اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افتتاح ایستگاه متروی شهدای رسانه


دهمین ایستگاه خط ۳ مترو به نام ایستگاه شهدای رسانه در تقاطع خیابان ‌های ولیعصر و فاطمی به بهره برداری رسید.

خبرگزاری صدا و سیما: با بهره برداری از این ایستگاه ، به ظرفیت مسافران 10 هزار نفر افزوده می شود.

افتتاح ایستگاه شهدای رسانه در خیابان ولیعصر، فاطمی

زیربنای ایستگاه شهدای رسانه 12 هزار مترمربع است و در آن 64 هزار مترمکعب خاکبرداری شده و پنج هزار تن میلگرد و 30 هزار مترمکعب بتن به کار رفته است.

خط 3 مترو به طول 37 کیلومتر، از ایستگاه آزادگان در جنوب غرب تهران آغاز و به ایستگاه شهرک قائم در شمال شرق تهران منتهی می شود.

در این خط، 28 ایستگاه در نظر گرفته شده است که امروز دهمین ایستگاه به بهره برداری رسید.

18 ایستگاه نیز در دست ساخت و پیشرفت فیزیکی آن ها بیش از 90 درصد است.

ایستگاه شهدای رسانه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مسئولان راهنمایی و رانندگی به بهره برداری رسید.


ویدیو مرتبط :
رئیس‌ جمهور 4 ایستگاه متروی تهران را افتتاح کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افتتاح دو ایستگاه خط 3 متروی تهران


روز دوشنبه ۱۱ اسفند با حضور شهردار تهران ایستگاه های میدان ولیعصر(عج ) و شهرك شریعتی از خط سه مترو تهران مورد بهره برداری رسمی قرار می گیرد.

خبرگزاری مهر: روز دوشنبه ۱۱ اسفند با حضور شهردار تهران ایستگاه های میدان ولیعصر(عج ) و شهرك شریعتی از خط سه مترو تهران مورد بهره برداری رسمی قرار می گیرد.

علی اكبر روح نواز مدیر روابط عمومی شركت مترو با اشاره به اهمیت خط ۳ مترو تهران در اتصال جنوب غربی شهر تهران به شمال شرقی وكاهش ترافیك شهری در این كریدور گفت: این خط با عبور از نقاط پرترافیك بسیار مهم تهران مانند میدان راه آهن، میدان منیریه ، چهارراه ولیعصر(عج)، میدان ولیعصر (عج)، میدان فاطمی و ایستگاه های در حال ساخت شمالی و نیز تقاطع با خطوط مترو یک ، ۴ ، ۶ و ۷ نقش عمده ای در جابجایی مسافران شهر تهران برعهده دارد.

 وی افزود: طبق روال گذشته و از زمان كلنگ زنی مترو تهران، همواره میان افتتاح خطوط و ایستگاه ها با تكمیل تجهیزات دیگر ازجمله پله برقی فاصله زمانی زیادی وجود داشت كه این امر برای شهروندان در استفاده از مترو مشكلاتی را ایجاد می كرد، اما امروز با همت جهادی و برنامه ریزی هیچ ایستگاهی بدون پله برقی افتتاح نمی شود و ایستگاه میدان ولیعصر(عج) و شهر ك شریعتی از خط سه مترو مصداقی از این مساله است.

مدیر روابط عمومی شركت مترو تهران و حومه همچنین گفت: عملیات نصب تجهیزات پله برقی دو ایستگاه میدان فاطمی و ایستگاه عبدل آباد از خط سه در حال اتمام است كه انشاءالله به زودی بهره برداری خواهند شد.

وی درباره احجام كار در ایستگاه شهرك شریعتی نیز اظهار کرد: میزان خاكبرداری در این ایستگاه ۸۲ هزار مترمكعب، میلگرد ۳ هزار تن ، ۲۳ هزار مترمكعب  بتن ، قالب ۲۴ هزار متر مكعب،  با زیربنای ۱۱ هزار متر مربع و همچنین احجام كار در ایستگاه  میدان ولیعصر(عج )به میزان خاكبرداری در این ایستگاه ۱۷۰ هزار مترمكعب، میلگرد ۱۰ هزار تن، ۶۵ هزار مترمكعب بتن، قالب ۴۵ هزار مترمكعب با زیربنای ۳۴ هزار مترمربع است.

روح نواز افزود: ایستگاه شهرك شریعتی در بزرگراه شهید چراغی (جوانه)، محدوده خیابان مهران، بین ایستگاه های قلعه مرغی و عبدل آباد با دو ورودی و ایستگاه میدان ولیعصر( عج ) در پایین میدان ولیعصر ( عج ) و هر دو ایستگاه با طول سكوی ۱۶۰ متر و دارای پله برقی ، آسانسور مخصوص معلولان از سطح خیابان تا سكو، سیستم تهویه واطفا حریق و به روش ترانشه باز ساخته شده است.