اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افتتاح فاز 12 پارس جنوبی با حضور روحانی



اخبار,اخباراجتماعی , سفر رییس‌جمهور به عسلویه

رییس‌جمهور صبح امروز(سه‌شنبه) وارد عسلویه شد.

فاز 12 پارس جنوبی که به عنوان بزرگترین طرح صنعت نفت کشور به شمار می رود، با حضور رییس جمهوری به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش  ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه ضمن بازدید از بخش های مختلف پالایشگاه خشکی فاز 12 پارس جنوبی که با بهره گیری از متخصصان داخلی و بدون حضور نیروهای خارجی تکمیل شده ، بطور رسمی افتتاح کرد.

فاز 12 پارس جنوبی با سرمایه گذاری بیش از هفت میلیارد دلار راه اندازی شده است ،پیش بینی می شود با راه اندازی فاز 12 پارس جنوبی حدود دو درصد به تولید ناخالص داخلی کشور افزوده می شود.

راه اندازی 6 ردیف گازی پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی به طول یک سال اقدامی بی سابقه به شمار می رود که نشان از توانمندی متخصصان داخلی دارد که در دوران تحریم به این موفقیت دست یافتند.

بر اساس قرارداد پیمانکار فاز 12 پارس جنوبی باید 51 درصد از توان داخلی استفاده می شد، در حالی که اکنون این رقم از 71 درصد گذشته است با تولید 25 میلیون متر مکعب از گاز طبیعی در روز از هر فاز پارس جنوبی حدود هشت میلیارد متر مکعب درسال بدست می آید که ارزش آن با احتساب هر متر مکعب 25 سنت ، معادل دو میلیارد دلار در سال می شود.

بنابراین با راه اندازی کامل فاز12 پارس جنوبی که معادل سه فاز استاندارد است حدود 6 میلیارد دلار طی یک سال عاید کشور می شود.

میدان گازی فاز 12 در بلوک جنوب شرقی حوزه گازی پارس جنوبی حاشیه خط مرزی با کشور قطر قرار دارد.

تاسیسات فرا ساحل در حدود 150 کلیومتری نوار ساحل قرار داشته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تنبک در 65 کلیومترشرق عسلویه قرار دارد


  اخبار  اجتماعی  -  ایرنا 


ویدیو مرتبط :
انیمیشن صنعتی فاز 12 پارس جنوبی قسمت 4 از 4

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افتتاح فاز 12 پارس‌ جنوبی با حضور روحانی


بزرگترین و ایرانی‌ترین فاز گازی پارس جنوبی صبح امروز با حضور رییس جمهوری و مقامات ارشد نفتی کشور به بهره برداری رسید.

خبرگزاری ایسنا: بزرگترین و ایرانی‌ترین فاز گازی پارس جنوبی صبح امروز با حضور رییس جمهوری و مقامات ارشد نفتی کشور به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از فاز 12 پارس جنوبی روزانه حدود 70 میلیون متر مکعب گاز به تولید گاز کشور اضافه شده است.

براساس این گزارش با بهره برداری از فاز 12 پارس جنوبی که برای توسعه آن 7.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم صورت گرفته است روزانه 18 میلیون دلار درآمد عاید کشور می شود.

بیژن زنگنه وزیر نفت بهره برداری از بزرگترین فاز پارس جنوبی را در آستانه 54 امین سالگرد ملی شدن صنعت نفت نشان از عزم ملی و کاری جهادی دانست و گفت: بهره برداری از هفت عرشه پارس جنوبی طی یک سال و نیم کاری است که حتی در زمان حضور شرکت های خارجی در کشور انجام نشده بود.