اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اغفال نوجوانان با انتشار تصاویر مستهجن


رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان فارس مدیر صفحه ای که در یکی شبکه اجتماعی با بارگزاری تصاویر غیراخلاقی و مبتذل از نوجوانان، کاربران را به دام می‌انداخت، دستگیر شد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان فارس مدیر صفحه ای که در یکی شبکه اجتماعی با بارگزاری تصاویر غیراخلاقی و مبتذل از نوجوانان، کاربران را به دام می‌انداخت، دستگیر شد.

سرهنگ سید موسی حسینی در تشریح این خبر گفت: چندی پیش کارشناسان اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فارس صفحه‌ای را در شبکه اجتماعی شناسایی کردند که مدیر این صفحه با قرار دادن تصاویری غیراخلاقی از نوجوانان آنها را ترغیب به ورود به آن صفحه می‌کرد.

وی با بیان اینکه این فرد پس از ورود کاربران به آن شبکه اجتماعی، با اغفال کاربران از آنها سوء‌استفاده می‌کرد؛ افزود: با مطرح شدن این موضوع تیمی از اداره مبارزه با جرائم سایبری، تشکیل و با اقداماتی فنی و پلیسی، موفق به شناسایی متهم در فضای مجازی شدند.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: متهم در ابتدا سعی در گریز از دست ماموران در فضای مجازی را داشت که با اقدامات مهندسی اجتماعی متهم که مردی 45 ساله ساکن شیراز بود دستگیر شد.

حسینی ‌افزود: این فرد برای رسیدن به اهداف پلید خود، با ورود به فضای مجازی اقدام به دام انداختن کاربران نوجوان و اغفال آنها و سوء استفاده از آنان می کرده است.


ویدیو مرتبط :
اغفال نوجوانان توسط داعش (زیر نویس فارسی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتشار تصاویر مستهجن از یک کافی نت



   تصاویر مستهجن,انتشار تصاویر مستهجن,کاربران اینترنتی,اخبار حوادث

 

انتشار تصاویر مستهجن از یک کافی نت

از آنجایی که مراکز خدمات اینترنتی صرفا برای استفاده خصوصی کاربران اینترنتی طراحی نشده لذا به هیچ عنوان مطالب شخصی خود از جمله فیلم و عکس های خانوادگی خود را به مراکز خدمات اینترنتی انتقال ندهید و در سیستم های وصل به اینترنت ذخیره و نگهداری نکنید.

 

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران ، رئیس پلیس فتا افزود: با توجه به طرح امنیت و نظارت بر مراکز خدمات اینترنتی و کاهش خطرات احتمالی در این مراکز طی بررسی های کارشناسان پلیس فتای استان ایلام از سیستم های کافی نت،مشخص شد که در یکی از این مراکز تخلفاتی صورت گرفته است و در بازبینی سیستم مرکزی کافی نت ها که صرفا باید جهت مدیریت دیگر سیستم موجود برای خدمات دهی به کاربران استفاده گردد متاسفانه حاوی اطلاعات قابل توجهی فیلم های مستهجن، عکسهای مبتذل و نیز فیلم و تصاویر خانوادگی شهروندان است در نهایت مدیر و متصدی کافی نت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد./باشگاه خبرنگاران