اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افتتاح واقعی و افشای یک دروغ دیگر



فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در حالی توسط رییس جمهور کنونی افتتاح شد که سی ماه قبل هم رییس جمهور سابق آنها را افتتاح کرده بود!

  «‌بارها تاکید کرده‌ام که هر طرح و پروژه‌ای را تنها یک بار باید کلنگ  زد و تنها یک بار باید افتتاح کرد.»

  این سخن را رییس جمهوری در مراسم افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی بر زبان آورد و شاید این پرسش شکل گیرد که مگر این موضوع امری بدیهی نیست و مگر قرار است یک طرح چند بار افتتاح شود؟!

  پس اشاره آقای روحانی از چه روست؟
   ماجرا از این قرار است که رییس جمهوری در حالی دیروز – 21 دی 1394- فاز 15 و 16 پارس جنوبی را افتتاح کرد که محمود احمدی نژاد در آخرین سفر کاری خود در مقام رییس جمهوری ایران و در 9 مرداد 1392 این دو فاز را به رعم آماده نبودن افتتاح کرده بود! از این رو برخی از رسانه ها درباره مراسم اخیر تیتر زدند: «فاز 15 و 16 واقعا افتتاح شد».

اخبار,اخبار سیاسی ,احمدی نژاد,حسن روحانی


 نوبت قبل احمدی نژاد در حالی اقدام به افتتاح صوری فاز های 15 و 16 کرد که هنوز چاه ها، سکوها و خطوط لوله دریایی و 3 واحد شیرین سازی پالایشگاهی آن آماده راه اندازی نشده بود و حتی قبل از آن اعلام نشده بود آخرین سفر کاری رییس جمهور وقت هم برای افتتاح است بلکه به قصد ارزیابی و رسیدگی به مشکلات اعلام شده بود اما ناگهان احمدی نژاد آخرین تصمیم خلق ‌الساعه خود را هم گرفت و برای افتتاح اعلام آمادگی کرد! چون تنها سه روز بعد باید دولت و قدرت را تسلیم حسن روحانی رییس جمهوری جدید می‌کرد و نمی خواست این آخرین فرصت را هم از کف بدهد!
 
  در آن روز ( 9 مرداد 92) هیچ یک از 24 حلقه چاه دریایی، دو سکوی اصلی فراساحلی وخط لوله انتقال گاز از دریا به پالایشگاه ساحلی راه اندازی نشده بودند و در واقع  تنها واحد شیرین سازی گاز این پروژه قابلیت بهره برداری داشت ولی با عنوان کل فاز 15 و 16 پارس جنوبی افتتاح شد!

  هر چند طعنه رییس جمهوری درباره ضرورت یک بار کلنگ زنی و افتتاح متوجه مراسم 9 مرداد 92 و نزدیک 30 ماه قبل از آماده سازی بود اما می‌توان با قدری توسّع آن جمله را که « دروغ‌ها برای ملت واضح و آشکار خواهد شد» نیز معطوف به این موضوع دانست و این گونه تفسیر کرد که همان گونه که دروغین بودن افتتاح 9 مرداد 92 با واقعی بودن افتتاح 21 دی 94 مشخص شده دیگر دروغ ها نیز روشن خواهد شد.

اخبار,اخبار سیاسی ,احمدی نژاد,حسن روحانی


  اگر روحانی و زنگنه می خواستند به سبک گذشته افتتاح کنند می توانستند فازهای 17 و 18 را نیز افتتاح کنند اما وزیر نفت گفته است: هر چند 4 ترین (‌ردیف پالایشی) در فازهای 17 و 18 آماده بود اما از افتتاح آنها خودداری کردیم چون هنوز از نظر استاندارد و ایمنی تاییدیه ها کامل نیست و نیمه سال 96 آماده می شود.

  روحانی با استناد به یک دروغ آشکار شده پیش بینی کرد دروغ های بعدی نیز فاش خواهد شد.

