد و در یک مدرسه نیز مقابله با یک حمله انتحاری با خودرو انجام شد.چهار کارشناس ضد تروریستی از جمله نیزان نوریل سرلشکر ارتش رژیم صهیونیستی و کارشناس سابق ضد تروریسم آن رژیم بر این عملیات نظارت داشتند.

پرواز پهپاد ها در شهر در مدت ۱۱ روز جشنواره که از ۱۱ ماه مه (۲۲ اردیبهشت) شروع می شود ممنوع است و ضمنا مناطق ممنوع هوایی و دریایی نیز در نظر گرفته شده است.نوار امنیتی دور کن با زیر نظر گرفتن تمام راه ها و خطوط ریلی بسوی شهر به اجرا درمی آید.به گفته دیوید لیسنار شهردار کن پلیس دستور دارد که افراد را به طور انتخابی در خیابان ها مورد بازدید قرار دهد.وی گفت: ما همه اقدامات برای آنکه جشنواره امن و مورد پسند مردم واقع شود بکار خواهیم گرفت.کاخ جشنواره با ۵۰۰ پلیس امنیتی محافظت می شود و تعداد ژاندارم ها و پلیسهایی که قرار است در گشت های و نوار محافظتی شرکت کنند دوشنبه اعلام می شود.

به گفته مقامات پلیس سطح امنیتی نسبت به سال گذشته یک درجه بالاتر است اما بسیاری از دست اندرکاران و علاقمندان کن فرانسه نگران این هستند که این همه اقدامات امنیتی ممکن است جشنواره را خراب کند.ادوارد وینتروپ رییس بخش دو هفته با کارگردان ها جشنواره کن گفت که وی از روی ضرورت و نه انتخاب مجبور شده است که ۱۷ ساعت از برنامه این بخش بکاهد که می شود نمایش چهار فیلم.


ویدیو مرتبط :
تدابیر شدید امنیتی سیدحسن نصرالله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کن در سایه تدابیر شدید امنیتی



در فاصله چهار روزه مانده به آغاز معتبرترین رویداد سینمایی جهان‌، شهر کن فرانسه تحت تدابیر امنیتی فراوانی قرار دارد.

با توجه به حملات چند ماه گذشته مقابل نشریه «شارلی ابدو» و همچنین سرقت بزرگ از یک جواهر فروشی در شهر کن‌ در هفته گذشته، در حال حاضر و پیش از آغاز جشواره کن 2015 پلیس فرانسه در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.در طول سال‌های گذشته برگزاری جشنواره فیلم کن‌، این شهر جنوبی فرانسه همواره هدف سرقت‌های بزرگی بوده است و چند روز گذشته نیز سارقان با حمله به یک جواهر فروشی 19 میلیون دلار به سرقت بردند.

اخبار,اخبارفرهنگی,جشواره کن

 

در سال 2013 میلادی نیز یک گردن بند الماس همراه با جواهرات دیگر به ارزش 140 میلیون یورو در نمایشگاهی در هتل «کارلتون» کن به سرقت رفت و هنوز سارق آن شناسایی نشده است. پلیس فرانسه ناگزیر است در طول 12 روز برگزاری جشنواره کن مراقب انبوه حاضران در این رویداد سینمایی باشد که طبق پیش‌بینی‌ها شمار آنها به 210 هزار نفر خواهد رسید. «فیلیپ ژوس» رئیس پلیس کن در این باره گفت: از آنجایی که همزمان با برپایی جشنواره افراد ثروتمند زیادی به شهر می‌آیند، سارقان تنها به همین هدف تلاش و اقدام به سرقت می‌کنند.

شهر کن یکی از امنیت‌دارترین شهرهای فرانسه محسوب می‌شود چرا که به ازای هر 152 ساکن این شهر حدود 468 دوربین مدار بسته در شهر تعبیه شده است. یکی دیگر از نگرانی‌های مسولان برگزاری جشنواره فیلم کن احتمال برگزاری هرگونه تظاهرات در جریان برگزاری این رویداد سینمایی است و به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی نیز در فرانسه با دقت رصد می‌شود.شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم کن روز 13 می (23 اردیبهشت) با حضور برادران «کوئن» در راس هیئت داوران و با نمایش فیلم «سرت را بالا نگه‌دار» ساخته‌ی «امانوئل برکوت» کارگردان فرانسوی در مراسم افتتاحیه آغاز به کار خواهد کرد و تا 24 می (3 خرداد ماه) ادامه خواهد داشت.
 
 اخبار  فرهنگی  -  ایسنا