اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افتتاح رسمی بخش اول آزادراه حرم تا حرم


بخش اول آزادراه عظیم حرم تا حرم که از قم تا گرمسار به طول ۱۵۲ کیلومتر احداث شده است با حضور رییس جمهوری به طور رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: بخش اول آزادراه عظیم حرم تا حرم که از قم تا گرمسار به طول ۱۵۲ کیلومتر احداث شده است با حضور رییس جمهوری به طور رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با توجه به اینکه پیش از این شبکه ارتباطی مرکز و جنوب کشور به شمال شرق محروم از شبکه آزادراهی بود و مشهد مقدس به عنوان بزرگترین مرکز جذب زائر و گردشگر داخلی و خارجی در این مسیر قرار دارد، این مهم باعث شد تا امکان‌سنجی احداث آزادراهی در این بخش از کشور برای اتصال به شبکه‌های آزادراهی مورد بررسی قرار گرفته و پروژه عظیم حرم تا حرم در فاز اجرا قرار گیرد.

این آزادراه واقع در کریدور بین‌المللی حمل نقل شرق به غرب و کریدور آسیایی است که موجب اتصال ۴ استان قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی و از آن مهم‌تر تکمیل شبکه آزادراهی کشور می‌شود.

این آزادراه ضمن اتصال مرزهای شرقی و غربی کشور ، با ارتقا ضریب ایمنی رانندگی، کاهش مصرف سوخت، آلاینده‌های زیست محیطی و زمان سفر را نیز به دنبال خواهد داشت.

این طرح در حد فاصل شهرهای مقدس قم و مشهد تعریف شده و در ۴ قطعه قراراست اجرا شود که امروز قطعه اول آن در حد فاصل قم به گرمسار افتتاح ‌شد.

قطعه اول آزادراه حرم تا حرم از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در مدت ۲ سال و با هزینه‌ای بالغ بر ۶۹۰ میلیارد تومان اجرا شده است.


ویدیو مرتبط :
مراسم افتتاح قطعه نخست طرح آزادراه عظیم حرم تا حرم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عقد رسمی قوچان نژاد با خواهر بازیگر سینما در حرم امام رضا(ع) (+تصویر)



رضا قوچان نژاد صبح امروز در حرم مطهر رضوی با همسر خود عقد رسمی کرد.

به گزارش تابناک ، رضا قوچان نژاد که چندی پیش خبر ازدواجش با خواهر یکی از بازیگران سینما مطرح شده بود امروز در حرم امام رضا(ع) با همسر خود عقد رسمی کرد.


تصویر فوق مربوط به مراسم عقد کنان قوچان نزاد و همسرش است.

 

اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

 

اخبار ورزشی - تابناک