اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افتتاح نخستین مهمانسرای بیمارستانی


نخستین مهمانسرای چند منظوره در بیمارستان قلب شهید رجایی در پنج طبقه اقامتی، ۷۰ اتاق و یک سالن همایش و اجتماعات، با حضور وزیر بهداشت و استاندار تهران افتتاح شد.

خبرگزاری مهر: نخستین مهمانسرای چند منظوره در بیمارستان قلب شهید رجایی در پنج طبقه اقامتی، ۷۰ اتاق و یک سالن همایش و اجتماعات، با حضور وزیر بهداشت و استاندار تهران افتتاح شد.

این مهمانسرا که به نوعی در قالب هتل چهار ستاره است با حمایت مالی یکی از خیرین کشور بنام حاج حسن احمدی نیا و همیاری پزشکان متخصصان، هیات امنا و انجمن خیریه قلب ایران در ضلع غربی بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی تهران با هدف اسکان همراهان بیماران بستری و نیازمند بنا شده است.

جذب بیمار خارجی و برگزاری همایش های علمی اهداف دیگر ساخت این مجموعه است که  میتواند به تامین و حمایتهای مالی برای نگهداری آن کمک کند.

پنج طبقه که هر طبقه دارای ۱۶ اتاق دو و سه تخته است و سالن همایش با ظرفیت۶۰۰ نفر از بخشهای این مهمانسرای بینظیر است.

مجموع هزینه های انجام شده این پروژه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بوده که حدود ۹ میلیارد آن توسط خیر تبریزی حاج حسن احمدنیا و باقی به صورت قرض الحسنه از پزشکان، متخصصان  بیمارستان قلب شهید رجایی  تامین شده است. ساخت این پروژه از سال ۱۳۹۱ آغاز و اکنون به صورت هیات امناء مستقل از بیمارستان اداره و مورد بهره برداری قرار میگیرد.

تا پیش از این خانواده بیماران اعزامی و نیازمند کم بضاعت از شهرستان ها مجبور به اقامت در گوشه و کنار خیابان ها و پارک ها با شرایط دشوار بودند که همین مساله موجب جلب توجه خیر مذکور و تسهیل شرایط از سوی ریاست بیمارستان برای راه اندازی و اجرای پروژه شد.


ویدیو مرتبط :
پروتکل بیمارستانی و پیش بیمارستانی مدیریت سکته حاد قلبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر بهداشت: 95؛ سال افتتاح پروژه‌های بیمارستانی است



 اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال آینده سال چشمگیری در افتتاح پروژه‌های بیمارستانی خواهد بود.

دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا ، گفت: بدون شک سال آینده سال چشمگیری در افتتاح پروژه‌های بیمارستانی در سراسر کشور خواهد بود.

وی افزود: تعداد پروژه‌های بیمارستانی که سال آینده افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد، از رشد چشمگیری برخوردار خواهد بود. برهمین اساس سال 95، سالی طلایی را در پیش خواهیم داشت و تعداد تخت‌های بیشتری در اختیار بیمارستان‌ها قرار خواهد گرفت.

وزیر بهداشت چشم انداز بهداشت استان قزوین را هم مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در مذاکراتی که در دو سفر گذشته به قزوین با استاندار این استان داشتیم، می‌توان پیش بینی کرد که سال آینده، ارتقای خدمات سلامت و بهداشت در این استان بالاتر خواهد رفت.

هاشمی با اشاره به افتتاح بیمارستان 96 تختخوابی شفا در تاکستان افزود: این بیمارستان دارای بخش‌های مختلف از جمله مراقبت‌های ویژه ICU و CCU، اتاق عمل، زنان و زایمان و اتاق عمل سرپایی در بخش اورژانس است.

وی ادامه داد: برای ساخت این بیمارستان که با 8هزار و 500 مترمربع زیربنا در چهار طبقه ساخته شده، 40 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش ایسنا؛ هم اکنون هزار و 800 تخت فعال در 15 بیمارستان دولتی و خصوصی استان قزوین وجود دارد که برای رسیدن به میانگین کشوری، 1000 تخت بیمارستانی دیگر نیاز است.

 

 اخبار اجتماعی  - ایسنا