اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افتتاح چند پروژه در فارس با حضور احمدی نژاد


محمود احمدی نژاد صبح امروز تونل اباصالح شهرستان اقلید و باند دوم بزرگراه شیراز – سپیدان را افتتاح کرد.

خبرگزاری فارس: محمود احمدی نژاد صبح امروز تونل اباصالح شهرستان اقلید و باند دوم بزرگراه شیراز – سپیدان را افتتاح کرد.
 
تونل اباصالح شهرستان اقلید و باند دوم بزرگراه شیراز ‌ـ ‌سپیدان صبح امروز توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

محمود احمدی نژاد صبح امروز بلافاصله پس از ورود به فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب با یک فروند بالگرد به سمت اقلید فارس حرکت کرد و تونل اباصالح این شهرستان را مورد بهره‌برداری قرار داد.

به دنبال افتتاح این طرح، وی به سمت سپیدان این استان رفت و بزرگراه شیراز – سپیدان را افتتاح کرد.

قرار است امروز 2 هزار و 300 میلیارد تومان طرح توسط احمدی نژاد در استان فارس افتتاح شود.


ویدیو مرتبط :
آیا احمدی نژاد پروژه های دولت های قبل را افتتاح کرد؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افتتاح سه‌باره یک پروژه با حضور احمدی‌نژاد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

افتتاح سه‌باره یک پروژه با حضور احمدی‌نژاد

نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس با بیان اینکه پروژه طرح تولید پی وی سی پتروشیمی اروند، باید چهار سال گذشته افتتاح می‌شد، گفت: در شرایط کنونی حدود ۴۰ درصد از ظرفیت این طرح فعال بوده و افتتاح امروز رئیس جمهور سومین مراسم افتتاحیه است که انجام شد.

خانه ملت: خلیل حیات‌مقدم درباره افتتاح پروژه طرح تولید پی وی سی پتروشیمی اروند که در سفر محمود احمدی نژاد به مناسبت سوم خرداد‌ سالروز آزادسازی خرمشهر صورت گرفت، توضیح داد: این پروژه با تأخیر چهار ساله امروز به افتتاح رسیده است.

 

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی مسئول بهره‌برداری پتروشمی بندرماهشهر شرکتی آلمانی بود، افزود: این پروژه از طرح‌هایی بوده که انحراف از مسیر فراوانی داشته است.

 

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی ۴۰ درصد از ظرفیت طرح تولید پی وی سی پتروشیمی اروند فعال است، ادامه داد: با افتتاح رئیس جمهور، این سومین باری است که این پروژه افتتاح می‌شود و حتی رسانه‌ها و جراید هم در انعکاس مراسم‌های افتتاحیه قبلی حضور داشتند.

 

حیات مقدم یادآور شد:  طرح تولید پی وی سی پتروشیمی اروندهنوز به ظرفیت کامل نرسیده است و اگر به ظرفیت کامل برسد، خوراک تمام پتروشیمی‌های بندر امام خمینی و عسلویه را تأمین می‌کند که چنین طرحی در آسیا بی نظیر است.

 

با راه اندازی کامل پتروشیمی اروند ۳۴۰ هزارتن پی وی سی در گریدهای سوسپانسیون وامولسیون به ظرفیت تولید کشور افزوده شده و پیش بینی می شود ایران با آغاز صادرات این محصول، حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد بازارهای جهانی آن را در اختیار بگیرد.

 

تا پیش از راه اندازی پتروشیمی اروند، ۱۶۰ هزار تن سود کاستیک در پتروشیمی بندرامام تولید می‌شد که ۷۰ هزار تن آن را مجتمعهای پتروشیمی دیگر به عنوان خوراک مصرف می کردند و ۱۱۰ هزار تن باقی مانده پاسخگوی نیاز صنایع پائین دستی نبود.

 

مجتمع پتروشیمی اروند، بزرگ‌ ترین زنجیره تولیدکننده پی وی سی جهان، درمجموع ظرفیت تولید سالانه دو میلیون و ۸۳۴ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی را دارد.

پتروشیمی اروند قادر به تولید ۴۵۰ هزار تن سود کاستیک، ۳۰۰ هزار تن EDC(اتیلن دی کلراید) و ۱۶۵ هزار تن کلر است. افتتاح این مجتمع سود کاستیک که مورد نیاز شدید صنایع‌ داخل کشور است را کاملا تامین و کمبودها برطرف می شود.

با افتتاح این پتروشیمی به صورت مستقیم ۹۰۰ نفر در آن مشغول به کار می شوند./خانه ملت