اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعمال تحریم های جدید علیه ایران لغو شد


شماری از چهره های موثر در کنگره آمریکا از تعویق 6 ماهه در اعمال تحریم های جدید علیه ایران خبر دادند.

عصر ایران: شماری از چهره های موثر در کنگره آمریکا از تعویق 6 ماهه در اعمال تحریم های جدید علیه ایران خبر دادند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا گفته اند کنگره باید در موضع قبلی خود برای افزایش تحریم های ایران باقی بماند و مصوبه ای برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران داشته باشد اما اجرای تحریم های جدید را به 6 ماه آینده موکول کند. آنها گفته اند در صورتی که ایران به مواد توافقنامه ژنو پایبند باشد این تحریم های جدید کنگره آمریکا، عملی نخواهد شد.

پارلمان آمریکا به نام کنگره از دو مجلس نمایندگان و سنا تشکیل شده است. هر طرح یا لایحه ای برای اجرایی شدن باید به تصویب اکثریت اعضای مجالس نمایندگان و سنا برسد.

"مارک کرک" سناتور جمهوری خواه در این باره گفت: کار با همکارانم را برای اعمال تحریم های اقتصادی جدید علیه ایران آغاز می کنم. اگر ایران به این توافقنامه مقدماتی احترام نگذارد این تحریم ها عملی خواهد شد.

مشاور یکی از اعضای مجلس سنای آمریکا نیز در این باره گفت: اگر ایران فریبکاری کند یا اگر برچیدن تاسیسات هسته ای ایران در مدت 6 ماه آینده آغاز نشود تحریم های جدید علیه ایران اجرایی خواهد شد.

درنتیجه این اظهارنظرها می تواند نتیجه گرفت اعمال تحریم های جدید کنگره آمریکا علیه ایران به مدت 6 ماه به تعویق افتاده است.

از زمان انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران و پیروزی حسن روحانی تاکنون، آمریکا و اتحادیه اروپا هیچ تحریم جدیدی را علیه ایران اعمال نکرده اند.

"کارل لیوین" سناتور دموکرات و رئیس کمیته دفاعی مجلس سنا هم در بیانیه ای گفت: اگر ایران با توافقنامه نهایی موافقت نکند این اجماع نظر در کنگره وجود دارد که تحریم های شدیدتری نسبت به تحریم های فعلی علیه ایران تصویب و اجرایی شود.

بخش زیادی از اعضای کنگره آمریکا نسبت به توافق ژنو میان ایران و گروه 1+5 واکنش های تردید آمیز و مخالف داشته اند.

جان بوهنر رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: این توافق مقدماتی همچنان تردید های جدی را درباره بخش زیادی از مسائل دارد. دولت اوباما همچنان باید به تحریم های فعلی علیه تهران پایبند باشد.

وی افزود: در غیراین صورت، توافق ژنو چیزی نیست جز تصمیم فوق العاده خوب برای ایرانیان با هدف برچیدن ساختار تحریم ها به همراه حفظ زیرساخت های هسته ای و تجهیزات ساخت بمب اتمی.

"اد رویس" نماینده جمهوری خواه و رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هم به سی ان ان گفت: معتقدم به جای کاهش فشارها علیه ایران و اجازه دادن به ایرانی ها برای فعال کردن اقتصاد خود، باید فشارهای بیشتری علیه این کشور اعمال کنیم.

"مایک روجرز" نماینده جمهعوری خواه و رئیس کمیته اطلاعات و امنیت هم گفت: ما به ایران اجازه ادامه غنی سازی دادیم. همین خطا را در برابر پاکستان و کره شمالی هم مرتکب شدیم.


ویدیو مرتبط :
لحظه شماری تحریم کنندگان ایران برای لغو تحریم ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران



 

 

 

تلاش آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران

 

یک خبرگزاری غربی از فشار آمریکا بر اتحادیه اروپا به منظور افزایش تحریم های این اتحادیه علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به نقل از رویترز، آمریکا خواستار آن شده که اروپا با گسترش تحریم ها علیه ایران، برخی مقامهای این کشور را مورد تحریم قرار دهد.

در همین رابطه، "فیلو دیبل" معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا که روز سه‌ شنبه در بروکسل با مقامات اتحادیه اروپا دیدار کرده، مدعی شد: اروپا باید با گسترش تحریم ها علیه ایران، آن دسته از مقامات ایران را که در نقض حقوق بشر دست داشته ‌اند، هدف تحریم ها قرار دهد.

این مقام آمریکایی با بیان این که واشنگتن برای نشان دادن اثرات تحریم ها علیه ایران تلاش می ‌کند، در این باره اظهار داشت:‌ ما به اروپایی ها پیشنهاد داده ایم، چیزی شبیه به آنچه ما در مورد حقوق بشر انجام داده ‌ایم را مورد توجه قرار دهند.

در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی ایالات متحده آمریکا از توقیف آنچه اموال و دارائی های هشت تن از مقامهای ایرانی خواند خبر داد...../تحلیل:عصرایران