اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افتتاح مترو تهران - گرمسار؛‌ هفته آینده


استاندار تهران، از افتتاح خط مترو تهران - گرمسار در هفته آینده خبر داد.

واحد مرکزی خبر: استاندار تهران، از افتتاح خط مترو تهران - گرمسار در هفته آینده خبر داد.

مرتضی تمدن در حاشیه جلسه طرح توسعه کشاورزی استان تهران گفت: عملیات اجرایی این خط، از مسیر ورامین انجام و بخشی از آن نیز ریل گذاری شده است.

وی با بیان اینکه طرح خط مترو تهران - گرمسار در مناطق اطراف این مسیر عملیاتی می شود، افزود: شرکت مترو تهران مجری این طرح بزرگ است و جزء بزرگترین طرح های تهران و گرمسار محسوب می شود.

استاندار تهران با بیان این که طرح عملیاتی شدن مترو تهران - پاکدشت نیز کلید می خورد، گفت: امیدواریم سایر طرح  های مترو از جمله تهران - فرودگاه امام خمینی(ره) ، تهران - پرند و تهران - پردیس نیز در آینده ای نزدیک اجرا شود.

تمدن افزود: خط مترو تهران - اسلامشهر و تهران - پردیس در دستور کار قرار گرفته است.


ویدیو مرتبط :
افتتاح خط 3 مترو تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ‌ جدید كرایه‌ تاكسی‌ها در تهران از هفته آینده



 

 

 

نرخ‌ جدید كرایه‌ تاكسی‌ها در تهران از هفته آینده

 

رئیس كمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: نرخ‌ جدید كرایه‌ تاكسی‌ها در تهران در جلسه امروز شورا تصویب و از هفته آینده اعمال می‌شود.

حمزه شكیب درباره نرخ جدید كرایه‌ تاكسی‌ها در راستای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها،‌ اظهار داشت: سازمان تاكسیرانی شهر تهران پیشنهاد خود مبنی بر میزان افرایش كرایه تاكسی‌ها را در قالب لایحه به شورای شهر ارائه كرد ولی نظر نهایی را شورای شهر می‌دهد.

وی با بیان اینكه با در نظر گرفتن بررسی‌های كارشناسانه افزایش 15 درصدی كرایه تاكسی‌ها در كمیسیون توسعه و عمران مصوب شد، تصریح كرد: در جلسه امروز شورا مصوبه مذكور در حضور همه اعضا برای بررسی نهایی مطرح و تصویب خواهد شد.

شكیب ادامه داد: افزایش 15 درصدی كرایه‌ها میزان متوسط این افزایش است؛‌ حداقل افزایش كرایه 11 و حداكثر آن حدود 19 درصد خواهد بود.

وی با بیان اینكه هماهنگی‌های لازم با فرمانداری تهران صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: بعد از تعیین قیمت، مصوبه را به فرمانداری تهران ارسال خواهیم كرد كه بعد از طی شدن این مراحل قانونی از هفته آینده یعنی بعد از نیمه دی نرخ‌ها اعمال خواهند شد.

رئیس كمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران درباره مرجع تصمیم‌گیرنده نرخ حمل و نقل عمومی،‌ گفت: طبق قانون تعیین نرخ درون شهری حمل و نقل عمومی به عهده شهرداری تهران است ضمن اینكه لایحه شهرداری تهران یكشنبه هفته گذشته به شورا ارسال شده و طی یك هفته بررسی و تعیین آن به طول انجامیده است بنابراین فكر می‌كنم زمان انجام این اقدامات طولانی نبوده است...../تحلیل:عصرایران