  رییس جمهوری کنونی ایران به لحاظ سیاسی یک شخصیت پراگماتیک (عمل گرا) ست و به جای صرف نکوهش کلی دروغ از نظر اخلاقی یا فلسفی  یک نمونه آشکار دروغ گویی را در عمل نشان داده و بقیه را هم به همین سرنوشت محکوم دانسته است.

  ممکن است برخی روحانی را به خاطر پاره‌ای وعده‌ها نیز متهم کنند اما او به این نکته هم واقف بود و یاد آور شد کشور را با نفت 30 دلاری اداره می‌کنیم نه با نفت 147 دلاری.
 
  هیچ چیز به اندازه دروغ‌گویی نزد مردم مذموم نیست. حتی «هر راست را نگفتن» را می‌پذیرند اما دروغ گویی را نه.

 

 اخبار  سیاسی -  عصر ایران


ویدیو مرتبط :
افتتاح صفحه افشای دروغ های شبکه وهابی کلمه در فیس بوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای دروغ رئیس سازمان سیا



 

 

افشای دروغ رئیس سازمان سیا

 

افشای دروغ رئیس سازمان سیا توسط رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا

مولن که درباره حمله احتمالی اسراییل به ایران گفت : حمله به ایران ثبات و امنیت منطقه را به خطر می اندازد و من معتقدم دوستان ما در اسراییل به خوبی بر این نکته واقفند .

دریاسالار مایکل مولن رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که اسراییل به خوبی از عواقب و پیامدهای ناگوار حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران آگاه است .

مایک مولن روز دوشنبه در کنفرانس امنیتی موسسه " اسپن " در واشنگتن ، با اذعان به این مطلب ادعا کرد که از نظر او حتی اگر تحریم های بین المللی علیه ایران افزایش یابد این کشور برنامه تولید سلاح های هسته ای خود را متوقف نخواهد کرد .

این ادعای مولن یک روز پس از سخنان لئون پانه تا رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ایراد شد که طی آن پانه تا ادعا کرده بود که ایران اورانیوم کافی برای ساخت دو بمب اتمی در دو سال آینده را داراست .

تا کنون این قبیل ادعاهای مقامات آمریکایی با تکذیب مقامات کشورمان مواجه شده است و رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز دوشنبه اظهارات رییس سازمان سیا را تکذیب کرد .

دریاسالار مولن در ادامه اظهارات خود در کنفرانس امنیتی موسسه اسپن ، هر گونه حمله احتمالی به ایران را سبب بی ثبات سازی منطقه خواند و در عین حال دست یابی ایران به سلاح هسته ای را بسیار خطرناک و خطر آفرین دانست و ادعا کرد : " هیچ دلیل منطقی ندارد که جهان به تضمین ها و تعهدات ایران مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت های اتمی اش ، اطمینان داشته باشد ، به ویژه پس از آنکه ( سال گذشته ) وجود سایت غنی سازی فردو در قم افشا شد ".

مولن که تنها یک روز پیش از شرکت در این کنفرانس از سفری به اسراییل بازگشته بود ، درباره حمله احتمالی اسراییل به ایران گفت : " حمله به ایران ثبات و امنیت منطقه را به خطر می اندازد و من معتقدم دوستان ما در اسراییل به خوبی بر این نکته واقفند .

مولن با اشاره به نهایت هماهنگی موجود بین اسراییل و آمریکا درباره ایران ، ادعا کرد : رفتار گذشته ایران نشان می دهد که انتظار پیروی این کشور از قوانین و هنجارهای بین المللی ، انتظاری بیهوده است .

این مقام نظامی آمریکایی در عین حال خاطر نشان کرد که مهم ترین مشکل ایالات متحده در نحوه مواجهه با برنامه های هسته ای ایران نداشتن اطلاعات کافی از میزان پیشرفت این برنامه ها است .

مولن در حالی ادعا می کند که کشورش اطلاعات کافی از میزان پیشرفت برنامه اتمی ایران ندارد که همزمان ایران را متهم به دست یابی به سلاح هسته ای می کند یا اینکه رییس سازمان سیا حتی برای زمان دست یابی ایران به سلاح هسته ای وقت و زمان تعیین می کند..../تحلیل:عصرایران